LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vakantiecheque Roompot en Bart Smit
Vakantiecheque Roompot en Bart Smit
Vrienden dachten mij een plezier te doen en overhandigden mij, alleenstaande moeder van 3, een vakantiecheque van Roompot t.w.v. € 100,00 die zij hadden gekregen bij een bestelling. Daar was ik enorm blij mee, want ik kan me geen vakantie veroorloven.
Maar bij het kijken naar de mogelijkheden, bleek dat de waardebon een bon gebakken lucht is. Want boeken via de site van Roompot zelf is een accomodatie goedkoper dan via de actie-site.
Om aan te geven wat ik bedoel:
Roompot Beachresort, type RP4, weekend 21 t/m 24 december 2012, kost via de reguliere site € 152,78. Zonder korting, zonder bon.
Roompot Beachresort, type RP4, weekend 21 t/m 24 december 2012, kost via de Bart Smit site € 153,78. Met korting van de Bart Smit bon.
Weerterbergen, type WFC, weekend 21 t/m 24 december 2012, kost via de reguliere site € 183,98. Zonder korting, zonder bon.
Weerterbergen, type WFC, weekend 21 t/m 24 december 2012, kost via de Bart Smit site € 220,53. Met korting van de Bart Smit bon.
Mensen dachten mij een fijn cadeau te geven, zodat ik er toch nog eens op uit kan, maar helaas moet ik deze bon laten liggen, want ik kan er eenvoudigweg niets mee, omdat ik zulke bedragen eenvoudigweg niet op mijn rekening heb staan. Ik ga deze bon ook niet aan iemand anders geven, want boeken zonder bon is goedkoper dan met bon.
Is er iemand die mij kan uitleggen waarom Roompot en Bart Smit dit waardeloze stukje papier een vakantiecheque mogen noemen? Pure oplichterij!
Maar bij het kijken naar de mogelijkheden, bleek dat de waardebon een bon gebakken lucht is. Want boeken via de site van Roompot zelf is een accomodatie goedkoper dan via de actie-site.
Om aan te geven wat ik bedoel:
Roompot Beachresort, type RP4, weekend 21 t/m 24 december 2012, kost via de reguliere site € 152,78. Zonder korting, zonder bon.
Roompot Beachresort, type RP4, weekend 21 t/m 24 december 2012, kost via de Bart Smit site € 153,78. Met korting van de Bart Smit bon.
Weerterbergen, type WFC, weekend 21 t/m 24 december 2012, kost via de reguliere site € 183,98. Zonder korting, zonder bon.
Weerterbergen, type WFC, weekend 21 t/m 24 december 2012, kost via de Bart Smit site € 220,53. Met korting van de Bart Smit bon.
Mensen dachten mij een fijn cadeau te geven, zodat ik er toch nog eens op uit kan, maar helaas moet ik deze bon laten liggen, want ik kan er eenvoudigweg niets mee, omdat ik zulke bedragen eenvoudigweg niet op mijn rekening heb staan. Ik ga deze bon ook niet aan iemand anders geven, want boeken zonder bon is goedkoper dan met bon.
Is er iemand die mij kan uitleggen waarom Roompot en Bart Smit dit waardeloze stukje papier een vakantiecheque mogen noemen? Pure oplichterij!
Re: Vakantiecheque Roompot en Bart Smit
Bedankt voor de tip. Met Bart Smit heb ik goede ervaringen als het gaat om klantcontact, dus ik zal mijn bericht ook hun kant op sturen.
Ik vind het ook heel jammer voor mensen die wel in deze onzin trappen of zijn getrapt. Dan wordt je al beperkt in 7 parken en vervolgens betaal je ook nog eens meer dan de reguliere vakantieganger. Rare actie.
Ik vind het ook heel jammer voor mensen die wel in deze onzin trappen of zijn getrapt. Dan wordt je al beperkt in 7 parken en vervolgens betaal je ook nog eens meer dan de reguliere vakantieganger. Rare actie.
Wat kost die bon in aanschaf eigenlijk?tasja71 schreef:Bedankt voor de tip. Met Bart Smit heb ik goede ervaringen als het gaat om klantcontact, dus ik zal mijn bericht ook hun kant op sturen.
Vrienden kregen 'm bij een bestelling. De actie stond ook in de folder.
http://folders.bartsmit.com/Bart_Smit_F ... eadview/6/
Als je vervolgens naar de actiesite gaat:
http://www.roompotparken.nl/web/actie/bart-smit
ben je nog steeds in de veronderstelling dat je daadwerkelijk korting krijgt.
