LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 nov 2008 14:10
opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
Beste lezers,
Na een jaar een proefabonnement (a 25 euro) op het blad Reizen van de ANWB gehad te hebben. Heb ik mijn abonnement op dit blad ruim voor de gestelde datum van 15 november opgezegd.
Toch ontvang ik vandaag een acceptgiro van bijna 70 euro voor opnieuw een jaar lidmaatschap. Na een telefoontje met de servicelijn wordt ik er van beschuldigt nooit die brief verstuurd te hebben.. want mijn opzeg brief hebben zij naar eigen zeggen nooit ontvangen! Ja zo kennen we er wel meer meneer ANWB
Na een constante herhaling van de medewerker: "wij hebben uw brief niet ontvangen, dus nu kunt u pas weer vanaf januari 2010 (!!) opzeggen" vroeg ik om te worden doorverbonden met zijn supervisior... die natuurlijk aan het lunchen was, en mij terugbellen was niet mogelijk! Wat een service bij de ANWB.
Sinds wanneer kan je niet meer gewoon volgens de manier vermeld ik het blad zelf opzeggen, zonder dat je brief dus niet ontvangen wordt? Voor mij is de ANWB niet meer geloofwaardig, zolang zij beweren mij opzeg brief niet ontvangen te hebben, terwijl ik zeker weet dat ik ruim van te voren de brief op correcte wijze verstuurd hebt.
Zijn er nog meer mensen die klachten hebben over het opzeggen van abonnementen van de ANWB? Meldt dit dan alstublieft!
Na een jaar een proefabonnement (a 25 euro) op het blad Reizen van de ANWB gehad te hebben. Heb ik mijn abonnement op dit blad ruim voor de gestelde datum van 15 november opgezegd.
Toch ontvang ik vandaag een acceptgiro van bijna 70 euro voor opnieuw een jaar lidmaatschap. Na een telefoontje met de servicelijn wordt ik er van beschuldigt nooit die brief verstuurd te hebben.. want mijn opzeg brief hebben zij naar eigen zeggen nooit ontvangen! Ja zo kennen we er wel meer meneer ANWB
Na een constante herhaling van de medewerker: "wij hebben uw brief niet ontvangen, dus nu kunt u pas weer vanaf januari 2010 (!!) opzeggen" vroeg ik om te worden doorverbonden met zijn supervisior... die natuurlijk aan het lunchen was, en mij terugbellen was niet mogelijk! Wat een service bij de ANWB.
Sinds wanneer kan je niet meer gewoon volgens de manier vermeld ik het blad zelf opzeggen, zonder dat je brief dus niet ontvangen wordt? Voor mij is de ANWB niet meer geloofwaardig, zolang zij beweren mij opzeg brief niet ontvangen te hebben, terwijl ik zeker weet dat ik ruim van te voren de brief op correcte wijze verstuurd hebt.
Zijn er nog meer mensen die klachten hebben over het opzeggen van abonnementen van de ANWB? Meldt dit dan alstublieft!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 dec 2008 20:01
Re: opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
Ja hoor, BINGO, ook ik heb problemen met het opzeggen van mijn anwb abonnement.
Ruim voor november, dit jaar, heb ik een bezoek gebracht aan de anwb shop te Arnhem, daar werd mij duidelijk verteld dat ik het beste schriftelijk kon opzeggen.
Nou goed, doen we dat, terwijl zij het zelf ook in behandeling hadden kunnen nemen.
1e brief verzonden op 1 nov 2008 en je raad het al, na eens gebeld te hebben of mijn brief binnen was kreeg ik meteen een nee te horen. Ok, kan gebeuren.
Brief 2 verzonden op 13 november 2008, nou, na 3 dagen, 16 november, weer even gebeld en wederom kreeg ik een duidelijke nee te horen.
Die zelfde dag brief nummer 3 verzonden maar wel met het verzoek het abonnement te stoppen per 31 december. Je zou denken nu moet het goed komen, nee dus. Afgelopen maandag 1 december weer gebeld en zoals ik al vermoede, niets door de anwb ontvangen.
