LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tunesië!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Chocomelk

Re: Tunesië!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Rim69 schreef:
Starr schreef: Ik ben hoogblond en nog nooit ergens last van gehad, behalve een keer een taxichauffeur die ons wilde oplichten.
Dan moet jij er toch wel uitzien als een bejaarde dragqueen in een joggingpak, want alles wat er een beetje vrouwelijk uitziet wordt lastiggevallen.
Ze proberen vrouwen lastig te vallen maar als ze in de gaten krijgen dat die vrouw
van zich af praat.....oei oei en dat doet de gemiddelde europese vrouw wel.
Vrouwen in die culturen hebben niet zoveel te zeggen.

Starr

Ongelezen bericht door Starr »

Chocomelk schreef:
Rim69 schreef:
Starr schreef: Ik ben hoogblond en nog nooit ergens last van gehad, behalve een keer een taxichauffeur die ons wilde oplichten.
Dan moet jij er toch wel uitzien als een bejaarde dragqueen in een joggingpak, want alles wat er een beetje vrouwelijk uitziet wordt lastiggevallen.
Ze proberen vrouwen lastig te vallen maar als ze in de gaten krijgen dat die vrouw
van zich af praat.....oei oei en dat doet de gemiddelde europese vrouw wel.
Vrouwen in die culturen hebben niet zoveel te zeggen.
Hee, heb ik Rim's reactie nou gemist? Ik ben nog niet bejaard hoor :D
Teunbosseman schreef:
Kortzichtige en stompzinning reactie. Omdat jij hier geen ervaring ( gelukkig maar ) mee hebt opgedaan begrijp je de negatieve geluiden niet.
Ben de halve wereld rond geweest en heb genoeg gezien en meegemaakt maar Tunesie en Egypte zien ze mij nooit meer.

Maar prima hoor. Dan niet gaan klagen als je wel overkomt he en je ineens naar die NL eilanden gaat verlangen.
Ik ben in de VS gerold, maar dat betekent niet dat ik daar nooit meer naartoe ga. Over het algemeen let ik goed op en doe ik geen domme dingen. Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren waar je niet op verdacht bent. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je bijvoorbeeld verkracht bent - of dat nou in Tunesië of in Engeland gebeurt - je nooit meer terug wil naar dat land. In Tunesië gaat het in de meeste gevallen om heel wat minder. Gewoon duidelijk zijn, dan is er niets aan de hand. Wat Chocomelk zegt dus.

Slingertje

Ongelezen bericht door Slingertje »

Voor een keer was het wel leuk, maar zal niet snel terug gaan. Heb 2 weken in een hotel in Sousse gebivakeerd en dat was eigenlijk al lang zat. Eerlijk gezegd had ik het na 10 dagen al wel gezien.
Ik verbleef daar met mijn vrouw (toen nog vriendin) maar serieus lastig gevallen zijn we niet. Een enkele keer een opmerking in het arabisch naar mijn vrouw (blond) van een paar opgeschoten jochies mogen ontvangen, maar daar bleef het ook wel bij. Een nederlandse moeder met haar dochter hadden het zwaarder te verduren en kwamen uiteindelijk ook niet meer van het terrein van het hotel af.

Maar goed...dat is dan mijn ervaring, misschien dat anderen er juist weer lyrisch over zijn.
Het hangt er inderdaad een beetje van af wat je daar wilt gaan doen, maar voor alleen een strandvakantie zou ik niet snel meer kiezen voor Tunesie.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Tja, de wereld staat in brand, politieke onrusten met rellen overal, het Midden-Oosten is nog nooit zo onrustig geweest en weet je wat we doen.......????? WE GAAN NAAR TUNESIE!!! Lekker op vakantie!

NATUURLIJK hebben we de adviezen van de rijksoverheid eerst doorgelezen. NATUURLIJK hebben we ons op een reisbureau uitvoerig laten informeren.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... en/tunesie

In Tunesië is de NOODTOESTAND van kracht.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:Dan heb je slechte ervaringen opgedaan, maar dan wil het nog niet zeggen, dat er misschien andere een heel mooie vakantie gehad hebben in Tunesie.
Ikzelf kan geen oordeel geven, want het is gewoon niet mijn vakantieland.

Inderdaad slechte ervaringen maat ik zeg of stel nergens dat een ander geen mooie vakantie kan hebben daar. Ik geef mijn eigen persoolijke ervaring weer te samen met enige letop wetenswaardigheidjes.

Voor mij is het geen vakantieland meer. Als een ander dat wel heeft...prima.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

geengast schreef:Tja, de wereld staat in brand, politieke onrusten met rellen overal, het Midden-Oosten is nog nooit zo onrustig geweest en weet je wat we doen.......????? WE GAAN NAAR TUNESIE!!! Lekker op vakantie!