Maar als je zo slim bent om het te vergelijken met de reguliere prijzen van Roompot, dan blijkt dus wat ik in mijn eerste post al aangaf.
http://folders.bartsmit.com/Bart_Smit_F ... eadview/6/
Als je vervolgens naar de actiesite gaat:
http://www.roompotparken.nl/web/actie/bart-smit
ben je nog steeds in de veronderstelling dat je daadwerkelijk korting krijgt.
Maar als je zo slim bent om het te vergelijken met de reguliere prijzen van Roompot, dan blijkt dus wat ik in mijn eerste post al aangaf.
100 euro korting wanneer je voor 25 euro aan speelgoed koopt....
Dat kan natuurlijk niet.
Dat kan natuurlijk niet.
Owh, dus het gaat om een gratis bon die men krijgt na 25 euro besteed te hebben. Dergelijke acties zijn al veel vaker geweest en absoluut niet nieuw, te denken is bijvoorbeeld aan de gratis hotelovernachting bij sommige hotelcheques, waarbij je verplicht bent om het dure diner en ontbijt te nemen, waardoor je duurder uit bent, dan wanneer je gewoon geboekt zou hebben.
Er staat nergens dat het gaat om een kortingscoupon, het gaat om een vakantiecheque, lijkt hetzelfde, maar juist dit kleine nuanceverschil is nu net de onduidelijkheid die hier ontstaan is.
Er staat nergens dat het gaat om een kortingscoupon, het gaat om een vakantiecheque, lijkt hetzelfde, maar juist dit kleine nuanceverschil is nu net de onduidelijkheid die hier ontstaan is.
Vakantiecheque veronderstelt dat het een waarde heeft. Een cheque is nl. een betaalwijze. In de voorwaarden staat ook dat de vakantiecheque "recht geeft op € 100,-- korting op het huurbedrag van de accomodatie."
De truc, of valsheid, zit 'm volgens mij in het feit dat Roompot altijd werkt met "aanbiedings-prijzen" en dat er altijd sprake is van "van-voor" actie. Je kunt op de site nooit actieloos boeken. Ik heb dit net nog nagekeken, maar alle resorts en alle accomodaties hebben een "van-voor". En bij dit soort acties staat er in de actievoorwaarden: "De Vakantiecheque is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen, kortingen, arrangementen en vakantiecheques." M.a.w.: met dit soort acties betalen mensen alsnog de prijs die een reguliere boeking ook zou kosten, opgevoerd met wat extra kosten. Het is puur misleidend.
De truc, of valsheid, zit 'm volgens mij in het feit dat Roompot altijd werkt met "aanbiedings-prijzen" en dat er altijd sprake is van "van-voor" actie. Je kunt op de site nooit actieloos boeken. Ik heb dit net nog nagekeken, maar alle resorts en alle accomodaties hebben een "van-voor". En bij dit soort acties staat er in de actievoorwaarden: "De Vakantiecheque is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen, kortingen, arrangementen en vakantiecheques." M.a.w.: met dit soort acties betalen mensen alsnog de prijs die een reguliere boeking ook zou kosten, opgevoerd met wat extra kosten. Het is puur misleidend.
Ok, even gesteld dat dit misleiding is(ik zeg niet dat dit zo is, maar even voor het voorbeeld):tasja71 schreef:Vakantiecheque veronderstelt dat het een waarde heeft. Een cheque is nl. een betaalwijze. In de voorwaarden staat ook dat de vakantiecheque "recht geeft op € 100,-- korting op het huurbedrag van de accomodatie."
En nu? U heeft via via een bon gekregen die gratis ontvangen is. Wat wilt u dat er voor u gedaan wordt? 100 euro korting op de aanbiedingsprijs van roompot zelf?
Wat ik wil is dat een actie eerlijk is.
Voor alle duidelijkheid: ik ben een alleenstaande moeder die het nogal zwaar heeft en daardoor niet op vakantie kan. Vrienden van mij kregen deze bon en dachten mij er een plezier mee te kunnen doen, in de veronderstelling dat de bon een daadwerkelijke waarde zou vertegenwoordigen. "Dan kun je er ook eens tussen uit". Dat is echter niet zo. De bon heeft geen waarde. Sterker nog, met deze bon betaal je meer dan wanneer je via de reguliere weg boekt bij Roompot.