Nu ben ik geen man van 3 maal is scheepsrecht dus ik tot 10 geteld, paar maal diep adem gehaald en meteen een fax nummer gevraagd en brieven 1,2 en 3 met een begeleidend schrijven naar het opgegeven anwb nummer gefax. 12/1/2008 13:19 GMT, 31882696505 (ANWB), 2.5 min.
Gisteren 3 december maar weer eens terug gegaan naar de anwb winkel in Arnhem, nou, ik moest mij vast houden toen ik weer te horen kreeg dat geen enkele brief, nog een fax van mij was binnen gekomen. De medewerker aldaar nam contact op met het hoofdkantoor die meteen aan de medewerker vertelde, je kunt het abonnement nu wel opzeggen met ingang van 31 december 2009, TWEE DUIZEND EN NEGEN!!!!! Ja, zij konden er niet anders van maken en adviseerde mij om een klachtenbrief te verzenden met brief 1,2,3 en de fax met inhoud, dus brief 1,2 en 3 plus begeleidend schrijven. Nou, laat dat incasso bureau en van mijn part de deurwaarder maar komen, Ole
Ruim voor november, dit jaar, heb ik een bezoek gebracht aan de anwb shop te Arnhem, daar werd mij duidelijk verteld dat ik het beste schriftelijk kon opzeggen.
Nou goed, doen we dat, terwijl zij het zelf ook in behandeling hadden kunnen nemen.
1e brief verzonden op 1 nov 2008 en je raad het al, na eens gebeld te hebben of mijn brief binnen was kreeg ik meteen een nee te horen. Ok, kan gebeuren.
Brief 2 verzonden op 13 november 2008, nou, na 3 dagen, 16 november, weer even gebeld en wederom kreeg ik een duidelijke nee te horen.
Die zelfde dag brief nummer 3 verzonden maar wel met het verzoek het abonnement te stoppen per 31 december. Je zou denken nu moet het goed komen, nee dus. Afgelopen maandag 1 december weer gebeld en zoals ik al vermoede, niets door de anwb ontvangen.
Nu ben ik geen man van 3 maal is scheepsrecht dus ik tot 10 geteld, paar maal diep adem gehaald en meteen een fax nummer gevraagd en brieven 1,2 en 3 met een begeleidend schrijven naar het opgegeven anwb nummer gefax. 12/1/2008 13:19 GMT, 31882696505 (ANWB), 2.5 min.
Gisteren 3 december maar weer eens terug gegaan naar de anwb winkel in Arnhem, nou, ik moest mij vast houden toen ik weer te horen kreeg dat geen enkele brief, nog een fax van mij was binnen gekomen. De medewerker aldaar nam contact op met het hoofdkantoor die meteen aan de medewerker vertelde, je kunt het abonnement nu wel opzeggen met ingang van 31 december 2009, TWEE DUIZEND EN NEGEN!!!!! Ja, zij konden er niet anders van maken en adviseerde mij om een klachtenbrief te verzenden met brief 1,2,3 en de fax met inhoud, dus brief 1,2 en 3 plus begeleidend schrijven. Nou, laat dat incasso bureau en van mijn part de deurwaarder maar komen, Ole
Re: opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
Volgens mij is iedereen bij de ANWB betreffende dit onderwep zo geïnstrueerd: nergens op reageren.... dan wordt het vanzelf wel eind 2009....
Ook ik heb ruim op tijd m'n wegenwacht opgezegd, omdat ik geen auto meer heb. Blijf dus wel gewoon lid van de ANWB.
Brief gestuurd. Geen reactie.
Naar een ANWB vestiging, die hadden overleg en ik moest een kopie van de opzegging opsturen. Dat heb ik dus gedaan.
Daarna telefonisch contact gehad, nog niets binnen.... grrrrrr
Inmiddels weer 2 weken verder.... geen enkele reactie....
Ga morgen mét gewaarmerkte kopiëen maar weer naar de ANWB vestiging, maar ik zie de bui al hangen....
Wát een gedoe, wat een tijd- dus geldverspilling.
Mensen van de ANWB: HALLO we leven in het digitale internettijdperk.
