LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterijkoffertjes toegestaan als handbagage ?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
debel51

Postcodeloterijkoffertjes toegestaan als handbagage ?

Ongelezen bericht door debel51 »

Ik heb 2 van de vele Postcodeloterijkoffertjes gewonnen. Ze hebben ongeveer de maten van handbagage. Maae waar en wie ik ook vraag: geen definitief ja of neen. Wie weet het wel ?

Kees Debel

Moneyman

Re: Postcodeloterijkoffertjes toegestaan als handbagage ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je kunt de maten toch op de site van de maatschappijen vinden? Het wisselt per maatschappij, dus een eenduidig ja of nee krijg je niet. Gewoon even je huiswerk doen voor je gaat vliegen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Vergeet niet de maat te nemen inclusief de wieltjes, als die er op zitten. Daar loopt ook al een topic over. ;)

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

klm.nl schreef:** Ieder stuk handbagage mag max. 55 x 25 x 35 cm (21,5 x 10 x 13,5 inch) (l x b x h) groot zijn.
Bij de KLM zijn ze inderdaad helaas niet zo streng op de maten en hoeveelheid handbagage. Waardoor er dus regelmatig veel meer handbagage is als dat er opberg ruimte is

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

En dan kun je een trolley van een medepassagier op je hoofd krijgen :(

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

debel51 schreef:Ik heb 2 van de vele Postcodeloterijkoffertjes gewonnen. Ze hebben ongeveer de maten van handbagage. Maae waar en wie ik ook vraag: geen definitief ja of neen. Wie weet het wel ?

Kees Debel
Gewoon de koffer opmeten en vervolgens kijken of dit overeenkomt met de maten die maatschappij waarmee u wilt vliegen opgeeft als toegestane handbagage maten. De meeste maatschappijen houden zich aan de IATA maten, vooral bij korte vluchten met kleine vliegtuigen kan het nog wel eens ongunstiger zijn.

Overigens kost ruimbagage mits via internet geboekt vaak niet meer dan 10-15 euro, dus bij twijfel gewoon als ruimbagage inchecken en een rugtas mee voor persoonlijke spullen tijdens de vlucht.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Er is geen definitief antwoord. Een initiatief van de IATA en een aantal grote bagage fabrikanten om tot 1 maat te komen voor handbagage, is een vroege dood gestorven, dus de max maten verschillen per maatschappij een beetje, en dan is er ook nog vaak een vorm van coulance, die bij de ene (KLM) er wel is, maar bij de prijsstunters niet. Vooraf dus checken bij de maatschappij van keuze is het devies.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En mocht de koffer geweigerd worden moet je uiteraard de Postcodeloterij zwart gaan maken op allerlei fora ;-)

debel51

Ongelezen bericht door debel51 »

Ik ben vandaag met mijn Postcodeloterij-koffertje naar de infobalie van TUI op vliegeld Zestienhoven ( Rotterdam - The Hague ) getogen. De TUI-medewerkster herkende mijn koffertje onmiddellijk en verzekerde mij : handbagage !!! :D :D :D

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten