LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gebeld: Gratis vakantie Antalya/Istanbul
-
Gebeld: Gratis vakantie Antalya/Istanbul
Een onbekend nummer probeert mij al dagen telefonisch te bereiken. Als ik eindelijk opneem, is er een enthousiaste verkoper (van het bedrijf Hotelgroup, maar dit wordt vluchtig verteld) die mij verklaart dat ik een gratis vakantie voor maximaal 10 personen heb gewonnen naar Antalya. Ik ben even stil aangezien ik geen idee heb waar ik deze prijs aan te danken heb. De verkoper gaat door en vertelt mij dat mijn telefoonnummer is geselecteerd uit 200.000 telefoonnummers. Ze verkoper zei letterlijk: 'Ik weet het ook niet precies hoor, maar waarschijnlijk heb je ooit iets besteld op Wehkamp.nl, en is je telefoonnummer daardoor op een lijst geplaatst'.
Ik heb nog nooit iets besteld bij Wehkamp.nl.
Er wordt meerdere malen aan mij gevraagd hoe blij ik wel niet ben. De verkoper vertelt dat de prijs inhoudt voor 2 weken naar Antalya met een gratis vlucht, hotelovernachting, dinerchecks, ontbijtchecks, en de voorwaarde is dat ik wel verplicht moet ontbijten en dineren. Dit alles krijg ik bijna gratis. In het informatie pakket wat mij thuis zou worden gestuurd zou een pas zitten, en die moet ik activeren op internet en dan zou er €153,- van mijn rekening gehaald worden.
Dan wil hij mijn gegevens controleren, en noemt mijn adres/telefoonnummer etc. op. Dan wil hij mijn rekeningnummer, om te kijken of dit een geldig rekeningnummer is. Met mijn stomme hoofd heb ik deze gegeven. Daarna nog mijn geboortedatum, en de deal was rond. Nu zegt de verkoper dat ze een bandrecorder gaan starten, zodat hij, zijn baas en ik duidelijk de overeenkomst hebben. Hij verzekert mij dat ik deze band altijd nog kan aanvragen en terug kan luisteren. Hij verzoekt mij al zijn vragen met een duidelijk 'ja' te beantwoorden, want dan hoor je dat duidelijk op de tape. Hij herhaalt nog een keer mijn gegevens, bankrekeningnummer en telefoonnummer, en vervolgens in detail de gehele prijs, en achter elke zin vraagt hij mij of dit klopt en ik antoord met een duidelijk 'ja'. Dan zegt hij dat ik het hele pakket schriftelijk pinnen 2/3 werkdagen krijg thuisgestuurd, en als ik het niet wil, ik het zo kan terugsturen.
Toen ik ophing en ging nadenken, begon ik te twijfelen. Mijn moeder was er ook niet gerust op, en samen gingen we dit fenomeen googelen. En ja hoor, er zijn nog talloze andere gedupeerden die telefonisch horen van een prijs, en waarna er een bedrag van hun rekening word afgeschreven.
Ik vroeg mij af of er nog meer mensen zijn die een voorval vergelijkend met deze hebben meegemaakt. Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb nog nooit iets besteld bij Wehkamp.nl.
Er wordt meerdere malen aan mij gevraagd hoe blij ik wel niet ben. De verkoper vertelt dat de prijs inhoudt voor 2 weken naar Antalya met een gratis vlucht, hotelovernachting, dinerchecks, ontbijtchecks, en de voorwaarde is dat ik wel verplicht moet ontbijten en dineren. Dit alles krijg ik bijna gratis. In het informatie pakket wat mij thuis zou worden gestuurd zou een pas zitten, en die moet ik activeren op internet en dan zou er €153,- van mijn rekening gehaald worden.
Dan wil hij mijn gegevens controleren, en noemt mijn adres/telefoonnummer etc. op. Dan wil hij mijn rekeningnummer, om te kijken of dit een geldig rekeningnummer is. Met mijn stomme hoofd heb ik deze gegeven. Daarna nog mijn geboortedatum, en de deal was rond. Nu zegt de verkoper dat ze een bandrecorder gaan starten, zodat hij, zijn baas en ik duidelijk de overeenkomst hebben. Hij verzekert mij dat ik deze band altijd nog kan aanvragen en terug kan luisteren. Hij verzoekt mij al zijn vragen met een duidelijk 'ja' te beantwoorden, want dan hoor je dat duidelijk op de tape. Hij herhaalt nog een keer mijn gegevens, bankrekeningnummer en telefoonnummer, en vervolgens in detail de gehele prijs, en achter elke zin vraagt hij mij of dit klopt en ik antoord met een duidelijk 'ja'. Dan zegt hij dat ik het hele pakket schriftelijk pinnen 2/3 werkdagen krijg thuisgestuurd, en als ik het niet wil, ik het zo kan terugsturen.