Wat is er nu zo moeilijk aan om een ieder die dat wil een gebruikersnaam met wachtwoord te geven, zodat men het ZELF even in een handomdraai kan regelen.
Als je lid wilt worden of je pakket uit wilt uitbreiden.... prima service en snel geregeld.
WAAROM dan zo moeilijk en compleet klant-onvriendelijk op dit terrein?
Moet er straks eerst weer druk van Radar of Kassa uitgeoefend worden?
Of werken jullie daar op die opzegafdeling met analfabeten of zo?
Ga vooral zo door en jullie weten dan zeker dat ex-leden nooit meer terug komen.
Ook ik heb ruim op tijd m'n wegenwacht opgezegd, omdat ik geen auto meer heb. Blijf dus wel gewoon lid van de ANWB.
Brief gestuurd. Geen reactie.
Naar een ANWB vestiging, die hadden overleg en ik moest een kopie van de opzegging opsturen. Dat heb ik dus gedaan.
Daarna telefonisch contact gehad, nog niets binnen.... grrrrrr
Inmiddels weer 2 weken verder.... geen enkele reactie....
Ga morgen mét gewaarmerkte kopiëen maar weer naar de ANWB vestiging, maar ik zie de bui al hangen....
Wát een gedoe, wat een tijd- dus geldverspilling.
Mensen van de ANWB: HALLO we leven in het digitale internettijdperk.
Wat is er nu zo moeilijk aan om een ieder die dat wil een gebruikersnaam met wachtwoord te geven, zodat men het ZELF even in een handomdraai kan regelen.
Als je lid wilt worden of je pakket uit wilt uitbreiden.... prima service en snel geregeld.
WAAROM dan zo moeilijk en compleet klant-onvriendelijk op dit terrein?
Moet er straks eerst weer druk van Radar of Kassa uitgeoefend worden?
Of werken jullie daar op die opzegafdeling met analfabeten of zo?
Ga vooral zo door en jullie weten dan zeker dat ex-leden nooit meer terug komen.
Re: opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
Nou, ben net terug van de ANWB vestiging in Amsterdam/Museumplein.
Wederom het opzeg-probleem met bewijzen voorgelegd.
Zij zouden dat wel 's eventjes keurig gaan regelen.
Nou mooi niet dus.... ze werden vanuit 't hoofdkantoor teruggefloten omdat ik in de loop van dit jaar een uitbreiding van mijn pakket heb gedaan en betaald, incl 2009, dat was administratief handiger vertelde mij toen.
Ja, ja, .... nu blijk ik er dus niet vanaf te kunnen, ondanks dat ik dit jaar ruim op tijd m'n wegenwacht op gezegd heb.
Situatie is dus nu, dat ik GEEN auto meer heb en heel 2009 voor de wegenwacht, incl. buitenland + vervangende auto verzekerd ben.
Als troost kreeg ik nog een klachtenformulier....
Nou, laaiend was en ben ik nog.
Ik heb helemaal geen problemen met regels die ergens bij horen, maar dit is absurd en is mij ook niet verteld.
Zal wel weer ergens in hele kleine lettertjes staan.
Dus een waarschuwing voor allen: Betaal NOOIT alvast voor 't volgend jaar als je in een lopend jaar een wijziging aanbrengt.
ONBEGRIJPELIJK dat men zo klant-onvriendelijk bezig kan zijn.
Wederom het opzeg-probleem met bewijzen voorgelegd.
Zij zouden dat wel 's eventjes keurig gaan regelen.
Nou mooi niet dus.... ze werden vanuit 't hoofdkantoor teruggefloten omdat ik in de loop van dit jaar een uitbreiding van mijn pakket heb gedaan en betaald, incl 2009, dat was administratief handiger vertelde mij toen.
Ja, ja, .... nu blijk ik er dus niet vanaf te kunnen, ondanks dat ik dit jaar ruim op tijd m'n wegenwacht op gezegd heb.
Situatie is dus nu, dat ik GEEN auto meer heb en heel 2009 voor de wegenwacht, incl. buitenland + vervangende auto verzekerd ben.
Als troost kreeg ik nog een klachtenformulier....
