LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reisverzekering
-
reisverzekering
Ik dacht dat ik goed verzekerd zou zijn in het buitenland. Maar mocht ik tijdens de wintersport een ongeluk krijgen, dan ben ik wel verzekerd. Alleen alle kosten die ik dan maak, moet ik voorschieten (de Nederlandse zorgpas staat op dat moment niet garant voor de gemaakte kosten die je op dat moment hebt). Gelukkig hoorde ik van een kennis, dat je gratis bij je zorgverzekeraar een pas kan aanvragen, die wel alle kosten dekt op dat moment. Deze pas noemen ze de Europese verzekeringspas. Zijn er mensen die het bestaan hier ook van af weten.
-
Re: reisverzekering
Europeesche verzekeringspas.
Ja, die bestaat en is aan te vragen bij uw zorgverzekering.
Maar...... pas op voor de valkuilen die vaak voorkomen bij skivakanties.
De reddingshelicopter brengt u vaak naar een particulier ziekenhuis waar uw zorgverzekering geen contract mee heeft.
In dat geval staat men alsnog voor hoge kosten.
Ook tijdens andere vakanties is het zaak om wel voor die kosten zich extra te laten verzekeren die uw zorgverzekering niet dekt.
Dit is dus niet een "normale" reisverzekering want daarbij is men vaak dubbel verzekerd.
Het gaat dus duidelijk om de mogelijke extra kosten.
Grootvader
Ja, die bestaat en is aan te vragen bij uw zorgverzekering.
Maar...... pas op voor de valkuilen die vaak voorkomen bij skivakanties.
De reddingshelicopter brengt u vaak naar een particulier ziekenhuis waar uw zorgverzekering geen contract mee heeft.
In dat geval staat men alsnog voor hoge kosten.
Ook tijdens andere vakanties is het zaak om wel voor die kosten zich extra te laten verzekeren die uw zorgverzekering niet dekt.
Dit is dus niet een "normale" reisverzekering want daarbij is men vaak dubbel verzekerd.
Het gaat dus duidelijk om de mogelijke extra kosten.
Grootvader
Het is inderdaad verstandig om de (gratis) internationale zorgpas aan te vragen. Dat duurt meestal wel een week of twee.
Je bent inderdaad in het buitenland voor de zelfde dingen verzekerd als in Nederland, maar ook meestal tegen de zelfde tarieven. Bovendien heb je bij een ongeluk op vakantie vaak meer/andere kosten dan in Nederland. Als je je been breekt en naar Nederland terug wilt, dan is dat vervoer niet gedekt. En met een gebroken been is de reis terug een flink stuk duurder dan normaal. Ook als je in het ziekenhuis ligt en je partner moet daar in de buurt blijven, dan is dat vaak niet gedekt.
Bovendien weet ik niet of bv. het helicoptervervoer van piste naar ziekenhuis verzekerd is, omdat er bij het uitoefenen van een sport vaak andere regels zijn dan gewoon.
Je bent inderdaad in het buitenland voor de zelfde dingen verzekerd als in Nederland, maar ook meestal tegen de zelfde tarieven. Bovendien heb je bij een ongeluk op vakantie vaak meer/andere kosten dan in Nederland. Als je je been breekt en naar Nederland terug wilt, dan is dat vervoer niet gedekt. En met een gebroken been is de reis terug een flink stuk duurder dan normaal. Ook als je in het ziekenhuis ligt en je partner moet daar in de buurt blijven, dan is dat vaak niet gedekt.
Bovendien weet ik niet of bv. het helicoptervervoer van piste naar ziekenhuis verzekerd is, omdat er bij het uitoefenen van een sport vaak andere regels zijn dan gewoon.
Buitengewone kosten noem je dat, de kosten die niet onder de ziektenkosten verstaan worden, en dat zijn er zoveel, veel meer dan je denkt, dus neem altijd een reisverzekering , ook omdat je in het buitenland krijgt betaald bijv voor een ziekenhuisopname dat wat het in nederland gekost zou hebben!!!! Mochten de kosten bijv in een particulier ziekenhuis 3x zo hoog zijn dan dat het hier, in nederland, zou zijn geweest dan dekt in dat geval de reisverzekering deze kosten!
Geen reisverzekering, dan valt de rekening echt wel op de deurmat!
Ga nooit zonder reisverzekering op reis, let ook op dat je extra dekking neemt als je bepaalde sporten gaat doen, maar dat kan je allemaal na lezen op de informatie van de reisverzekeraars.
Geen reisverzekering, dan valt de rekening echt wel op de deurmat!
Ga nooit zonder reisverzekering op reis, let ook op dat je extra dekking neemt als je bepaalde sporten gaat doen, maar dat kan je allemaal na lezen op de informatie van de reisverzekeraars.