LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incompetentie ten top!!!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
bronte

incompetentie ten top!!!

Ongelezen bericht door bronte »

Zaterdagmiddag 20 oktober rond 1300 uur, verliezen we met een knal een compleet achterwiel op de snelweg tussen Orleans en Parijs.
Dank zij mijn man zijn stuurkunsten en het feit dat we rustig reden, kunnen we het nog navertellen!
Wij melden ons bij praatpaal 131 (ik spreek vloeiend Frans), en binnen een kwartier was de sleepdienst aanwezig.
Ik meld me bij de Anwb, en men maakt een dossier op. Gevraagd wordt direct te bellen als alles geregeld is.
Uiteindelijk staan we om 1400 uur kant en klaar in het kantoor van de garage (Garage de Bel Air, te Fresnay L'Eveque) en is de garagist zo vriendelijk de Anwb te bellen met zijn vaste nummer.
Even voor alle duidelijkheid: Fresnay ligt tussen Orleans (in het zuiden, 50km)en Parijs Orly (in het noorden,96km). Hij legt de situatie uit, geeft zijn gegevens door en geeft de telefoon aan mij om e.e.a. door te nemen.Terwijl ik bel, wordt hij opgeroepen voor een spoedgeval en worden we al bellend het kantoor uitgewerkt en verwezen naar een magazijn waar 2 stoeltjes staan. Vervolgens gaat de poort op slot en spoed de beste man zich naar zijn volgende klus.De dame aan de telefoon verzekert ons dat we spoedig wat zullen horen.
Gedurende die middag, hebben wij tot 17.15 alleen in dat magazijn gezeten (dus vanaf 1400 uur...), en is er 2x door de Anwb gebeld (vaste nummer van de garage) om te vragen of er al wat geregeld was(?)
Als brave burger hebben wij al blauwbekkend zitten wachten...Rond 17.15 komt de garagist terug, en kan ik weer in het kantoor om het nummer van de Anwb te bellen. Ze zullen nu toch wel eens wat geregeld hebben, zo na 3.15 uur...De dame zegt dat er een auto in Chartres klaar staat en dat we daar heen moeten. Euh..hoe had u gedacht dat we dat moeten doen?
Ze belt later terug met het nummer van een taxi: belt u die maar. (fijn als je Frans spreekt, maar hoe doen die mensen die dat niet doen???)Maar we moeten er wel voor 1800 uur zijn! Ik bel direct de taxi en vraag of we dat redden...niet dus...de beste man kan geen half uur in een kwartier stoppen, dus daar staan we dan weer...Gelijk even bellen naar die fijne Anwb..de dame is geïrriteerd, maar komt na weer wat bellen met de oplossing: direct met een taxi naar Orleans (35 min rijden)en melden bij verhuurbedrijf Sixt. Wij vragen de garagist om zijn nummer, zodat we later met de huurauto terug kunnen komen om alles op te halen. In onze 4x4 zit immers 25kg vlees, wijn, groenten en meer bederfelijk spul, dus haast is geboden! Verder hebben wij een boeren bedrijf met vee en moeten we naar huis voor de wissel!!! Dit is trouwens gemeld aan de Anwb...
Maar goed, wij naar Orleans in de hoosbuien, komen daar aan om 18.44 uur (bon aanwezig met tijdstip!) en alles is gesloten...Wij bellen weer naar de Anwb. Na weer 3x te zijn doorverbonden en elke keer weer je verhaal te moeten doen, komen we weer bij de geïrriteerde dame uit..die hoort ons aan, en geloof me; dan ben je niet zo vrolijk meer..dus ik vraag (ook geïrriteerd) wat we nu moeten gaan doen..we zitten immers al vanaf 1400 uur te wachten op een simpele huurauto, op redelijke afstand van 2 mega grote steden! De dame roept dat ik niet zo moet reageren en (Quote)" ik heb me uit de naad gewerkt voor u, en dan wil ik niet dat u zo reageert..ik krijg dit ook maar in mijn schoot geworpen bij de wissel"... Ik sta met mijn man in de regen naast een taxi voor een gesloten hek, er is geen oplossing, we hebben sedert 1300 uur niets meer gegeten of gedronken, en mevrouw zit achter haar buro met (ongetwijfeld) een kop warme koffie..Er moet maar overnacht worden, stelt ze voor..ja, waar?? De taxichauffeur weet raad en dropt ons bij het Ibis Hotel.(kosten taxi 79,90 euro, kosten hotel incl. simpel diner en ontbijt 121,80 euro) Daar sta je dan, zonder toilettas, medicijnen,lenzenvloeistof, niets...we besluiten iets te eten in het hotel en gaan weer bellen..weer 3x doorverbonden, weer 3x je verhaal doen..ik kom er achter dat de gesprekken opgenomen worden (prima!!) en dat er leesdossiers aangelegd worden zodat elke nieuwe telefoondame zich weer eerst moet inlezen. Ik blijf rustig, maar vraag een garantie voor de volgende ochtend, want we hebben er meer dan genoeg van!
We zullen voor 10.00 uur gebeld worden. In het hotel is er wifi, en de volgende ochtend fladder ik even door Google heen met als zoekopdracht: Regio Orleans, autoverhuur zondag (op zijn frans..) In de hele regio is er op zondag niets open, maar wat blijkt: Orly was tot 23.30 geopend de vorige dag, en op zondag ook..Waarom zijn we dan niet meteen vanaf de garage naar Orly gebracht, dan waren we al thuis geweest, hadden geen hotel hoeven nemen...Ik wordt boos..erg boos...zoveel incompetentie, ongelooflijk! Ik heb zelf jaren in de zakenreizen gewerkt, en geloof maar niet dat onze klanten zoiets zouden pikken!!
Ik eis dat er een auto op Orly geregeld wordt; dat wij nu in een taxit naar Orly gaan en dat ook die kosten vergoed worden! De dame vindt mij een maatje te veel en geeft de telefoon aan een manlijke collega, die meteen aktie onderneemt. In de taxi (kosten 283 euro!!!)komen we weer langs de garage..en krijg ik een sms dat er een auto klaar staat bij Europcar. Rond 1200 uur zitten we eindelijk in een auto; een etmaal nadat het euvel gebeurde, en dat alleen om een autohuur..we gaan vervolgens weer terug naar de garage (weer een flinke rit terug) om onze spullen te halen. De garagist is weer onderweg, dus na 3 kwartier wachten komt hij er gelukkig aan en kunnen we onze spullen overladen en eindelijk terug naar huis..we zijn gisteravond om 20.00 uur aangekomen, compleet gebroken en nog steeds aangedaan en boos door zoveel onkunde..

