LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gift for You en Gift for 2: problemen met verzilveren
Gift for You en Gift for 2: problemen met verzilveren
Wie heeft er ervaring met het verzilveren van een Stedentrip (Gift for 2) of Puur overnachten (Gift for you)? Het lukt mij niet om de gekregen vouchers te verzilveren. De hotels zijn volgeboekt op het moment dat je meldt dat je een voucher hebt en die graag wilt verzilveren. Omdat je niet op de site kunt zien welke hotels wel geboekt kunnen worden op de door jou gewenste datum blijf je maar bellen. Wie heeft dit ook ervaren?
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2017 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Gift for You en Gift for 2: problemen met verzilveren
Nee, gelukkig geen ervaring mee. Ik betaal namelijk altijd de prijs wat het kost. Algemeen bekend is bij dit soort bonnen dat de beste hotels direct zijn volgeboekt omdat er maar 1 of 2 kamers beschikbaar zijn. Overigens ook logisch, een hotel gaat natuurlijk niet zijn hotel volstoppen met mensen die niet/weinig willen betalen en laat zijn klanten buiten staan die wel netjes de volle mep betalen.
Re: Gift for You en Gift for 2: problemen met verzilveren
Waar slaat dat nou weer op?NeoDutchio schreef:Nee, gelukkig geen ervaring mee. Ik betaal namelijk altijd de prijs wat het kost. Algemeen bekend is bij dit soort bonnen dat de beste hotels direct zijn volgeboekt omdat er maar 1 of 2 kamers beschikbaar zijn. Overigens ook logisch, een hotel gaat natuurlijk niet zijn hotel volstoppen met mensen die niet/weinig willen betalen en laat zijn klanten buiten staan die wel netjes de volle mep betalen.
Dergelijke bonnen worden nog wel 's cadeau gegeven, best lullig als je er dan geen gebruik van kan maken. Lullig voor zowel de gever als de ontvanger, trouwens.
Dergelijke bedrijven kiezen er zelf voor om deel te nemen aan het verzilveren van "dit soort bonnen".
Re: Gift for You en Gift for 2: problemen met verzilveren
Dit antwoord slaat helemaal nergens op. Met deze bonnen wordt namelijk gewoon de normale prijs betaald voor de hotelkamers. Het enige verschil is dat de beta;ing gedaan wordt door degene die het kado geeft en niet door de gast.NeoDutchio schreef:Nee, gelukkig geen ervaring mee. Ik betaal namelijk altijd de prijs wat het kost. Algemeen bekend is bij dit soort bonnen dat de beste hotels direct zijn volgeboekt omdat er maar 1 of 2 kamers beschikbaar zijn. Overigens ook logisch, een hotel gaat natuurlijk niet zijn hotel volstoppen met mensen die niet/weinig willen betalen en laat zijn klanten buiten staan die wel netjes de volle mep betalen.
Het kan natuurlijk altijd dat hotels vol zitten, zeker als je wilt boeken op drukke momenten zoals pasen of pinksteren. Je kunt vaak gewoon op de site van het hotel zelf zien of er nog beschikbare kamers zijn voor een bepaalde datum.
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Gift for You en Gift for 2: problemen met verzilveren
Wel degelijk zijn de kosten voor een overnachting lager met deze bonnen. Overigens kost de verwerking van deze bonnen ook nog eens geld voor het hotel. Daarom worden deze bonnen voornamelijk ingezet om op de rustige momenten kamers te verhuren. En dat betekend dus hopen dat een beetje net hotel net plaats heeft op het moment dat u wilt gaan. Een oplossing hiervoor is om kadobonnen te geven van de Nederlandsche bank. Met deze bonnen kan men overal terecht en zal overal geaccepteerd worden. Probeer het maar eens. Een hotel dat met een goft for you bon vol zit en daarna bellen dat u met euro's gaat betalen. En dan is er ineens wel plek.Jefdus schreef:Dit antwoord slaat helemaal nergens op. Met deze bonnen wordt namelijk gewoon de normale prijs betaald voor de hotelkamers. Het enige verschil is dat de beta;ing gedaan wordt door degene die het kado geeft en niet door de gast.NeoDutchio schreef:Nee, gelukkig geen ervaring mee. Ik betaal namelijk altijd de prijs wat het kost. Algemeen bekend is bij dit soort bonnen dat de beste hotels direct zijn volgeboekt omdat er maar 1 of 2 kamers beschikbaar zijn. Overigens ook logisch, een hotel gaat natuurlijk niet zijn hotel volstoppen met mensen die niet/weinig willen betalen en laat zijn klanten buiten staan die wel netjes de volle mep betalen.
Het kan natuurlijk altijd dat hotels vol zitten, zeker als je wilt boeken op drukke momenten zoals pasen of pinksteren. Je kunt vaak gewoon op de site van het hotel zelf zien of er nog beschikbare kamers zijn voor een bepaalde datum.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 sep 2017 16:42
Re: Gift for You en Gift for 2: problemen met verzilveren
Ik wilde bij Hotel Hampshire Groningen City reserveren met de giftforyou-voucher. Hiervoor moest ik bellen. Zo gedaan. Helaas was er geen plaats volgens de receptie. Pas twee maanden later in november is er misschien weer plaats.
