LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valse voorlichting Vakantieveilingen.nl

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
VANDENHA

Valse voorlichting Vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door VANDENHA »

Vanavond op vakantieveilingen.nl een veiling voor het hotel Dorint op schiphol gewonnen. Binnen 3 maanden te besteden.
Voordat ik een bieding deed, heb ik op de site van Dorint gekeken of er op de door mij gewenste datum een kamer beschikbaar was. Dat was er. Toen ik na de gewonnen veiling de datum wilde reserveren bleek, dat er in de maanden mei en juni uitsluitend in de weekeinden met de voucher van vakantieveilingen geboekt kon worden. Niet dus op de avond voor de geboekte vlucht.
Vakantieveilingen waarschuwt er niet voor, dat boeken voor dat schipholhotel maar zo beperkt mogelijk is. Bij andere aangeboden hotels zijn er ook beperkingen, maar daar kun je op inspelen. Je vlucht aanpassen aan de beschikbaarheid van een schipholhotel kan bijna nooit.
Geld weggegooid dus.
Zijn er anderen met vergelijkbare ervaringen en zo ja, hoe krijg ik mijn geld terug?

Emmy75

Re: Valse voorlichting Vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Over vakantieveilingen en hotelbonnen/vouchers is genoeg te vinden op dit forum. Met hotelvouchers of -bonnen komt het regelmatig voor dat de "actiekamers" niet beschikbaar zijn, terwijl er wel gewone kamers beschikbaar zijn. Meestal probeert men op deze wijze overcapaciteit te verkopen.

Er worden op dit moment wel meer van dit soort arrangementen van Dorint geveild op vakantieveilingen.nl en bij een ervan staat:
Geldig tot 4 september 2011.
Aankomst dagelijks mogelijk.
Op basis van actiebeschikbaarheid.
Nu gaat het met name om dat laatste zinnetje. Maw u had kunnen weten dat actiebeschikbaarheid belangrijk is en het wel beschikbaar zijn van de "gewone" kamers geen leidraad is.

Geld terug krijgen, zou een stuk makkelijker zijn als er in de "geldige" periode geen enkele mogelijkheid is de voucher te besteden omdat het hotel geen actiekamers beschikbaar heeft.

Ik ben wel van mening dat een dergelijke overnachting in een schipholhotel zich niet echt leent voor deze veiling van een voucher. Omdat de datum dat men wenst te overnachten niet flexibel is. Indien men een dergelijke voucher koopt nadat de vlucht/vakantie geboekt is, kan men niet meer flexibel zijn. Als de voucher in het vooruit gekocht en gereserveerd wordt, ben je er weer afhankelijk van de vlucht / vakantie te kunnen boeken op datum x.

U kunt proberen contact op te nemen met Dorint zelf en de situatie uitleggen en vragen of zij iets kunnen doen. Lukt dit niet zou ik proberen contact op te nemen met vakantieveilingen. U kunt altijd eens informeren bij een juridisch loket, echter ik vermoed dat het lastig wordt als zij niet willen meewerken.

Mocht het totaal niet lukken zou ik vooral bij een ander hotel een park, sleep, fly arrangement nemen. Crowne Plaza in Hoofddorp is ons al enkele jaren goed bevallen.

Dorint Hotel

Ongelezen bericht door Dorint Hotel »

Beste VANDENHA,

Allereerst onze oprechte excuses.

Vanwege een systeemfout waren er helaas alleen kamers beschikbaar voor vrijdag- en zaterdagnacht. Inmiddels is hierop een correctie uitgevoerd, waardoor er op basis van een juiste beschikbaarheid online kamers boekbaar zijn.

Mochten er onduidelijkheden of eventueel vragen zijn, aarzelt u dan niet om contact op te nemen met onze afdeling Reserveringen. U kunt hen bereiken via het telefoonnummer 020-5400814.

Met vriendelijke groet,

Dorint Hotel Amsterdam Airport

NANCY1960

Ongelezen bericht door NANCY1960 »

Ja, mijn zoon had mij attent gemaakt op de site van vakantie veilingen, en ik heb uiteindelijk een bod gedaan op een Fletcher hotel. Zonder goed van tevoren te kijken, heb ik een bod uitgebracht. Later op de website van Fletcher gekeken en blijkt dat ik meer heb betaald dan ik had moeten betalen als ik direct bij Fletcher had geboekt. Bovendien blijkt dat je alleen kunt boeken door de weeks, wat niet duidelijk was op de site.
Ik heb mijn les geleerd en zal nooit meer bij vakantieveilingen iets boeken.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

NANCY1960 schreef:Ja, mijn zoon had mij attent gemaakt op de site van vakantie veilingen, en ik heb uiteindelijk een bod gedaan op een Fletcher hotel. Zonder goed van tevoren te kijken, heb ik een bod uitgebracht. Later op de website van Fletcher gekeken en blijkt dat ik meer heb betaald dan ik had moeten betalen als ik direct bij Fletcher had geboekt. Bovendien blijkt dat je alleen kunt boeken door de weeks, wat niet duidelijk was op de site.
Ik heb mijn les geleerd en zal nooit meer bij vakantieveilingen iets boeken.
Als dit de enige les is die geleerd is, vraag ik me af of dat de juiste is. Bij een ander soort veilingsite is de kans groot dat het weer misgaat als u op deze wijze meedoet.

Ik begrijp niet dat mensen gaan meebieden zonder eerst "vergelijkend warenonderzoek" te doen. Dit geldt voor alle soorten veilingsites zoals vakantieveilingen en ook de veilingen van goederen etc. Dus op zijn minst kijken wat het normaal zou kosten bij dat hotel en wat het zou kosten in een vergelijkbaar hotel. Misschien is deze laatste wel goedkoper en kan deze beter normaal geboekt worden dan een voucher kopen via deze site.

Tevens staat bij dit soort veilingen van vouchers altijd een regeltje zoals: "op basis van actiebeschikbaarheid" Hieruit zou men kunnen aanvoelen dat ze vooral tijdens onpopulaire perioden kamers vol willen hebben. Tijdens de weekenden zullen ze veel gemakkelijker volbetalende gasten krijgen.

Gesloten