Wij eisen een excuus, en een volledige vergoeding van de kosten.
Het slepen dienen wij zelf te betalen,( 222 euro..) en daar zult u mij niet over horen, maar al de rest was volstrekt onnodig!!
Taxirit Garage- Sixt autoverhuurbedrijf te Orleans (79,90 euro)
Hotelovernachting plus maaltijden (was niet nodig geweest indien wij direct een auto gehad hadden!!)(121,80 euro)
Taxivervoer zondag Orleans- Orly airport (283 euro!!)
Totaal 484,70 euro en een berg stress en ellende..

GJvdZ

Re: incompetentie ten top!!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Gewoon lekker thuis blijven voortaan. Als ik dit zo lees bent u niet echt het type dat geschikt is om te reizen (met alle risico's van dien).

Alleen al de opmerking over de bederfelijke spullen in jullie auto. Als dat echt zo belangrijk is dan had je van te voren maatregelen moeten treffen om de spullen gegarandeerd binnen een bepaalde tijd op de plaats van bestemming te krijgen. Daar kan je niemand de schuld van geven.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

TS: Wat kan de anwb doen aan uw pech en kwaadheid?.

Soortgelijk incident meegemaakt in Tsjechie, ik kan me niet vinden in de verhalen van Ts, alles werd keurig vanuit Nederland geregeld door de ANWB met een lokale garage,als afsluiting nog een telefoontje van de ANWB vlak voor het doorrijden of alles in orde was ?. :)

ANWB pakket met buitenland dekking :wink:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Ergens hier op het forum was ook een soortgelijk incident.
Toen had ik het al geschreven, dat ik mij soort verhalen toen niet, en ook nu in dit verhaal niet kan vinden, net zoals Har.
Ook bij mij alles keurig opgelost, zelf na de reparatie na twee dagen nog geïnformeerd, of alles werkend en goed is.

Gesloten