LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegoedbon overdekt speelparadijs verlopen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Mijntje65

Tegoedbon overdekt speelparadijs verlopen

Ongelezen bericht door Mijntje65 »

Zomer 2008 was nogal nat dus ik heb in augustus 2008 een 10-rittenkaart gekocht bij een overdekt speelparadijs. Daar zijn 3 bezoekjes van af 'geknipt'. Het bleek om een kaart te gaan met een geldigheidsduur van 1 jaar (aankoopdatum stond erop). Zomer 2009 was heel zonnig, dus ik heb geen gebruik gemaakt van de kaart. Deze druilerige meivakantie stond ik aan de balie met de kaart, en de medewerkster wees me erop dat de kaart verlopen was. 40 euro in rook opgegaan! Ik vroeg nog om wat soepelheid, maar kreeg die niet. Ondertussen vertelde de medewerkster mij ook nog dat de huidige 10-rittenkaarten onbeperkt geldig zijn, in alle vestigingen!
Ik heb vervolgens een reactieformulier ingevuld van het speelparadijs, maar geen antwoord. Heb ondertussen ook gegoogled naar soortgelijke situaties (het komt natuurlijk vaker voor dat cadeaubonnen ed verlopen) maar kom er niet uit: het gaat om een kaart met een bepaalde geldwaarde. Mag de organisatie volgens de Europese wetgeving een uiterste datum aangeven? Of is het iig 5 jaar? Of onbeperkt?
Graag uw reactie.

seagoing racer2

Re: Tegoedbon overdekt speelparadijs verlopen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Mag de organisatie volgens de Europese wetgeving een uiterste datum aangeven?
Ja dat mag, maar het moet wel duidelijk op de kaart aangegeven staan

Jérémy Dellière

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

Heb vorig jaar ook wat horecabonnen gekocht van Roompot vakantieparken.

Voordeel: 10 procent korting op de aankoopprijs. Nadeel: binnen 1 jaar te besteden.

Ik heb nog voor ongeveer 50 euro ongebruikte bonnen liggen.
Helaas pindakaas.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Waardebonnen mogen geen einddatum meer hebben.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Van de site van consuwijzer:

Hebt u een cadeaubon gekregen? Dan kunt u iets uitzoeken voor het bedrag dat op de cadeaubon staat. U kunt de cadeaubon meestal niet inwisselen voor geld. U kunt het vragen aan de verkoper, maar hij hoeft u het geld niet te geven.

Hoe lang is een cadeaubon geldig?
Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op, en hoe lang de bon geldig is. Is een cadeaubon korter dan een jaar geldig? Dan kan dat niet redelijk zijn. De verkoper moet dan aantonen dat dit toch redelijk is. Bijvoorbeeld bij consumptiebonnen of muntjes voor een bepaald feest of festival.

Is uw cadeaubon niet meer geldig? Dan kunt u de verkoper niet dwingen om toch nog iets uit te mogen zoeken. Soms mag u toch nog iets uitzoeken. Dat hangt af van de verkoper.
Conlusie op bon staat uitgifte datum vermeld en had geldigheidsduur van 1 jaar
dus verliep na 1 jaar.

gr Henk

Gesloten