Nou, laaiend was en ben ik nog.
Ik heb helemaal geen problemen met regels die ergens bij horen, maar dit is absurd en is mij ook niet verteld.
Zal wel weer ergens in hele kleine lettertjes staan.
Dus een waarschuwing voor allen: Betaal NOOIT alvast voor 't volgend jaar als je in een lopend jaar een wijziging aanbrengt.
ONBEGRIJPELIJK dat men zo klant-onvriendelijk bezig kan zijn.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 dec 2008 20:01
Re: opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
Hoi Unit 13,
Ik kan mij jou woede wel voorstellen. Ik heb als laatste actie alles nu aangetekend verzonden met handtekening retour. Krijg zojuist de melding: Zending afgeleverd 9 december. Handtekening beschikbaar. En nu maar afwachten wat er uit gaat komen.
Ben benieuwd of de ANWB nog meer mensen in deze val hebben gelokt.
Greetz
Ik kan mij jou woede wel voorstellen. Ik heb als laatste actie alles nu aangetekend verzonden met handtekening retour. Krijg zojuist de melding: Zending afgeleverd 9 december. Handtekening beschikbaar. En nu maar afwachten wat er uit gaat komen.
Ben benieuwd of de ANWB nog meer mensen in deze val hebben gelokt.
Greetz
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 dec 2008 20:01
Re: opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
Nou, n.a.v. mijn klacht, welke ik dus aangetekend en met handtekening bevestiging heb opgestuurd, kreeg ik vandaag 11-12-08 de volgende reactie terug:
Hierbij bevestig ik de ontvangst van uw opzegging(en)
Wegenwacht Europa Service met woonplaats met vervangende auto service NL en Buitenland na, En ja hoor hier komt die, na 31-12-2009.
Dat wordt dus een rechtszaak, stelletje Dumbo's!
Mijn klachtenbrief hebben ze dus helemaal niet gelezen. Over de inhoud wordt niet gereageerd. Ze noemen geen enkel argument waarom het abonnement niet opgezegd wordt per 31-12-2008.
Tros Radar, wat kunnen jullie hier mee doen?
Hierbij bevestig ik de ontvangst van uw opzegging(en)
Wegenwacht Europa Service met woonplaats met vervangende auto service NL en Buitenland na, En ja hoor hier komt die, na 31-12-2009.
Dat wordt dus een rechtszaak, stelletje Dumbo's!
Mijn klachtenbrief hebben ze dus helemaal niet gelezen. Over de inhoud wordt niet gereageerd. Ze noemen geen enkel argument waarom het abonnement niet opgezegd wordt per 31-12-2008.
Tros Radar, wat kunnen jullie hier mee doen?
Re: opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
De ANWB leest blijkbaar ook dit forum, want ik werd benaderd door de ANWB zelf, met het verzoek om een evaluatie van mijn klacht.
Heb ik dus gedaan en het is nu naar mijn tevredenheid opgelost.
Er is dus sprake geweest van miscommunicatie tussen het hoofdkantoor en het kantoor in Amsterdam.
Feit blijft, dat het allemaal niet nodig was geweest als men mij gelijk met duidelijke uitleg en instructies had geholpen.
Nu werd ik van 't kastje naar de muur gestuurd en dat kostte mij tijd, ergernis en geld. Dat is nu dus opgelost, waarvoor mijn dank.
De beste manier om dit soort zaken kort te sluiten is dan ook via een speciaal ANWB-mailadres: [email protected]
Dit forum bedank ik voor de geboden ruimte om dit opgelost te krijgen.
Heb ik dus gedaan en het is nu naar mijn tevredenheid opgelost.
Er is dus sprake geweest van miscommunicatie tussen het hoofdkantoor en het kantoor in Amsterdam.
Feit blijft, dat het allemaal niet nodig was geweest als men mij gelijk met duidelijke uitleg en instructies had geholpen.
Nu werd ik van 't kastje naar de muur gestuurd en dat kostte mij tijd, ergernis en geld. Dat is nu dus opgelost, waarvoor mijn dank.
