LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overnachtingen en accommodaties

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
tenormin

Re: Overnachtingen en accommodaties

Ongelezen bericht door tenormin »

Als je uiteindelijk verder denkt gebeurt dit uiteraard ook in hotels maar daar wordt niet direct bij stil gestaan.
Deze 'vat' ik niet helemaal, dat "gebeurt dit uiteraard ook in hotels".

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

JudithdeRooij0409 schreef:
GJvdZ schreef:
JudithdeRooij0409 schreef:Snap alle bovenstaande reacties over hostels overigens heel goed hoor! Als je een gezin en kinderen hebt ga je helemaal niet verblijven in een hostel, of als je een partner hebt.
Onzin. De meeste hostels hebben gewoon familiekamers. Al heel vaak gedaan met het hele gezin. Ook heel goed voor kinderen om eens andere mensen te zien (uit alle lagen van de bevolking en uit diverse culturen).
Over het algemeen willen gezinnen en stellen liever in een hotel verblijven en niet een hostel waar ze verschillende faciliteiten zoals badkamer en woonkamer moeten delen met onbekende.
Als je uiteindelijk verder denkt gebeurt dit uiteraard ook in hotels maar daar wordt niet direct bij stil gestaan.
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoeveel hostels jij van binnen hebt gezien...

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
Deze 'vat' ik niet helemaal, dat "gebeurt dit uiteraard ook in hotels".
Ik heb toch regelmatig als onderdeel van een familie in een hotel verbleven, en nog nooit een andere gast in de badkamer aangetroffen moet ik bekennen. :shock:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik heb toch regelmatig als onderdeel van een familie in een hotel verbleven, en nog nooit een andere gast in de badkamer aangetroffen moet ik bekennen. :shock:
Nee, jammer te weten dat ik toch iets gemist heb in een hotelkamer: 't is een vreemde zeker, die verdwaalt is zeker'. Maar bedenk me achteraf dat TS bedoelt dat hotelkamers altijd bezet zijn geweest door anderen. Logisch, da's de bedoeling van een hotel en die worden, naar ik mag hopen, wel eerst goed schoongemaakt :wink:

witte angora

tenormin schreef:
Nee, jammer te weten dat ik toch iets gemist heb in een hotelkamer: 't is een vreemde zeker, die verdwaalt is zeker'. Maar bedenk me achteraf dat TS bedoelt dat hotelkamers altijd bezet zijn geweest door anderen. Logisch, da's de bedoeling van een hotel en die worden, naar ik mag hopen, wel eerst goed schoongemaakt :wink:
Ik maak anders uit het verhaal van Judith op dat ze bedoelt dat je ook in hotels de kamer met een vreemde zou kunnen delen.

Niet dat ik nou zoveel in hotels kom, maar volgens mij huur je het daar toch echt per kamer, niet per bed, maar Judith zal het wel beter weten als ik, tenzij ik het verhaal verkeerd interpreteer. Het enige wat je in een hotel misschien zou kunnen delen is een badkamer/douche op de gang, dat wel, maar dat weet je dan van tevoren. Toch denk ik niet dat je in zo'n geval samen met een onbekende in die badkamer duikt.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

JudithdeRooij0409 schreef: Als je uiteindelijk verder denkt gebeurt dit uiteraard ook in hotels maar daar wordt niet direct bij stil gestaan.
Ik ga er vanuit en bekijk het ook altijd goed of wel alles goed schoon is.
Ik wil gaan douchen wanneer ik wil als ik op vakantie ben en niet dat er nog 10 wachten in
de rij staan en dat ik moet gaan douchen waar net iemand gedoucht heeft en niet alles netjes schoon
heeft achtergelaten.

Als je eigen wc op hotelkamer hebt hoef je s'nacht niet helemaal aan te kleden dat moet je bij
een hostel wel daar loop je niet in je slipje de gang op en hup naar de wc als vrouw zijnde.

Nee voor mij geen hostel.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
Wat dat schoonmaken betreft..... Wij hebben wel eens een kamer geweigerd omdat die rookvrij zou zijn, wat toen al verplicht was voor alle hotelkamers in Nederland, maar behoorlijk naar rook stonk, en de (vermoedelijke) peuk nog in de wc-pot dreef. :shock: Gelukkig was de jongedame achter de receptie erg begripvol, en kregen we zonder problemen een nieuwe kamer.

JudithdeRooij0409

Ongelezen bericht door JudithdeRooij0409 »

witte angora schreef:
tenormin schreef:
Ik maak anders uit het verhaal van Judith op dat ze bedoelt dat je ook in hotels de kamer met een vreemde zou kunnen delen.

Niet dat ik nou zoveel in hotels kom, maar volgens mij huur je het daar toch echt per kamer, niet per bed, maar Judith zal het wel beter weten als ik, tenzij ik het verhaal verkeerd interpreteer. Het enige wat je in een hotel misschien zou kunnen delen is een badkamer/douche op de gang, dat wel, maar dat weet je dan van tevoren. Toch denk ik niet dat je in zo'n geval samen met een onbekende in die badkamer duikt.
Ik bedoel inderdaad wat Tenormin schrijft. Uiteindelijk zijn daar ook mensen voor je in een badkamer geweest, natuurlijk zijn die kamers goed schoongemaakt maar wie zegt dat dit niet gebeurd bij hostels? Duurt misschien alleen wat langer.
Maar daardoor worden hostels vaak als 'vies' gezien omdat er andere mensen gebruik hebben gemaakt van de badkamer en van de spullen die aanwezig zijn. Maar dit gebeurd natuurlijk overal. En dan kan het alsnog even vies of schoon zijn ;)

witte angora

Sorry, bij hostels ga je gewoon op slippers onder de douche. Zo moeilijk is dat toch niet? Overigens sta je daar zelden alleen; in Luxemburg was de kleinste doucheruimte bestemd voor 3 personen, de grootste, ik meen in Luxemburg-Stad, daar kon een half dorp in. Wel gescheiden per geslacht, dat dan weer wel.

Ik denk dat het in een hotel met een douche op de gang niet veel anders zal gaan: aangezien de douche gedeeld wordt, draag je gewoon slippers. Net zoals het op een camping ook niet anders gaat.

JudithdeRooij0409

Ongelezen bericht door JudithdeRooij0409 »

witte angora schreef:Sorry, bij hostels ga je gewoon op slippers onder de douche. Zo moeilijk is dat toch niet? Overigens sta je daar zelden alleen; in Luxemburg was de kleinste doucheruimte bestemd voor 3 personen, de grootste, ik meen in Luxemburg-Stad, daar kon een half dorp in. Wel gescheiden per geslacht, dat dan weer wel.

Ik denk dat het in een hotel met een douche op de gang niet veel anders zal gaan: aangezien de douche gedeeld wordt, draag je gewoon slippers. Net zoals het op een camping ook niet anders gaat.
Dat is waar, helaas bestaan er mensen die er toch moeilijk over doen :P

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

JudithdeRooij0409 schreef:
Dat is waar, helaas bestaan er mensen die er toch moeilijk over doen :P
Ik wil geen hotelkamer met badkamer/toilet in de gang.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mijn buren gingen goedkoop naar londen 1*sterren hotel wel naast oxford street,geweldig..
Allen wc en douche op de gang..

Neeee bedankt,als ik dat wil kan ik ook op een camping gaan staan,moet ik ook niet aandenken.alleen al feit 7x naar toillet,serieus...pfff wordt aleng bij gedachte en dan oh neeee wie zitten er allemaal op,net als douchen jasses...wil er niet over nadenken straks nachtmerries,,

Snap wel je onderzoek beetje ....

Gesloten