LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Hallo allemaal,
Ik heb een klacht over Slangen Reizen en vermoed dat ik niet de enige ben.
In december heb ik via VakantieVeilingen een dagje Londen gekocht, verzorgd door Slangen Reizen. Ik heb direct betaald en de instructies opgevolgd (je moest de reis op de site van Slangen Reizen boeken en dan je waardebonnummer van VakantieVeilingen doorgeven). Zo gezegd, zo gedaan.
De busreis viel ontzettend tegen, maar daar klagen we niet over, want met de bus reizen is sowieso 9 van de 10 keer geen pretje. We hebben een goede dag gehad en dat was fijn.
Even later krijg ik een herinnering. Op deze mail heb ik geantwoord dat ik het al heb betaald, inclusief een kopie van mijn betalingsbewijs en met de opmerkingen dat als ik niks meer zou horen, dat ik er vanuit kon gaan dat het opgelost was. In januari een mail van een incassobureau, toen moest ik ineens iets van 50 euro betalen. Blijkbaar moest er nog ergens 10 euro voor worden bij betaald. Daar wederom op gereageerd, inmiddels aardig geagiteerd en met de mededeling dat ik met rust gelaten wilde worden. Ik heb die 10 euro betaald om van het gezever af te zijn. Nu krijg ik afgelopen vrijdag toch wederom een mail van een incassobureau dat ik inmiddels meer dan 100 euro moet betalen. Daar zakt mijn broek echt van af. Ik heb nog een laatste mail gestuurd dat ik al betaald heb en dat ik nu contact heb opgenomen met mijn rechtsbijstand. Ik heb ook aangegeven geen berichten meer van hen te willen ontvangen en ik heb op hun facebookpagina gepost, wat ze inmiddels weer hebben verwijderd (uiteraard...).
Zijn er meer mensen die nog steeds worden lastig gevallen of andere nare ervaringen met dit bedrijf hebben? (als je het al een bedrijf mag noemen met zo'n klantenservice). Ik verzamel graag de klanten om ze officieel in te dienen. Hopelijk gaat dit bedrijf snel op de fles.
Ik heb een klacht over Slangen Reizen en vermoed dat ik niet de enige ben.
In december heb ik via VakantieVeilingen een dagje Londen gekocht, verzorgd door Slangen Reizen. Ik heb direct betaald en de instructies opgevolgd (je moest de reis op de site van Slangen Reizen boeken en dan je waardebonnummer van VakantieVeilingen doorgeven). Zo gezegd, zo gedaan.
De busreis viel ontzettend tegen, maar daar klagen we niet over, want met de bus reizen is sowieso 9 van de 10 keer geen pretje. We hebben een goede dag gehad en dat was fijn.
Even later krijg ik een herinnering. Op deze mail heb ik geantwoord dat ik het al heb betaald, inclusief een kopie van mijn betalingsbewijs en met de opmerkingen dat als ik niks meer zou horen, dat ik er vanuit kon gaan dat het opgelost was. In januari een mail van een incassobureau, toen moest ik ineens iets van 50 euro betalen. Blijkbaar moest er nog ergens 10 euro voor worden bij betaald. Daar wederom op gereageerd, inmiddels aardig geagiteerd en met de mededeling dat ik met rust gelaten wilde worden. Ik heb die 10 euro betaald om van het gezever af te zijn. Nu krijg ik afgelopen vrijdag toch wederom een mail van een incassobureau dat ik inmiddels meer dan 100 euro moet betalen. Daar zakt mijn broek echt van af. Ik heb nog een laatste mail gestuurd dat ik al betaald heb en dat ik nu contact heb opgenomen met mijn rechtsbijstand. Ik heb ook aangegeven geen berichten meer van hen te willen ontvangen en ik heb op hun facebookpagina gepost, wat ze inmiddels weer hebben verwijderd (uiteraard...).
