LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] extra voor 1 persoonskamer

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
ruud_a

Re: extra voor 1 persoonskamer

Ongelezen bericht door ruud_a »

acjzr1 schreef:Ik begrijp de frustratie van de TS
Onlangs zocht ik op het internet naar goedkope hotels.
Ik kwam op een site terecht waar men vele hotelkamers aanbood voor 30€ per persoon per nacht.
Dat klinkt heel voordelig!
Pas als je probeert te boeken (of doet alsof) krijg je heel andere tarieven te zien.
Namelijk 30€ voor een persoon + 30€ eenpersoonstoeslag?
Daarnaast komen er ook nog reserverings of boekingskosten bij a 9,95€...
Doe mij dan maar een Formule 1 hotel.
Net geen 41€ voor een persoon voor een kamer en verder geen gezeik!
Misschien is het beter als men met kamerprijzen gaat rekenen.
Als men geen eenpersoonskamers heeft wordt dat heel snel duidelijk.
waarschijnlijk heeft er gestaan vanaf 30 waarzitmijneuroteken per nacht?
dan klopt het wel
€ gevonden: het zat onder de alt gr knop verstopt

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

acjzr1 schreef:Misschien is het beter als men met kamerprijzen gaat rekenen.
Volgens mij doen de meeste hotels dat ook. Het zijn vooral de vakantiehotels die per persoon rekenen, maar de rest is altijd per kamer. Maar dan is vaak wel het ontbijt exclusief, omdat je die wel per persoon moet betalen.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

http://www.hotelaanbiedingen.nl/

30€ p.p.p.n.

Dus niet "vanaf"
Boeken voor een persoon voor 30€ kan echter niet.
Misleidend dus.
Als er zou staan 30€ p.p.p.n. met een minimum van twee personen zou het duidelijk geweest zijn.

De site is een voorbeeld, er zijn er zo nog veel meer.

ruud_a

acjzr1 schreef:http://www.hotelaanbiedingen.nl/

30€ p.p.p.n.

Dus niet "vanaf"
Misleidend dus.
Als er zou staan 30€ p.p.p.n. met een minimum van twee personen zou het duidelijk geweest zijn.

zo te zien hebben ze alleen 2-persoonskamers?
dan wordt het 60€ p.k.p.n.
de informatie is inderdaad onvolledig, omdat er niets over 1-persoons of 2-persoons kamers wordt gesproken
aan de andere kant zou je je er bij prijzen in kamers over kunnen beklagen dat de kamer geen 4 personen kon herbergen
aan de andere kant worden er bij reclames nooit de slechte kanten van een product genoemd
je moet er ook een beetje doorheen kijken
gewoon eerst goed lezen

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

ruud_a schreef:
acjzr1 schreef:http://www.hotelaanbiedingen.nl/

30€ p.p.p.n.

Dus niet "vanaf"
Misleidend dus.

zo te zien hebben ze alleen 2-persoonskamers?
dan wordt het 60€ p.k.p.n.
de informatie is inderdaad onvolledig, omdat er niets over 1-persoons of 2-persoons kamers wordt gesproken
aan de andere kant zou je je er bij prijzen in kamers over kunnen beklagen dat de kamer geen 4 personen kon herbergen
aan de andere kant worden er bij reclames nooit de slechte kanten van een product genoemd
je moet er ook een beetje doorheen kijken
gewoon eerst goed lezen
Inderdaad moet iedere consument eerst goed lezen.
Dat wordt nog wel eens vergeten.
Helaas is het echter zo dat zelf hotels die wel beschikken over eenpersoons kamers een toeslag rekenen waardoor de kleine eenpersoons kamer net zo duur wordt als een tweepersoons kamer.
Wanneer je met twee of meer personen bent is er meestal niets aan de hand.
Voor een derde persoon kan er vaak een bed bij geplaatst worden en bij vier personen kun je gewoon twee kamers boeken zonder per persoon duurder uit te zijn.
Mensen die alleen weg willen betalen de hoofdprijs zonder dat ze daar iets extra voor terug te krijgen.
Er zijn wel uitzonderingen maar die zijn zeer moeilijk te vinden vanwege de vele misleidende "aanbiedingen" op internet. Een leuk pensionnetje in Duitsland voor slechts €25 per nacht voor een persoon is te vinden... Blijkbaar... Mijn broer is er al geweest. Ik zou zeggen google en vindt.
Ik kom steeds weer bij allerlei misleidende sites uit.
Officieel is misleiding bij wet verboden.
Helaas wordt er bijzonder weinig mee gedaan.

ruud_a

ruud_a schreef:
pjotr57 schreef:Geachte forum:
we vinden het een aso instelling dat er voor een eenpersoonskamer ( voor een hotel of hut op een boot of wat dan ook ) zoveel extra toeslag moet betaald worden ,terwijl er eigenlijk minder onderhouds kosten zijn en het beddengoed stukken goedkoper is en alles maar de helft is als van een tweepersoonskamer en dat niet alleen ,dat alle alleenstaande of weduwen(s) er grof flink op gestraft worden als ze een reisje boeken of op vakantie willen.
Is daar nu helemaal niks aan te doen , want zo help je wel alles naar de knoppen qua reisjes voor ouderen en zo.
Ik zou wel eens willen dan men er wat kon veranderen desnoods met de tweede kamer( daar ze ook totaal niks voor je doen,dan alleen maar der eigen zakken vullen ). :x :x :x
normaal wordt een kamer twee keer betaald als je met zijn tweeen op vacantie gaat
iedere reiziger betaalt immers voor die kamer met zijn boeking
daarom is het voor 1 persoon duurder
een antwoord over 1 persoon staat op pagina 1

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

2 personen per kamer is voor de meeste aanbiedingssites inderdaad de norm of de standaard. Ook bij deze site kun je dat zien. Dat maakt het voor afwijkende aantallen erg lastig om een leuke aanbieding te vinden, ook als je juist met zijn vieren op een kamer wil. Soms tellen kinderen als volwassene, soms zijn ze juist gratis. Kan dus maar zo twee keer zo duur, of zo goedkoop, zijn.

Gesloten