LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisverzekering?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
ricbruns

Reisverzekering?

Ongelezen bericht door ricbruns »

Vanwege een defecte auto in de vorige Noorwegen vakantie, besloot ik deze keer toch maar een reisverzekring af te sluiten. Het werd na wikken en wegen een van Centraal Beheer Achmea; ziektekosten en een vervangende auto bij het niet kunnen voortzetten van de reis bij een defect. Persoonlijk ben ik van mening dat 'n reisverzekering alleen geldklopperij is en dat, als puntje bij paaltje komt, de verzekeraar zich achter allerlei regeltjes en beperkingen zal verschuilen om maar niet te hoeven uitbetalen. Enfin, mijn auto begaf het, ondanks de pas gedane apk en onderhoudsbeurt en ik merkte meteen dat het iets ernstigs was.
Geen nood dacht ik nog even, ben immers goed verzekerd? Zaterdagmorgen belde ik het alarmnummer v.d. verzekeraar en na kostbare minuten gedwongen naar een melodietje geluisterd te hebben begon de ellende. Eerst was ik niet bekend bij verzekeraar, toen had ik nergens recht op en tenslotte moest ik maar een hulporganisatie in Denemarken bellen waar het zelfde verhaal van voor af aan begon etc.
Dit alles kostte me dik een half uur bellen zonder enig resultaat!
Met de moed der wanoop reed ik ondanks alle waarschuwingen op mijn dashboard, dat er uit zag als een flipperkast, richting bewoonde wereld.
Daar trof ik een behulpzame Noor die me binnen 10 minuten een garage en een huurauto regelde (VIKING in Efje) en dat op zaterdag.
De verzekering, die was ik bij thuiskomst al weer lang vergeten, ze zouden toch niets betalen, dacht ik tot ik een formulier van Centraal Beheer kreeg om de schade op te geven.
Zag dat de rekening die ik van de garage had ontvangen niet op naam stond maar slechts 'tourist' vermelde en een kilometerstand. Die zelfde garage had me zo goed geholpen dat ik het toen niet gepast vond om ze die rekening opnieuw op te laten stellen.
Die rekening toch maar bijgevoegd naar Centraal Beheer en tot mijn stomme verbazing heeft CB toch een deel van de huurauto vergoed.
Toch wel coulant?

MLF

Re: Reisverzekering?

Ongelezen bericht door MLF »

:lol:
ze zullen wel moeten
anders komen ze in het kwade daglicht op het tros radar forum
:lol:

Gesloten