Zijn er meer mensen die nog steeds worden lastig gevallen of andere nare ervaringen met dit bedrijf hebben? (als je het al een bedrijf mag noemen met zo'n klantenservice). Ik verzamel graag de klanten om ze officieel in te dienen. Hopelijk gaat dit bedrijf snel op de fles.
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Op wat voor dag heeft u de trip gemaakt?
In het weekend geldt toeslag van 5 euro pp die u alsnog moet bijbetalen.
gr Henk
In het weekend geldt toeslag van 5 euro pp die u alsnog moet bijbetalen.
gr Henk
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Dan hadden ze dat eerder kunnen melden. Achteraf met allerlei extra kosten komen is onzin,zeker als hierover niet is gecommuniceerd.henk51 schreef:Op wat voor dag heeft u de trip gemaakt?
In het weekend geldt toeslag van 5 euro pp die u alsnog moet bijbetalen.
gr Henk
Ik zou zeker niet betalen, laat ze maar bewijzen dat ze in hun recht staan.
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Nou, had die €10,00 om van het gezever af te zijn ook niet betaald. U had betaald, dagje Londen gehad en klaar is kees. Denk dat ze aan incasso e.a. zaken meer geld ophalen dan aan die reisjes. Laat ze maar langkomen als ze zo nodig moeten: u heeft het papierwerk en betaling, dus zeg maar dag tegen Slangen Reizen (doen hun naam wel eer aan, overigens).
Als ze de klacht weghalen op facebook zet het dan op http://www.klacht.nl U bent niet de enige, hoor.
Als ze de klacht weghalen op facebook zet het dan op http://www.klacht.nl U bent niet de enige, hoor.
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Wel erg knap dat u dit kunt zeggen op basis van het verhaal van ts. Heb net even op VakantieVeilingen de aanbiedingen van busreizen naar London via hun bekeken en zie alleen maar vaste vertrekdagen staan, of er zijn een aantal vaststaande datums of er is een einddatum tot wanneer er te boeken is, maar dan geldt een vast programma zoals vrijdag vertrek, zondag retour. Ik zie op de site van het aanbod nergens de melding staan over toeslagen.henk51 schreef:Op wat voor dag heeft u de trip gemaakt?
In het weekend geldt toeslag van 5 euro pp die u alsnog moet bijbetalen.
gr Henk
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Als u de vakantieveilingen op dit moment bekeken had,had u de vermelding kunnen zien staan zal er hoogst waarschijnlijk eind 2014 ook wel gestaan hebbendhc schreef:Dan hadden ze dat eerder kunnen melden. Achteraf met allerlei extra kosten komen is onzin,zeker als hierover niet is gecommuniceerd.henk51 schreef:Op wat voor dag heeft u de trip gemaakt?
In het weekend geldt toeslag van 5 euro pp die u alsnog moet bijbetalen.
gr Henk
Ik zou zeker niet betalen, laat ze maar bewijzen dat ze in hun recht staan.
gr HenkData
Keuze uit alle vertrekdagen in 2015. In het weekend geldt een toeslag van € 5,- p.p.
Kijk op de website van Slangen Reizen voor alle beschikbare data.
Op basis van beschikbaarheid en in overleg met de aanbieder.
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Wat ik probeer uit te leggen dat als TS in het weekend gegaan is er een toeslag extra betaald moet worden.Alleen TS zwijgt in alle talen,zou mooi zijn als hij de dag zou vermelden.berndv schreef:Wel erg knap dat u dit kunt zeggen op basis van het verhaal van ts. Heb net even op VakantieVeilingen de aanbiedingen van busreizen naar London via hun bekeken en zie alleen maar vaste vertrekdagen staan, of er zijn een aantal vaststaande datums of er is een einddatum tot wanneer er te boeken is, maar dan geldt een vast programma zoals vrijdag vertrek, zondag retour. Ik zie op de site van het aanbod nergens de melding staan over toeslagen.henk51 schreef:Op wat voor dag heeft u de trip gemaakt?