NATUURLIJK hebben we de adviezen van de rijksoverheid eerst doorgelezen. NATUURLIJK hebben we ons op een reisbureau uitvoerig laten informeren.

Dan ging ik toch echt niet.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

geengast schreef:Tja, de wereld staat in brand, politieke onrusten met rellen overal, het Midden-Oosten is nog nooit zo onrustig geweest en weet je wat we doen.......????? WE GAAN NAAR TUNESIE!!! Lekker op vakantie!

@tara; kijk, aan zo'n doorverwijziging heb je echt wat. Dus annuleren, wat gratis is want de waarschuwing is vandaag ook nog van kracht.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:

@tara; kijk, aan zo'n doorverwijziging heb je echt wat. Dus annuleren, wat gratis is want de waarschuwing is vandaag ook nog van kracht.
Da's misschien toch wat te kort door de bocht, de noodtoestand die in een land is uitgeroepen, is niet hetzelfde als het reisadvies van BuZa, welke volgens die pagina voor Tunesië op dit moment "Extra waakzaamheid betrachten" is. En dat is in dit geval mogelijk niet genoeg om de reis kosteloos te kunnen annuleren, aldus consuwijzer.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@sjohie oh, dan is mijn vertaling niet correct. Evengoed, ik zou dan toch een ander land uitkiezen, maar ik ben niet van plan naar Tunesië te gaan, da's waar. En hoef dan ook niet de beslissing te nemen, maar Tara.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:@sjohie oh, dan is mijn vertaling niet correct. Evengoed, ik zou dan toch een ander land uitkiezen, maar ik ben niet van plan naar Tunesië te gaan, da's waar. En hoef dan ook niet de beslissing te nemen, maar Tara.
Ze zegt dat ze van de zomer gaat, dus dan zou je denken dat er al geboekt is? Als dat nog niet zo is, zou ik als ik haar was inderdaad afzien van het boeken van deze reis, en naar een andere bestemming gaan. Maar als ze alleen voor wat smeren en keren gaat, en het resort enkel verlaat voor een verdwaalde excursie voor een paar leuke foto's, dan zou het wel goed moeten gaan. In dat soort landen zijn de rellen meestal niet echt in de buurt van de resorts, simpelweg omdat dat slecht is voor de zaken is.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Starr schreef:
Teunbosseman schreef:
Starr schreef:Ik snap echt niet waar al die negatieve geluiden over Tunesië vandaan komen. Maar goed, prima hoor, dan kan ik er goedkoop op vakantie.

Wat dacht je van o.a. eigen ervaringen. Egypte net zo erg.
Prima hoor. Ik weet nog een paar mooie eilanden, zo'n 50 kilometer ten noorden van Amsterdam. Gaat alles net als in Nederland.
ze liggen ook dicht bij nederland, vandaar

sibora

Ongelezen bericht door sibora »

ik kom er al vele jaren,ook in Souss. en wat is het probleem?Het is een moslim-land en dan half naakt op het strand gaan liggen,veel goud aan hun nek,en dat bij een bevolking die straatarm is dan vraag je om ongelukken !gewoon je aanpassen kan wonderen doen ! en dan bemerk je hoe vriendelijk de bevolking is er gebeurd wel is wat, maar waar niet ? ook in mijn woonplaats worden oudere vrouwen beroofd van hun tas.gewoon oppassen met wat je doe, gepast geld meenemen niet meer dan nodig is voor een dag.
heb je dan een zakkenroller ; kost het niet zoveel.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

sibora schreef:ik kom er al vele jaren,ook in Souss. en wat is het probleem?Het is een moslim-land en dan half naakt op het strand gaan liggen,veel goud aan hun nek,en dat bij een bevolking die straatarm is dan vraag je om ongelukken !gewoon je aanpassen kan wonderen doen ! en dan bemerk je hoe vriendelijk de bevolking is er gebeurd wel is wat, maar waar niet ? ook in mijn woonplaats worden oudere vrouwen beroofd van hun tas.gewoon oppassen met wat je doe, gepast geld meenemen niet meer dan nodig is voor een dag.
heb je dan een zakkenroller ; kost het niet zoveel.

Hhmmm wist niet dat dit land 7 maanden na laatste posting reclame nodig had.

Moslim land heeft er niks mee te maken, ga ik verder ook niet op in. Als je terug leest heeft o.a. ik een zeer negatieve ervaring buiten het resort. Je wordt alleen maar besodmietert, liegen en bedriegen op een paar na.
Overal moeten ze wel wat van je tot aan de reisleiding toe.

Mij zien ze er in ieder geval niet meer.

Gesloten