Dat ú dat avontuurlijk vindt, oké. Maar lees even wat TS vraagt.
Men zou ook eens een keer gewoon geen reactie kunnen geven.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Dat ú dat avontuurlijk vindt, oké. Maar lees even wat TS vraagt.
Ze begint zelf haar vraag met de opmerking dat ze op zoek is naar werk wat er echt toe doet. En dat is dus dichtbij huis al heel goed te vinden. Dat ze eigenlijk graag ver weg wil is begrijpelijk, maar laat ze dat dan ronduit zeggen en niet eerst vragen naar "werk dat er echt toe doet".Klaas Jan schreef: ↑17 feb 2020 09:12Als ze daar naar op zoek was geweest dan had ze daar ongetwijfeld een vraag over gesteld.
De vraag gaat over tips voor avontuurlijk en ver-weg werk.
Als je je inleeft in de wereld van een jong iemand die iets van de wereld wil zien is die vraag heel goed voorstelbaar.
Dus als u naar aaneleiding van de inhoud van de vraag nog tips heeft?
stella12345 schreef: ↑15 feb 2020 14:38Ik wil deze zomer vrijwilligerswerk gaan doen en zoek werk dat er ook echt toe doet en wat aparter is dan je over het algemeen op het internet vind(avontuurlijk dus), denk aan werken in een native American reservaat of bijvoorbeeld ergens werken in een uithoek waar je normaal nooit zou komen.
Ik snap wat u bedoelt, zelf vind ik dit ook leuk, maar TS is 20 en dan denk je toch aan heel wat anders bij “avontuurlijk vrijwilligerswerk”.witte angora schreef: ↑17 feb 2020 12:57Dan komt het begeleiden van ouderen/gehandicapten/mensen met een beperking op een reis naar het buitenland misschien toch aardig in beeld.
En vergis je niet, hoe gek het ook klinkt: ik doe veel aan Lange Afstandswandelingen. Ik kom heel vaak, door de routes in de gidsen te volgen, letterlijk op de mooiste plekjes in dit land, plekjes waar je normaal gesproken nooit zou komen. En ook heel apart: vaak kom je echt de leukste mensen tegen, heb je onverwachte gesprekken met onverwachte mensen op onverwachte plaatsen. Het zou zomaar kunnen dat vrijwilligerswerk in eigen land, dwz het begeleiden van mensen op een tripje, de leukste en meest waardevolle ervaringen kan bieden.
Erthanax schreef: ↑17 feb 2020 12:17Dierenopvang in is vaak een vergelijkbaar principe. Er worden geen dieren opgevangen, maar gewoon gehouden als inkomstenbron van bezoekers.
Vergis je niet: commerciële aanbieders van vrijwilligersreizen voor jongeren zijn precies dát: commerciële aanbieders die een beeld creëren van een "leuke groep" en "iets bijdragen". Let heel goed op voor je met zo'n partij on zee gaat; ook hier heel veel kaf en maar weinig koren.
Misschien zijn oude mensen wat beter op de hoogte van valkuilen en sprookjesverhalen en willen ze daar jongeren oor waarschuwen.