Toen ik ophing en ging nadenken, begon ik te twijfelen. Mijn moeder was er ook niet gerust op, en samen gingen we dit fenomeen googelen. En ja hoor, er zijn nog talloze andere gedupeerden die telefonisch horen van een prijs, en waarna er een bedrag van hun rekening word afgeschreven.
Ik vroeg mij af of er nog meer mensen zijn die een voorval vergelijkend met deze hebben meegemaakt. Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
Laatst gewijzigd door DBinnendijk op 07 sep 2011 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gebeld: Gratis vakantie Antalya/Istanbul
Tja........
Gratis?
Het kost je nu dus 153,95 EN je bent "verplicht" daar te dineren wat je ook absoluut geld gaat kosten! En niet zo weinig ook!
Dus ik denk dat je erg duur uit gaat zijn!
Überhaupt snap ik niet waarom je er ingetrapt bent. Dit is zo duidelijk onzin dat er direct een lampje bij je had moeten gaan branden....
Als iemand zegt gratis, wil je geen bedragen horen, anders zou je al genoeg moeten weten!
Het kost je nu dus 153,95 EN je bent "verplicht" daar te dineren wat je ook absoluut geld gaat kosten! En niet zo weinig ook!
Dus ik denk dat je erg duur uit gaat zijn!
Überhaupt snap ik niet waarom je er ingetrapt bent. Dit is zo duidelijk onzin dat er direct een lampje bij je had moeten gaan branden....
Als iemand zegt gratis, wil je geen bedragen horen, anders zou je al genoeg moeten weten!
Überhaupt snap ik niet waarom je er ingetrapt bent
Jij zegt het, ik denk het....
Jij zegt het, ik denk het....
-
Tja, ik heb te naïef gehandeld dat zie ik nu ook wel.
De vraag is alleen wat ik kan doen om te voorkomen dat ze bedragen gaan afschrijven van mijn rekening.
De vraag is alleen wat ik kan doen om te voorkomen dat ze bedragen gaan afschrijven van mijn rekening.
Als ik van alle gratis vakantie´s gebruik zou maken, ben ik nooit meer thuis, maar ook mijn bankrekening was leeg!Gratis vakantie Antalya/Istanbul
Bij gratis moeten al de alarmbellen rinkelen!
-
Hebben ze gewoon je bankrekening geplunderd??
Tja, je bent er zelf mee akkoord gegaan. Een opgenomen contract is geldig.DBinnendijk schreef:Tja, ik heb te naïef gehandeld dat zie ik nu ook wel.
Je hebt duidelijk de voorwaarden gehoord, gezien je deze hier zelf ook prima weet te vertellen en dus ook de bedragen en TOCH ben je ermee akkoord gegaan door overal luid JA op te antwoorden.
Laten we het erop houden dat je in elk geval te maken had met een goede verkoper wie in elk geval 1 "klant" erbij heeft om zijn dagelijkse streef te behalen in de hoop dat hij zijn baan mag houden.
Denk ook niet dat je onder betalen uitkomt aangezien je zelf hebt toegestemd.
Hooguit zou er een afkoelingsperiode kunnen zijn van een dag of 7 maar weet niet of dat hier van toepassing is.
Hooguit zou er een afkoelingsperiode kunnen zijn van een dag of 7 maar weet niet of dat hier van toepassing is.
Hopelijk zal er in een brief bij het pakket staan dat er binnen 7 dagen geannuleerd kan worden.
Mogelijk ben je op deze (misleidende) manier lid geworden van Hotelgroup.
Houd je bankrekening en de brievenbus in de gaten. Let op de datum van ontvangst en dagtekening brief. En uiteraard de inhoud, die wellicht niet zal overeenkomen met wat telefonisch is gezegd.
Mogelijk ben je op deze (misleidende) manier lid geworden van Hotelgroup.
Houd je bankrekening en de brievenbus in de gaten. Let op de datum van ontvangst en dagtekening brief. En uiteraard de inhoud, die wellicht niet zal overeenkomen met wat telefonisch is gezegd.
Zo snel mogelijk annuleren inderdaad. ik had net een half uurtje geleden dezelfde reis gewonnen door een enquete ooit eens intevullen en kon ik met jongeren mee op reis compleet gratis zelfde verhaal met die 153 euro.
Dus zsm annuleren;)
Dus zsm annuleren;)
De samenvatting van het telefoongesprek (zoals in je OP) beschreven, duidelijk op papier zetten en bij de aangetekende annulering doen.
Zodat nog eens duidelijk is, wat er besproken is en waarvan je (bijna) lid blijkt te zijn geworden.
Zodat nog eens duidelijk is, wat er besproken is en waarvan je (bijna) lid blijkt te zijn geworden.