De beste manier om dit soort zaken kort te sluiten is dan ook via een speciaal ANWB-mailadres: [email protected]
Dit forum bedank ik voor de geboden ruimte om dit opgelost te krijgen.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 dec 2008 20:01
Re: opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
De ANWB leest inderdaad dit forum, ik had aan hun doorgegeven dat er klachten over de anwb waren binnen gekomen op dit forum.
Ondanks dat er bij mij een aantal brieven en een fax bij de anwb zijn zoek geraakt, heeft men uit coulance mijn abonnement toch per 31-12-2008 beëindigd. Mijn dank.
Ik blijf het wel jammer vinden dat niet 1, maar meerdere brieven bij zo’n groot bedrijf verloren gaan. Ook worden telefoongesprekken blijkbaar niet vast gelegd in hun systeem. Een trouble ticket systeem zou een uitkomst hierin zijn
Wel wil ik mijn dank uit spreken dat ik na 1 dag, nadat ik door de anwb benaderd werd, al een reactie met correcte oplossing heb ontvangen.
Ook mijn dank voor dit forum, en wens iedereen prettige dagen.
Ondanks dat er bij mij een aantal brieven en een fax bij de anwb zijn zoek geraakt, heeft men uit coulance mijn abonnement toch per 31-12-2008 beëindigd. Mijn dank.
Ik blijf het wel jammer vinden dat niet 1, maar meerdere brieven bij zo’n groot bedrijf verloren gaan. Ook worden telefoongesprekken blijkbaar niet vast gelegd in hun systeem. Een trouble ticket systeem zou een uitkomst hierin zijn
Wel wil ik mijn dank uit spreken dat ik na 1 dag, nadat ik door de anwb benaderd werd, al een reactie met correcte oplossing heb ontvangen.
Ook mijn dank voor dit forum, en wens iedereen prettige dagen.
Re: opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
Ik heb weinig geluk met mijn opzegging. In october heb ik een brief gestuurd voor aanpassing van mijn abbonement. Vervolgens in December 3 emails om de zaak bevestigt te krijgen dit omdat ik de oude getrouwe en dus verkeerde acceptgiro ontvangen had. Begin januari bellen en bellen, na drie dagen iemand aan de lijn. De andere dagen heb ik na 30 minuten maar opgehangen. deze dame vertelde doodleuk dat ik mijn verantwoordelijkheid niet genomen had om na 2 weken na versturen van mijn brief, na te vragen waar de bevestiging bleef!!!! Nou ja, ik heb nog nooit iets opgezegt bij de ANWB en weet ook niks van al dan niet ebvestigen hiervan. Dat ik geen antwoorden had gekregen was niet netjes maar daar kon ze ook niks an doen. De oplossing was en is gewoon betalen. Aanpassingen vanaf 01012010 en nu ga ik ophangen en dit gesprek beeindigen. tuuttuut. weg was ze. Nu krijg ik de bevestigingen binnen. camping Carnet, etc opgezegt en de aanpassing WW gaat per 0101210 in dus er is wel degelijk ergens iets ontvangen!? Er is hier spraken van grove nalatigheid. Onbehhorlijk bestuur ook, en ach dat meisje aan de telefoon kan er ook niets aan doen, dat zijn callcenters met zo een map voor hun neus, met als belangrijkste opgave pappen en nat houden. Ik betaal dus niks, elk incasso bureau zal dit terug verwijzen. Echt ongeloofelijk, en dat voor een bond! van automobilisten.
Re: opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
zomer 2007 opheffings brief gestuurd, bevestiging gekregen..
dacht prima alles is afgerond..
maar nee hoor januari 2008 nieuwe polis blad, helaas ivm verhuizing kon ik die bevestiging nergens meer vinden.
Maart 2008, maar weer opgezegd, middels een aangetekende brief..
bevestiging gekregen.. maar helaas weer een nieuw polis blad gekregen..
dus ik bellen naar anwb, kreeg ik te horen.. ja mevr. uw lidmaatschap is opgezegd en uw reisverzekering niet. terwijl ik in mijn brief heb gezet "ALLE DIENSTEN OP TE HEFFEN". Zegt ze vervolgens, dan had u uw brief niet naar Den haag moeten sturen maar naar HOOGEVEEN, dus u heeft pech gehad en hangt vervolgens op in mijn oor.
