Wij hadden een 8 daagse reis geboekt naar Sicilie een fly drive. We zouden daar een auto krijgen. Omdat we een vroeg vlucht hadden met Transavia en een late avondvlucht terug,dachten we dat dit bij de prijs was inbegrepen. Maar wat blijkt dat we een dag extra moesten betalen. Ik vind dit geen stijl van de reisorganisatie. We boeken een fly drive en gaan er vanuit dat we de auto net zolang kunnen huren als de dagen dat we op vakantie zijn. Nee het bleek dat we ruim 100 euro extra voor 1 dag moesten betalen. Waar ik vooral boos op ben is dat ze dat niet bij aankoop van de reis hebben gezegd. Er staat zelfs in hun folders 8 daagse autovakantie. Ons 1 dag huur krijgen we niet terug van De Jong Intratours.
zijn er meer mensen die dit probleem hebben en misschien zou Radar er aandacht aan kunnen besteden. Want als we het hadden geweten dan hadden we de auto bij de boeking kunnen huren,dat had ons 50 euro gekost ipv 100 euro.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] extra huur auto betalen.
Re: extra huur auto betalen.
Ik moet zeggen dat het inderdaad raar is dat dit niet van te voren gemeld is door de reisorganisatie.
Bij autohuur is het namelijk zo dat zij werken in 24 uren. Dit houdt in dat als je een auto ophaalt om zeg 9.00 uur en je levert hem een dag later om 10.00 uur in dat je dan dus 2 huurdagen hebt (9.00 vandaag tot 9.00 uu morgen=1 huurdag plus 1 uur=1 huurdag)
Dus het is dan ook logisch dat als je bijvoorbeeld om 9.00 uur aankomt en je vliegt weer terug om 17.00 uur dat je dan een extra huurdag hebt.
Echter... Ik vind wel dat de reisorganisatie je op de hoogte had moeten brengen hierop. Ik neem aan dat je met een chartermaatschappij gevlogen hebt?
Daarbij geldt sowieso dat die tijden erg onderhevig zijn aan wijzigingen.
Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met je laatste zin.. Als je dit geweten had, dan had je de auto bij boeken kunnen huren?
Een flydrive is toch een vlucht plus autohuur?
Wat was de redenatie van de Jong Intra eigenlijk?
Laat je even een reactie horen?
Bij autohuur is het namelijk zo dat zij werken in 24 uren. Dit houdt in dat als je een auto ophaalt om zeg 9.00 uur en je levert hem een dag later om 10.00 uur in dat je dan dus 2 huurdagen hebt (9.00 vandaag tot 9.00 uu morgen=1 huurdag plus 1 uur=1 huurdag)
Dus het is dan ook logisch dat als je bijvoorbeeld om 9.00 uur aankomt en je vliegt weer terug om 17.00 uur dat je dan een extra huurdag hebt.
Echter... Ik vind wel dat de reisorganisatie je op de hoogte had moeten brengen hierop. Ik neem aan dat je met een chartermaatschappij gevlogen hebt?
Daarbij geldt sowieso dat die tijden erg onderhevig zijn aan wijzigingen.
Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met je laatste zin.. Als je dit geweten had, dan had je de auto bij boeken kunnen huren?
Een flydrive is toch een vlucht plus autohuur?
Wat was de redenatie van de Jong Intra eigenlijk?
Laat je even een reactie horen?
Re: extra huur auto betalen.
ik doe al jaren fly drive en ik wist er van, het staat bij het ophalen van de auto in de papieren waar u voor tekent en in de folder
er wordt ook gevraagd wanneer u de auto terug brengt
ik denk dat u even terug moet gaan naar de dag van aankomst en erover denkt wat u toen tegen de verhuurder heeft gezegd
er wordt ook gevraagd wanneer u de auto terug brengt
ik denk dat u even terug moet gaan naar de dag van aankomst en erover denkt wat u toen tegen de verhuurder heeft gezegd