Het is natuurlijk reuze slim van Roompot om alle accomodaties standaard tegen een "van-voor" prijs aan te bieden, zodat mensen die een kortingsbon of vakantiecheque ontvangen standaard meer kwijt zijn, aangezien op alle bonnen in de "kleine lettertjes" valt te lezen dat deze niet geldig zijn op acties en aanbiedingen. Hierdoor is deze actie dus misleidend, want iemand die niet verder kijkt dan de actiesite, is daadwerkelijk in de veronderstelling dat hij/zij € 100,-- korting krijgt. Dit wordt ook doodleuk rechts in beeld gebracht. Maar iemand die wel verder kijkt, ziet dat hij/zij meer betaalt dan nodig.
Voor alle duidelijkheid: ik ben een alleenstaande moeder die het nogal zwaar heeft en daardoor niet op vakantie kan. Vrienden van mij kregen deze bon en dachten mij er een plezier mee te kunnen doen, in de veronderstelling dat de bon een daadwerkelijke waarde zou vertegenwoordigen. "Dan kun je er ook eens tussen uit". Dat is echter niet zo. De bon heeft geen waarde. Sterker nog, met deze bon betaal je meer dan wanneer je via de reguliere weg boekt bij Roompot.
Het is natuurlijk reuze slim van Roompot om alle accomodaties standaard tegen een "van-voor" prijs aan te bieden, zodat mensen die een kortingsbon of vakantiecheque ontvangen standaard meer kwijt zijn, aangezien op alle bonnen in de "kleine lettertjes" valt te lezen dat deze niet geldig zijn op acties en aanbiedingen. Hierdoor is deze actie dus misleidend, want iemand die niet verder kijkt dan de actiesite, is daadwerkelijk in de veronderstelling dat hij/zij € 100,-- korting krijgt. Dit wordt ook doodleuk rechts in beeld gebracht. Maar iemand die wel verder kijkt, ziet dat hij/zij meer betaalt dan nodig.
Laatst gewijzigd door tasja71 op 28 okt 2012 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ter aanvulling: mocht iemand ooit een accommodatie vinden zonder "van-voor" prijs op de site van Roompot, dan ben ik daar heel benieuwd naar.
Ik ben het met ts eens, ik vind dit ook misleidend. Als je een cheque krijgt ga je er vanuit dat je die korting krijgt op de reguliere prijzen. Als die prijzen vervolgens altijd van/voor zijn en er staat in de voorwaarden dat je de cheque dan niet kan gebruiken is die cheque dus 100% waardeloos.
Ik zou eens contact opnemen met de reclame-code commissie.
Ik zou eens contact opnemen met de reclame-code commissie.
Bedankt voor de tip, Sephora. Ik heb het hele verhaal ook aan de RCC voorgelegd en aan ConsuWijzer.
Ik begrijp het probleem niet helemaal.
je kan op de site van bart smit 100 euro korting krijgen, op de site van roompot zelfs iets meer, maar dan zonder vakantiecheque.
dan doe je die toch? het is wel heel naïef om te verwachten dat je daadwerkelijk 100 euro korting krijgt bij een aankoop vanaf 25 euro. het is eigenlijk alleen maar een manier van Roompot om jou op hun park te krijgen.
feit dat je een arme alleenstaande moeder ben doet er niet heel veel toe.
je kan op de site van bart smit 100 euro korting krijgen, op de site van roompot zelfs iets meer, maar dan zonder vakantiecheque.
dan doe je die toch? het is wel heel naïef om te verwachten dat je daadwerkelijk 100 euro korting krijgt bij een aankoop vanaf 25 euro. het is eigenlijk alleen maar een manier van Roompot om jou op hun park te krijgen.
feit dat je een arme alleenstaande moeder ben doet er niet heel veel toe.
Dat laatste doet er inderdaad niet toe en ik voel niet de behoefte om nog een keer uit te leggen waar het me om gaat, maar ik doe het toch nog een keer. En voor alle duidelijkheid: ik heb de bon niet gekregen bij een bestelling, maar gekregen van vrienden. Van de manier waarop de cheque was/is verkregen was ik niet op de hoogte, tot ik op internet ging zoeken naar de actie.
Als men een Vakantiecheque aanbiedt, of dit nu bij € 25,00 is of bij € 2.500,00, dan dient de cheque ook daadwerkelijk een waarde te vertegenwoordigen. Dit is niet het geval en maakt daarmee de cheque waardeloos. Dat het een manier is om mensen in hun park te krijgen, dat snap ik ook. Basis marketing. Maar dan moeten ze het beestje bij het naampje noemen en niet een "vakantiecheque" terwijl het eigenlijk een flyer is.
Als men een Vakantiecheque aanbiedt, of dit nu bij € 25,00 is of bij € 2.500,00, dan dient de cheque ook daadwerkelijk een waarde te vertegenwoordigen. Dit is niet het geval en maakt daarmee de cheque waardeloos. Dat het een manier is om mensen in hun park te krijgen, dat snap ik ook. Basis marketing. Maar dan moeten ze het beestje bij het naampje noemen en niet een "vakantiecheque" terwijl het eigenlijk een flyer is.