Morgen ga ik maar weer een aangetekende brief versturen..
en als dat niet werkt, waar ik vriendelijk in verzoek alle diensten onmiddelijk af te sluiten. Mocht dit ook niet baten, dan ga ik mijn rechtbijstandverzekering maar eens om hulp vragen.
GEK WORDT JE ERVAN! Alsof ik niks beters te doen heb..
dacht prima alles is afgerond..
maar nee hoor januari 2008 nieuwe polis blad, helaas ivm verhuizing kon ik die bevestiging nergens meer vinden.
Maart 2008, maar weer opgezegd, middels een aangetekende brief..
bevestiging gekregen.. maar helaas weer een nieuw polis blad gekregen..
dus ik bellen naar anwb, kreeg ik te horen.. ja mevr. uw lidmaatschap is opgezegd en uw reisverzekering niet. terwijl ik in mijn brief heb gezet "ALLE DIENSTEN OP TE HEFFEN". Zegt ze vervolgens, dan had u uw brief niet naar Den haag moeten sturen maar naar HOOGEVEEN, dus u heeft pech gehad en hangt vervolgens op in mijn oor.
Morgen ga ik maar weer een aangetekende brief versturen..
en als dat niet werkt, waar ik vriendelijk in verzoek alle diensten onmiddelijk af te sluiten. Mocht dit ook niet baten, dan ga ik mijn rechtbijstandverzekering maar eens om hulp vragen.
GEK WORDT JE ERVAN! Alsof ik niks beters te doen heb..
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 jan 2009 13:49
Re: opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
Mijn Dochter had op 20 oktober haar lidmaatschap van de ANWB per post opgezegd, voor haar vertrek naar Afrika. Op 15 november ontving ze toch een acceptgiro. Dat kan gebeuren. Op 4 december heb ik toch maar eens de ANWB gebeld. Brief was niet ontvangen. Ik heb dezelfde dag een copie van haar brief met een begeleidend schrijven opgestuurd. Op 18 december heb ik weer gebeld: ook deze brief was niet ontvangen. Tenslotte op 29 december een brief waarin de opzegging werd bevestigd per 31 december 2009.
De eerste brief was verzonden aan de ledenadministratie, de tweede aan de afd Klantenservice op verschillende postbusnummers.
Wat je ook belt je krijgt geen eindverantwoordelijke aan de lijn.
Noemen we dit niet oplichting?
De eerste brief was verzonden aan de ledenadministratie, de tweede aan de afd Klantenservice op verschillende postbusnummers.
Wat je ook belt je krijgt geen eindverantwoordelijke aan de lijn.
Noemen we dit niet oplichting?
Re: opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
Het kan gekker bij de ANWB!!! NL aangetekend schrijven.............. wel ontvangen maaaaaar.......................... De enevelop was???? Leeg. Begrijp ik nog iets van de Bond voor wielrijders of van de Bond. Neen dus. Gewoon commercieel en uitmelken zolang het kan die domme leden!!!!! Ik betaal dus gewoon nog steeds niets wacht de incasso af.
Re: opzegging abonnement ANWB (blad Reizen)
Zelf heb ik al 2 keer een abonnement op Reizen Magazine gehad, beide keren helemaal goed gegaan met opzeggen.
Wat ik trouwens altijd doe met dergelijke abonnementen (die ik vaak alleen aanga als er een leuke promotie is, en waarvan ik vaak zeker weet dat ik hem toch niet ga verlengen) is direct opzeggen nadat je het eerste exemplaar binnen hebt. Dan heb je, mocht het niet in 1 keer goed gaan, nog genoeg tijd om het recht te zetten
Wat ik trouwens altijd doe met dergelijke abonnementen (die ik vaak alleen aanga als er een leuke promotie is, en waarvan ik vaak zeker weet dat ik hem toch niet ga verlengen) is direct opzeggen nadat je het eerste exemplaar binnen hebt. Dan heb je, mocht het niet in 1 keer goed gaan, nog genoeg tijd om het recht te zetten