LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na verrekening vakantiewoning

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
primadonna

na verrekening vakantiewoning

Ongelezen bericht door primadonna »

We zijn een weekend weg geweest met 6 pers. waarvan 2 kids van 9 jaar. Nu hebben wij de naverrekening gekregen en ik vraag me af of deze wel klopt. Wij hebben €300,-- borg moeten betalen. Het huisje had een zwembad en een sauna dus we waren er wel van bewust dat dit extra energie kosten met zich mee zou brengen. Bij aankomst en vertrek hebben wij de meterstanden genoteerd.
Stroom hoog stond op aankomst op 7094 bij ons vetrek op 7116
Stroom laag stond op aankomst op 22 bij ons vertrek op 138
Gas stond op aankomst op 4063 en bij ons vertrek op 4096
Nu stond er op de naverrekening die we kregen:
Stroom hoog bij vertrek 7125 x €0.28 = €8,68
Stroom laag bij vertrek 149 x €0,24 = €30,48
Gas bij vertrek 4105 x €0,72 = €30,24
Alles bij elkaar op geteld = €69,40 x €80% = €55,52 wat er nog eens extra er boven op komt op die €69,40 ???
Waar komt deze 80% vandaan en mag hij zomaar de doorlopende meterstanden aan ons berekenen als we daar dus geen gebruik van hebben gemaakt en alle kachels en koelkast uit hebben gezet?
Dan de volgende vraag; Er worden €40,-- schoonmaakkosten berekend en daarnaast ook nog eens €30,-- voor het wassen van het linnengoed, zitten de waskosten niet inbegrepen bij de schoonmaakkosten? Daarbij komt er ook nog eens €9,60 aan toeristenbelasting er boven op dus een naverrekening van €135,12 welk afgetrokken is van de borg dus tegoed is €164,88.
Wie kan mij vertellen of dit wel juist en terecht is en hoe de regels gelden op naverrekeningen van vakantiewoningen en de kosten van energieverbruik. Het betreft een particuliere woningverhuur.

In afwachting,
Primadonna

schiphol

Re: na verrekening vakantiewoning

Ongelezen bericht door schiphol »

als je bv bij Landall huurde, dan heb je ook een borg , maar die verstrekken ze alleen bij jeugdigen , omdat
die wel eens er een zooitje van maakten ,
en krijgen ze de borg gewoon niet terug .
Maar als je als volwassenen dat huurt hoef je dat niet te betalen .

En in de schoonmaakkosten zitten geen andere wasserij kosten , dat zal wel hetzelfde zijn .

Eerlijk gezegd vind ik het een heel ingewikkelde rekening en na-rakening

inekevanvliet

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

schiphol ik ben het niet met je eens
ik ben net terug van een roompot week
en wij 3 oudere volwassenen dus moesten borg betalen bij het boeken
na een week terug stond het op de giro terug gestort

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik denk dat de hamvraag is hoe is het allemaal afgesproken bij de boeking ? Wat stond er allemaal in de voorwaarden ?

Gesloten