In het weekend geldt toeslag van 5 euro pp die u alsnog moet bijbetalen.
gr Henk
U heeft op de site gekeken zei u nou het staat er wel ik heb het even gekopieerd voor u
gr HenkData
Keuze uit alle vertrekdagen in 2015. In het weekend geldt een toeslag van € 5,- p.p.
Kijk op de website van Slangen Reizen voor alle beschikbare data.
Op basis van beschikbaarheid en in overleg met de aanbieder.
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Dank u, ik had 2 van de 4 reizen bekeken, waarschijnlijk net niet de goede. Ik zag namelijk alleen een met een aantal vastgestelde vertrekdata waar uit gekozen kan worden en ik zag een met geldig tot augustus 2015 en vaste dagen, vrijdag vertrek en zondag terug.henk51 schreef:[
U heeft op de site gekeken zei u nou het staat er wel ik heb het even gekopieerd voor u
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Het doet er helemaal niet toe waar die waardebon vandaan komt.
TS heeft volgens voorschrift op de website van de reisorganisator, online de boeking gedaan. Je doorloopt dan tal van stappen. Aan het einde vult TS de code in. Indien er een toeslag is, hetzij voor stoelen naast elkaar, of weekend of weet ik wat, dan dient dit bij de eindafrekening, dus voltooiing van de boeking direct meegenomen te worden als je afrekent.
Waarom TS dan ineens out of the blue incasso aanzeggingen krijgt alsof hij niet -volledig - betaald zou hebben,.... Dunkt me dat er bij Slangen Reizen iets niet helemaal administratief kosher is/zit.
stuur een schrijven naar het incasso bureau dat u de kosten niet begrijpt. Zij moeten aantonen waar deze betrekking op -zouden- hebben.
TS heeft volgens voorschrift op de website van de reisorganisator, online de boeking gedaan. Je doorloopt dan tal van stappen. Aan het einde vult TS de code in. Indien er een toeslag is, hetzij voor stoelen naast elkaar, of weekend of weet ik wat, dan dient dit bij de eindafrekening, dus voltooiing van de boeking direct meegenomen te worden als je afrekent.
Waarom TS dan ineens out of the blue incasso aanzeggingen krijgt alsof hij niet -volledig - betaald zou hebben,.... Dunkt me dat er bij Slangen Reizen iets niet helemaal administratief kosher is/zit.
stuur een schrijven naar het incasso bureau dat u de kosten niet begrijpt. Zij moeten aantonen waar deze betrekking op -zouden- hebben.
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Hallo allemaal,
Ik was in alle commotie helemaal vergeten dat ik dit topic had aangemaakt. Ik ben destijds in december op een doordeweekse dag geweest, maandag. Toevallig kom ik dit topic nu tegen, omdat iemand die ik ken met Slangen Reizen wilde gaan en ik haar wilde wijzen op de klachten die ik toen allemaal heb gelezen en het gedoe wat ik ermee heb gehad. Hoe ironisch.
Overigens, ik zou het inderdaad niet netjes vinden als er achteraf kosten bij komen die vooraf niet gemeld zijn. Maar dit is niet aan de orde, aangezien ik dus doordeweeks ben gegaan.
Ik heb destijds ook gereageerd op de mails van het incassobureau, maar daar nooit antwoord op gehad. Ook met uitleg over hoe en wat en een kopie van mijn bankafschriften. Ze hadden daar blijkbaar geen boodschap aan. Ik heb tevens geprobeerd VakantieVeilingen hierop te wijzen, maar ook zij hadden er geen boodschap aan dat Slangen Reizen hun klanten zoveel last bezorgt. Na mijn dreigen met de rechtsbijstand en het plaatsen van mijn klacht op klacht.nl heeft Slangen Reizen contact met mij gezocht. Ik heb een cadeaubon gehad van 25 euro (die ik natuurlijk nooit van mijn leven ga gebruiken, ik besteed geen cent meer aan dit bedrijf), want ze wilden mij geen (gedeeltelijke) vergoeding geven van de reissom. Vervolgens heb ik niets meer van ze gehoord. Maar hier is wel een hoop tijd en energie aan verloren gegaan.
