Wij willen de zomervakantie doorbrengen in Zweden. Gezien wij laat zijn met het boeken daarvan zijn de vakantiehuizen via reisorganisaties al vol. Nu zagen wij op de site 2ehuis.eu een aanbieding voor een vakantiewoning waar wij intresse in hebben.
De eigenaar van de vakantiewoning heeft inmiddels de huurovereenkomst gestuurd en daarin staat dat ik binnen vijf werkdagen de helft moet betalen en vier weken voor vertrek het overige bedrag. De sleutel kunnen wij bij hen thuis ophalen of de eigenaar stuurt de sleutel naar ons huis. Dit laatste is voor ons het meest practische.
Hoe weet ik nu dat dit alles klopt en dat ik straks niet een flink bedrag kwijt ben en ik voor een huis sta waarvan ik misschien helemaal geen sleutel heb? Wie heeft ervaring of kan mij aangeven waar ik dit alles kan uitzoeken. Het opgegeven adres komt overeen met de gegevens in het telefoonboek maar dat kan iedereen bedenken. Misschien weet iemand hoe ik er wel achter kom?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vakantiehuis van particulier boeken??
-
Re: vakantiehuis van particulier boeken??
Ik vind de aanbetaling te hoog. Ik raad je aan hier niet mee akkoord te gaan. Laat die Zweed maar een andere huurder zoeken, of anders andere voorwaarden hanteren.
Je zoekt naar een betalingssysteem, dat het geld a.h.w. reserveert: zodat de leverancier zeker is van zijn geld, en jij van de leverantie. Dat schijnt wel te bestaan voor internetleveranties, maar ik weet niet hoe het heet.
Je zoekt naar een betalingssysteem, dat het geld a.h.w. reserveert: zodat de leverancier zeker is van zijn geld, en jij van de leverantie. Dat schijnt wel te bestaan voor internetleveranties, maar ik weet niet hoe het heet.
Ik denk dat je het woord escrow zoekt:)
Ook via bv villaxl.com moet je zodra je reserveert de helft van de reissom betalen en 4 of 6 weken voor de huurdatum de andere helft, dus zo abnormaal hoog is die aanbetaling niet.
Het ligt eraan of je zelf denkt dat je die Zweed kan vertrouwen of niet. Ik heb zelf hele goede ervaringen met villaxl.com, maar die zitten niet in Zweden. Op de foto's leek het huis al helemaal perfect, maar toen we er aankwamen wisten we niet wat we zagen het was zoveel meer dan wat we verwachtten. We hebben een topvakantie gehad en dit jaar gaan we weer via villaxl.com naar een ander vakantiehuisje.
Het ligt eraan of je zelf denkt dat je die Zweed kan vertrouwen of niet. Ik heb zelf hele goede ervaringen met villaxl.com, maar die zitten niet in Zweden. Op de foto's leek het huis al helemaal perfect, maar toen we er aankwamen wisten we niet wat we zagen het was zoveel meer dan wat we verwachtten. We hebben een topvakantie gehad en dit jaar gaan we weer via villaxl.com naar een ander vakantiehuisje.