LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MICAZU vakantiehuis spanje

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Anime

MICAZU vakantiehuis spanje

Ongelezen bericht door Anime »

Best Forum,

Tijdens onze vakantie 31 aug - 9 sept.(huis met zwembad in Andalusie (Getares)via Micazu) heb ik iedere dag het zwembadwater moeten testen. Ik heb hierover veel whatsapp contact gehad met M.van O,huiseigenaar. het water was vanaf de 1e meting, onze 2e dag al niet goed. Vervolgens diverse keren flink van chloor moeten toevoegen om de balans te herstellen. Van 3 tot 5 september wel het water gecontroleerd en chloor toegevoegd maar geen whatsapp contact. Het controleren van het zwembad werd zo ongeveer de rode draad van onze vakantie.

Nu het zwembad na 8 dagen toch verpest is (groen door algen) word mij verweten dat ik niet genoeg gecommuniceerd heb en duidelijker moest aangeven hoe slecht het wel niet was. Juist daarom heb ik van de 1e meting direct een foto van het meetinstument doorgestuurd zodat hij kon zien dat zowel het chloor als PH te laag was.

Een deskundige (via internet) geeft aan dat zolang het PH niet op het juiste nivo is het geen zin heeft chloor toe te voegen. Naar mijn idee heeft marcel vanaf het begin alleen gestuurd op het chloor.

Ik heb aangegeven dat we er het er niet mee eens zijn dat wij voor een deel van de kosten opdraaien ik ben tot grote ergenis van mijn mede vakantiegangers, echt iedere dag met het zwembad bezig geweest. Maar ik ben geen deskundige.

De heer van O. reageert als volgt:
" Als je hier niet mee akkoord gaat, dan zal ik in escalatie hiervan alsnog de volledige schade vergoeding vragen van de herstelkosten"

Ik heb in het begin gevraagd wat het kost om de zorg van het zwembad uit te besteden. Marcel gaf aan dat dit zonde was want het koste me maar 5 min per dag. Ik ben van mening dat je de vraag wel of niet uitbesteden niet bij de vakantiegasten moet neerleggen. Het geeft onnodige stress op je vakantie
over iets waar je geen verstand van hebt. Marcel had vanaf het begin alsnog iemand moeten langsturen toen zowel het chloor als Ph veel te laag was en het chloor niet reageerde op nog meer chloor.

Mijn vraag aan u is : wie is nu verantwoordelijk?

graag jullie reactie,

Har06

Re: MICAZU vakantiehuis spanje

Ongelezen bericht door Har06 »

Waarom ben je begonnen met testen van het water?.
Vlg maakt een zwembad(welke afm?) niet het belangrijkste deel uit van een vakantie.
Was je tevreden over het huis ?.

Vlg mij heeft d eeigenaar een punt als blijkt dat Ts door z,n chloorbehandelingen schade aangebracht heeft.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Maar euh... als ik ergens een huis huur met zwembaddan ga ik echt geen watermetingen doen. Dan wil ik van mijn vakantie genieten en daarmee basta.
Die volledige vergoeding mag die eigenaar lekker in zijn .... steken van me. Zijn zwembad en hij kan en mag niet verwachten dat een huurder daar de verantwoording voor/over gaat nemen. Omgekeerde wereld zeker.

Anime

Ongelezen bericht door Anime »

Bedankt voor jullie reactie ,
Als je het huis huurt moet je dagelijks het zwembadwater testen. Zwembad van 4 bij 3. Ik heb in het begin gevraagd wat het koste om het uit te besteden. M. gaf aan dat dat zonde was omdat het maar een kleine moeite 5min per dag was. Nou, dat is alles behalve waar wanneer vanaf het begin het water niet goed is. Ik ben echt dagelijks met het zwembad bezig geweest. M.van Oers had vanaf het begin, na 1e meting een deskundige moeten laten langskomen.

Wanneer de PH waarde ook laag is kun je nog niets met het chloor beginnen, is mij nu verteld door een deskundige. Ik moest steeds alleen maar chloor toevoegen waar het water totaal niet op reageerde. Voor mijn gevoel liet hij ons maar aanmodderen. Diverse malen savonds laat chloor mengen in emmer water oplossen en in het zwembad gooien met nul resultaat.

En antw op 1e reactie. Het is een prachtig huis met mooi uitzicht over zee , gelegen in de bergen. Maar niet kindvriendelijk, nauwlijks gordijnen laat staan zonverduisterende gordijnen (spanje), glazen trap mooi, maar niet relaxed om over te lopen. Weinig privacy, bovenste verdieping is open. Naast het huis 6 blaffende en sch..tende honden tot diep in de nacht. En pas na 15 km de bergen uit een supermarkt.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Sorry een badje van 12 m2 ???, wat moet je daar als volwassenen in, niet de moeite waard om er schoonmaak werk aan te besteden.

Eigenlijk is Ts over het huis en omgeving en een te ver af liggende supermarkt ook niet tevreden, tja misschien van te voren je beter laten informeren :mrgreen:

Gesloten