Dus mijn advies is gewoon om lekker met een andere organisatie te gaan En mocht iemand er toch in zijn gestonken en eenzelfde ervaring hebben, een klacht op klacht.nl zetten en je rechtsbijstand inschakelen. Je kunt een hoop zelf proberen te bakkeleien met dit bedrijf, maar dat heeft geen zin. Die administratie ligt zo overhoop dat ze zelf niet weten waar ze het zoeken moeten.
Ik was in alle commotie helemaal vergeten dat ik dit topic had aangemaakt. Ik ben destijds in december op een doordeweekse dag geweest, maandag. Toevallig kom ik dit topic nu tegen, omdat iemand die ik ken met Slangen Reizen wilde gaan en ik haar wilde wijzen op de klachten die ik toen allemaal heb gelezen en het gedoe wat ik ermee heb gehad. Hoe ironisch.
Overigens, ik zou het inderdaad niet netjes vinden als er achteraf kosten bij komen die vooraf niet gemeld zijn. Maar dit is niet aan de orde, aangezien ik dus doordeweeks ben gegaan.
Ik heb destijds ook gereageerd op de mails van het incassobureau, maar daar nooit antwoord op gehad. Ook met uitleg over hoe en wat en een kopie van mijn bankafschriften. Ze hadden daar blijkbaar geen boodschap aan. Ik heb tevens geprobeerd VakantieVeilingen hierop te wijzen, maar ook zij hadden er geen boodschap aan dat Slangen Reizen hun klanten zoveel last bezorgt. Na mijn dreigen met de rechtsbijstand en het plaatsen van mijn klacht op klacht.nl heeft Slangen Reizen contact met mij gezocht. Ik heb een cadeaubon gehad van 25 euro (die ik natuurlijk nooit van mijn leven ga gebruiken, ik besteed geen cent meer aan dit bedrijf), want ze wilden mij geen (gedeeltelijke) vergoeding geven van de reissom. Vervolgens heb ik niets meer van ze gehoord. Maar hier is wel een hoop tijd en energie aan verloren gegaan.
Dus mijn advies is gewoon om lekker met een andere organisatie te gaan En mocht iemand er toch in zijn gestonken en eenzelfde ervaring hebben, een klacht op klacht.nl zetten en je rechtsbijstand inschakelen. Je kunt een hoop zelf proberen te bakkeleien met dit bedrijf, maar dat heeft geen zin. Die administratie ligt zo overhoop dat ze zelf niet weten waar ze het zoeken moeten.
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Knap een topic aan te maken om het vervolgens "in alle commotie" te vergeten. Dus, achteraf, was het eigenlijk, totaal onbelangrijk??
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Er is meer tussen hemel en aardetenormin schreef:Knap een topic aan te maken om het vervolgens "in alle commotie" te vergeten. Dus, achteraf, was het eigenlijk, totaal onbelangrijk??
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Don't tell me: love for instance. Daar weet ik (inmiddels) alles van.lies-oostveen schreef:Er is meer tussen hemel en aardetenormin schreef:Knap een topic aan te maken om het vervolgens "in alle commotie" te vergeten. Dus, achteraf, was het eigenlijk, totaal onbelangrijk??
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Zo'n beetje alles dat vliegt en buiten onze atmosfeer ligt, had ik begrepen...lies-oostveen schreef:Er is meer tussen hemel en aardetenormin schreef:Knap een topic aan te maken om het vervolgens "in alle commotie" te vergeten. Dus, achteraf, was het eigenlijk, totaal onbelangrijk??
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Tja ik ben helemaal niet weg van Slangenreizen.
UIt eigen ervaring:
Ik heb meer dan 140 reizen in mijn leven gemaakt, maar de schofterigheid van Slangereizen is ongekend!