Als ik gewoon via de website wil boeken op hetzelfde moment is er wel plaats.
Ik heb een weekendje uit voor 2 nachten met ontbijt voucher van gift for you. Deze voucher heb ik cadeau gekregen voor mijn 25-jarig huwelijk.
Ik kan dus alleen reserveren wanneer het goed uitkomt bij het hotel. Jammer.
Als ik gewoon via de website wil boeken op hetzelfde moment is er wel plaats.
Ik heb een weekendje uit voor 2 nachten met ontbijt voucher van gift for you. Deze voucher heb ik cadeau gekregen voor mijn 25-jarig huwelijk.
Ik kan dus alleen reserveren wanneer het goed uitkomt bij het hotel. Jammer.
Re: Gift for You en Gift for 2: problemen met verzilveren
Doe dit je vrienden niet aan!
Wij kregen een Giftforyou hotel bon....
19 cijferige code invullen , en dan zie je allemaal soorten hotelmogelijkheden, met onder ieder vakje de button "Bestel".
Maar je wilt een hotel ergens boeken.... niet iets bestellen wat je nog niet weet. Druk gerust op die "Bestel"knop, want dan kom je in het menu waar je een bon voor iemand anders kunt bestellen...
Dat is helemaal niet wat je wilt? Nee wij ook niet, maar waar moet je dan op klikken?
Twee maal gebeld met de helpdesk, bloeddruk al hoog. Je moet niet op de knop "bestel" drukken maar op de tekst van dat betreffende voorstel. Dan zie je op een landkaart alle mogelijke hotels.
Aha, denk je. Dat ziet er goed uit. Dus je zoekt een hotel wat je leuk lijkt, klikt op "bestel (ja, alweer) en je verwacht dit hotel te gaan boeken.
Helaas.
Je komt in het menu waar je nu een bon voor dit hotel kunt aanvragen. Doe je dit vervolgens, dan sturen ze je een nieuwe code toe van 19 cijfers per mail. U zult denken:"maar ik had toch al een bon"? Dat klopt maar je moet verder met die code.
Weer inloggen daarmee, weer dat hotel opzoeken en nu komt het: je moet nu eerst dat hotel zelf bellen om te horen of ze je willen hebben op de gewenste datum......
Het antwoord kan je al raden: op deze dagen nemen we geen bon aan.
Dus moet je dan bellen met de helpdesk, want de waarde van je bon is wel al gebruikt en moet weer teruggezet worden, alvorens je op zoek kunt gaan naar een ander hotel.....
Dit wens je je ergste vijand niet toe.
Deze tent hoort snel opgedoekt te worden. Ik heb een derde maal gebeld om mijn voucher te laten uitbetalen, wat helaas niet mogelijk is.
Nooooooit meer zaken doen met deze ellende!!
Wij kregen een Giftforyou hotel bon....
19 cijferige code invullen , en dan zie je allemaal soorten hotelmogelijkheden, met onder ieder vakje de button "Bestel".
Maar je wilt een hotel ergens boeken.... niet iets bestellen wat je nog niet weet. Druk gerust op die "Bestel"knop, want dan kom je in het menu waar je een bon voor iemand anders kunt bestellen...
Dat is helemaal niet wat je wilt? Nee wij ook niet, maar waar moet je dan op klikken?
Twee maal gebeld met de helpdesk, bloeddruk al hoog. Je moet niet op de knop "bestel" drukken maar op de tekst van dat betreffende voorstel. Dan zie je op een landkaart alle mogelijke hotels.
Aha, denk je. Dat ziet er goed uit. Dus je zoekt een hotel wat je leuk lijkt, klikt op "bestel (ja, alweer) en je verwacht dit hotel te gaan boeken.
Helaas.
Je komt in het menu waar je nu een bon voor dit hotel kunt aanvragen. Doe je dit vervolgens, dan sturen ze je een nieuwe code toe van 19 cijfers per mail. U zult denken:"maar ik had toch al een bon"? Dat klopt maar je moet verder met die code.
Weer inloggen daarmee, weer dat hotel opzoeken en nu komt het: je moet nu eerst dat hotel zelf bellen om te horen of ze je willen hebben op de gewenste datum......
Het antwoord kan je al raden: op deze dagen nemen we geen bon aan.
Dus moet je dan bellen met de helpdesk, want de waarde van je bon is wel al gebruikt en moet weer teruggezet worden, alvorens je op zoek kunt gaan naar een ander hotel.....
Dit wens je je ergste vijand niet toe.
Deze tent hoort snel opgedoekt te worden. Ik heb een derde maal gebeld om mijn voucher te laten uitbetalen, wat helaas niet mogelijk is.
Nooooooit meer zaken doen met deze ellende!!
Re: Gift for You en Gift for 2: problemen met verzilveren
Zo'n kreng heb ik ook ooit gekregen. Voor een lunch. Kon ik op precies 2 adressen in de buurt kwijt, zonder vrije keuze. Moest je dus eten wat het restarant voor dat geld wilde geven. Helaas, ik eet geen brood, dus een verplichte panini eten zat er niet in. En dan dat geklier met die codes...
mee eens
vindt dit leuk