Tijd om die vriendschap te herwaarderen...tasja71 schreef:Dat laatste doet er inderdaad niet toe en ik voel niet de behoefte om nog een keer uit te leggen waar het me om gaat, maar ik doe het toch nog een keer. En voor alle duidelijkheid: ik heb de bon niet gekregen bij een bestelling, maar gekregen van vrienden. Van de manier waarop de cheque was/is verkregen was ik niet op de hoogte, tot ik op internet ging zoeken naar de actie.
Je kunt de cheque ook inwisselen, dus waarde heeft ie.
Inwisselen voor wat? Een meerprijs?
Die vriendschap trek ik niet in twijfel, wel het inhalige brein achter deze actie. Maar goed, zowel Roompot als Bart Smit vinden dat zij geen "oneerlijke" actie hebben aangeboden, dus nu is het wachten op de reactie van de RCC.
Die vriendschap trek ik niet in twijfel, wel het inhalige brein achter deze actie. Maar goed, zowel Roompot als Bart Smit vinden dat zij geen "oneerlijke" actie hebben aangeboden, dus nu is het wachten op de reactie van de RCC.
Zo kan iedere winkel wel een kortingscheque beloven bij aankoop van, er wordt uiteindelijk toch geen werkelijke korting gegeven.
Lekker makkelijk
Lekker makkelijk
Ik heb Roompot erop gewezen dat zij altijd aanbiedingen hebben, behalve in de zomervakantie, en zelfs dan nog. Roompot geeft aan dat ik nu zou kunnen boeken voor bijvoorbeeld februari of maart. Daar zijn nu geen acties mee. Maar ik weet zeker dat als ik wacht, ik in januari ook voor februari of maart kan bestellen, maar dan voor minder dan met die bon. Dus waarom meer betalen? Op zich heeft Roompot een punt: ik kan nu inderdaad met korting bestellen en ben dan op dit moment goedkoper uit. Maar geduld levert meer op. Dus ik spaar nog even mijn centjes en hoop dat ik deze zomer misschien een weekje naar Centerparcs kan of zo. Roompot hoeft niet op mij te rekenen, want ik hou niet van dit soort sneaky praktijken.
Ik raad iedereen aan die een vakantiecheque heeft om deze niet te gebruiken, en te wachten tot de volgende aanbiedingsperiode komt (nu loopt de actie voor november t/m januari). Dat is altijd goedkoper dan met de vakantiecheque.
Ik raad iedereen aan die een vakantiecheque heeft om deze niet te gebruiken, en te wachten tot de volgende aanbiedingsperiode komt (nu loopt de actie voor november t/m januari). Dat is altijd goedkoper dan met de vakantiecheque.
Ondertussen is het al 2014 en ik zit nu voor me met ook een gelijkwaardige cheque voor 100 euro korting bij roompot. Deze is uitgegeven bij toysxl.
Gelukkig kwam ik deze forum tegen, dan ga ik eerst goed vergelijken, ook via de normale site van roompot.
Dus schijnbaar trek de bon wel , zodat ze weer uitgegeven zijn.
ingrid
Gelukkig kwam ik deze forum tegen, dan ga ik eerst goed vergelijken, ook via de normale site van roompot.
Dus schijnbaar trek de bon wel , zodat ze weer uitgegeven zijn.
ingrid
Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen.
De reclamecodecommissie heeft er destijds naar gekeken, maar ik had de papieren folder niet meer waar de actie in staat. Mocht je die nog hebben + de bon + het bewijs dat je zonder bon minder kwijt bent dan met, dan wil de reclamecodecommissie dat graag weten, want ook zij vonden het destijds vreemd en wilden er graag verder induiken. Maar daarvoor is de papieren folder (waarin de actie staat) nodig.
Mocht je geen behoefte hebben om dat te doen, mag je de folder ook naar mij toe sturen.
De reclamecodecommissie heeft er destijds naar gekeken, maar ik had de papieren folder niet meer waar de actie in staat. Mocht je die nog hebben + de bon + het bewijs dat je zonder bon minder kwijt bent dan met, dan wil de reclamecodecommissie dat graag weten, want ook zij vonden het destijds vreemd en wilden er graag verder induiken. Maar daarvoor is de papieren folder (waarin de actie staat) nodig.
Mocht je geen behoefte hebben om dat te doen, mag je de folder ook naar mij toe sturen.