Ik en mijn dochtertje waren in een vrolijke vakantiestemming, maar van de reisleider van Slangenreizen kreeg ik een hele nare ervaring!
Dagreis parijs geboekt, bagagevoorwaarden gelezen.
reizend met 1 kind dus mijn handbagage (versnaperingen, jassen en 1 dekentje ivm 's nachts reizen) in een booschappentrolley gestopt.
Toen ik wilde instappen in de bus, begroette ik de chauffeur vriendelijk.
De chauffeur groette niet terug, maakte geen oogcontact, en gedroeg zich zeer vijandig, sprak zeer spottend en neerbuigend tegen mij, nog voordat ik een volledige zin gezegd had en dit bleef zo aanhouden. De ene pesterij en incorrect gedrag na de andere. Toen ik hem vroeg waarom hij op zo'n onvriendelijke toon sprak, gebood hij me om zijn onvriendelijke behandeling te accepteren of anders weg te gaan. Dit zei hij een aantal keer dermate dreigend, dat ik het gevoel kreeg zeer ongewenst te zijn! Toen ik nadacht over wat ik moest doen (huilend kindje aan de arm die dolgraag haar vakantieuitstapje wilde maken), belde hij onmiddelijk zijn collega van de telefonische dienst op, om een verhaal op te hangen die hem vrij zou pleiten, nog voordat ik de zou bellen. Toen ik later de telefonische dienst belde om te overleggen wat ik nu kon doen, werd ik nog voordat ik mijn verhaal verteld had evenredig kleinerend en onproffesioneel te woord gestaan. Toen ben ik weer helemaal terug naar huis gegaan, met een huilende kind in de arm en mijn vakantiedagen compleet verpest.
UIt eigen ervaring:
Ik heb meer dan 140 reizen in mijn leven gemaakt, maar de schofterigheid van Slangereizen is ongekend!
Ik en mijn dochtertje waren in een vrolijke vakantiestemming, maar van de reisleider van Slangenreizen kreeg ik een hele nare ervaring!
Dagreis parijs geboekt, bagagevoorwaarden gelezen.
reizend met 1 kind dus mijn handbagage (versnaperingen, jassen en 1 dekentje ivm 's nachts reizen) in een booschappentrolley gestopt.
Toen ik wilde instappen in de bus, begroette ik de chauffeur vriendelijk.
De chauffeur groette niet terug, maakte geen oogcontact, en gedroeg zich zeer vijandig, sprak zeer spottend en neerbuigend tegen mij, nog voordat ik een volledige zin gezegd had en dit bleef zo aanhouden. De ene pesterij en incorrect gedrag na de andere. Toen ik hem vroeg waarom hij op zo'n onvriendelijke toon sprak, gebood hij me om zijn onvriendelijke behandeling te accepteren of anders weg te gaan. Dit zei hij een aantal keer dermate dreigend, dat ik het gevoel kreeg zeer ongewenst te zijn! Toen ik nadacht over wat ik moest doen (huilend kindje aan de arm die dolgraag haar vakantieuitstapje wilde maken), belde hij onmiddelijk zijn collega van de telefonische dienst op, om een verhaal op te hangen die hem vrij zou pleiten, nog voordat ik de zou bellen. Toen ik later de telefonische dienst belde om te overleggen wat ik nu kon doen, werd ik nog voordat ik mijn verhaal verteld had evenredig kleinerend en onproffesioneel te woord gestaan. Toen ben ik weer helemaal terug naar huis gegaan, met een huilende kind in de arm en mijn vakantiedagen compleet verpest.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: KLACHT: SlangenReizen onterechte aanmaningen
Maar.. ze maken toch reclame op TV.. dan moet het toch goed zijn...
Ik meen dat ze bij 'De Groeten van Max' ook al eens in de uitzending zijn geweest..
Alles bij elkaar verdienen zij geen klanten ...
Ik meen dat ze bij 'De Groeten van Max' ook al eens in de uitzending zijn geweest..
Alles bij elkaar verdienen zij geen klanten ...