Een aantal weken geleden waren wij in Bretagne en hadden dringend (ivm staking Air France) treintickets nodig. Omdat er een slechte tot geen internetverbinding was hebben wij aan een vriendin gevraagd deze treintickets voor ons te bestellen en betalen. Dat heeft zij gedaan en in de haast de melding gemist dat bij het afhalen van de tickets de credit card waarmee betaald is aan het loket getoond moest worden.
Ter plekke kwamen wij daar achter en kregen de tickets dus niet mee, terwijl in de computer getoond werd dat ze betaald waren. We hebben de tickets daar geannuleerd. Dat moest omdat de trein vol zat en we die plaatsen dus nodig hadden om opnieuw te boeken. (onder belofte dat we ze gerestitueerd zouden krijgen, en dat kon zonder probleem via de website) en direct aan het loket in Vannes nieuwe gekocht.
Eenmaal terug in Nederland blijkt het onmogelijk de dubbel betaalde en dus eenmaal geannuleerde tickets terugbetaald te krijgen. De SNCF houdt stug vol dat er geen reden is. Alles is aantoonbaar: zelfde dag, zelfde rijtuig, zelfde stoelnummers, bankafschriften etc etc.
Wie heeft raad, kan helpen. Wij weten het niet meer.
Roosje Verdijk - Hofman
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SNCF restitutie
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: SNCF restitutie
Het is maar de vraag of u kunt annuleren. Er zijn verschillende type kaartjes bij de sncf. Voor een lagere prijs heeft u een ticket die niet geannuleerd kunt worden. Bij extra betaling krijgt u flexibele tickets die evt omgeboekt danwel geannuleerd kan worden. Dus wat voor ticket heeft u?vuuraanzee schreef:Een aantal weken geleden waren wij in Bretagne en hadden dringend (ivm staking Air France) treintickets nodig. Omdat er een slechte tot geen internetverbinding was hebben wij aan een vriendin gevraagd deze treintickets voor ons te bestellen en betalen. Dat heeft zij gedaan en in de haast de melding gemist dat bij het afhalen van de tickets de credit card waarmee betaald is aan het loket getoond moest worden.
Ter plekke kwamen wij daar achter en kregen de tickets dus niet mee, terwijl in de computer getoond werd dat ze betaald waren. We hebben de tickets daar geannuleerd. Dat moest omdat de trein vol zat en we die plaatsen dus nodig hadden om opnieuw te boeken. (onder belofte dat we ze gerestitueerd zouden krijgen, en dat kon zonder probleem via de website) en direct aan het loket in Vannes nieuwe gekocht.
Eenmaal terug in Nederland blijkt het onmogelijk de dubbel betaalde en dus eenmaal geannuleerde tickets terugbetaald te krijgen. De SNCF houdt stug vol dat er geen reden is. Alles is aantoonbaar: zelfde dag, zelfde rijtuig, zelfde stoelnummers, bankafschriften etc etc.
Wie heeft raad, kan helpen. Wij weten het niet meer.
Roosje Verdijk - Hofman
En dat de fout bij u ligt kan natuurlijk ook niet aangerekend worden bij de sncf. U hebt te snel iets gedaan waardoor u niet gezien hebt wat de voorwaarden zijn.
Re: SNCF restitutie
Annuleren vanwege het niet bijhebben van de creditcard, lijkt me ook geen legitieme reden. Dat is uw verantwoordelijkheid namelijk.
Re: SNCF restitutie
U moet het geld als verloren beschouwen denk ik. Dit betreft twee afzonderlijke transacties die ieder onafhankelijk van elkaar beoordeeld zullen worden. De CC-houder (de vriendin die betaald heeft dus en zelf géén reiziger is) is niet op komen dagen om de tickets te claimen waardoor deze zich niet aan de voorwaarden heeft gehouden - een no-show dus en onvoldoende reden voor restitutie. Vervolgens heeft u tickets ter plekke aangeschaft en ze ook daadwerkelijk gebruikt om te reizen - ook al geen reden voor restitutie.vuuraanzee schreef:...hebben wij aan een vriendin gevraagd deze treintickets voor ons te bestellen en betalen. .. de melding gemist dat bij het afhalen van de tickets de credit card waarmee betaald is aan het loket getoond moest worden.
Nog maar eens een waarschuwing om ook de voorwaarden van de CC maatschappijen er op na te slaan - de CC is strikt persoonlijk.
Re: SNCF restitutie
Dus als ik het goed begrijp kreeg je de tickets niet, maar kon je ze wel ter plekke zonder Creditkaart te tonen, annuleren.