LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faillissement dreigt voor luchtvaartbedrijven

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
witte angora

Faillissement dreigt voor luchtvaartbedrijven

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee of onderstaand bericht wel of geen consequenties zal hebben voor geplande vakanties en dergelijke. Om welke maatschappijen het gaat weet ik ook niet.

Toch vond ik het nuttig om het bericht te plaatsen, omdat het wellicht verstandig is om in ieder geval een goede reisverzekering af te sluiten die het risico van een faillissement van een luchtvaartmaatschappij dekt, zodat je in ieder geval weer thuiskomt, ook als de maatschappij waar je mee vliegt, failliet gaat.
Faillissement dreigt voor luchtvaartbedrijven
07:26 21-4-2010

ROME (AFN) - Meer dan vijf middelgrote- en kleine Europese luchtvaartmaatschappijen lopen het risico failliet te gaan. De bedrijven zijn in financieel zwaar vaarwater terecht gekomen door de verstoring van het luchtverkeer door de vulkaanuitbarsting op IJsland, stelde het hoofd van de internationale brancheorganisatie voor de luchtvaart IATA dinsdag op de Italiaanse televisie.

IATA-voorzitter Giovanni Bisignani wil dat de Europese Unie de lidstaten toestemming geeft om getroffen vliegtuigmaatschappijen schadeloos te stellen. Brussel liet maandag al weten hiertoe eventueel bereid te zijn, mits de steun niet neerkomt op heimelijke subsidie via de achterdeur.

Bron: http://www.beursgorilla.nl/nieuws-item. ... _ID=523762

JtC

Re: Faillissement dreigt voor luchtvaartbedrijven

Ongelezen bericht door JtC »

Ik hoop Martinair niet, want wij gaan daar in Juni mee naar de VS.. :roll:

Gesloten