Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Juist omdat het voelt voor mij dat mij onrecht is aan gedaan, en om in de toekomst mensen bij te kunnen staan met adequate adviezen.
Mijn vriendin heeft als verrassing mij willen verrassen met een hotelovernachting in Antwerpen. Via vakantieveilingen.nl heeft ze een actiecode aangekocht, en deze mij cadeau gedaan.
Door alle drukte ben ik vergeten deze vouchercode op tijd te gebruiken. De verloopdatum was namelijk 15 maart. Op de eerste plaats slordig van mij dat ik deze code heb laten schieten, maar ook zeker is de verloopdatum erg kort na de aankoop van de waardebon.
Gebeld met de klantenservice van vakantieveilingen.nl. Daar ben ik zeer onvriendelijk te woord gestaan. Datum = datum meneer. Nu ben ik een beetje thuis in rechten, maar kunnen zij dit wel zo stellen?
Je koopt tenslotte een waardebon. De uitgever mag deze wel koppelen aan een verloopdatum, maar daarvoor wordt gezegd dat een jaar een redelijke termijn is. In dit geval is het slechts een maand. Is dat dan wel zo'n redelijke termijn?
Kan ik toch nog ergens succesvol een beroep op doen? Het riekt naar mijn idee naar "snel" geld verdienen.
Hebben jullie hier ervaringen in? Wat is jullie advies?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Mark v. H
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verlopen actiecode Vakantieveilingen.nl
Re: Verlopen actiecode Vakantieveilingen.nl
Je kan een online-voucher voor een X hotel natuurlijk niet 1-op-1 vergelijken met een meer generiek te gebruiken waardebon als zeg een iris-cheque, waar die termijn van 1 jaar op slaat.Markievh schreef:Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Juist omdat het voelt voor mij dat mij onrecht is aan gedaan, en om in de toekomst mensen bij te kunnen staan met adequate adviezen.
Mijn vriendin heeft als verrassing mij willen verrassen met een hotelovernachting in Antwerpen. Via vakantieveilingen.nl heeft ze een actiecode aangekocht, en deze mij cadeau gedaan.
Door alle drukte ben ik vergeten deze vouchercode op tijd te gebruiken. De verloopdatum was namelijk 15 maart. Op de eerste plaats slordig van mij dat ik deze code heb laten schieten, maar ook zeker is de verloopdatum erg kort na de aankoop van de waardebon.
Gebeld met de klantenservice van vakantieveilingen.nl. Daar ben ik zeer onvriendelijk te woord gestaan. Datum = datum meneer. Nu ben ik een beetje thuis in rechten, maar kunnen zij dit wel zo stellen?
Je koopt tenslotte een waardebon. De uitgever mag deze wel koppelen aan een verloopdatum, maar daarvoor wordt gezegd dat een jaar een redelijke termijn is. In dit geval is het slechts een maand. Is dat dan wel zo'n redelijke termijn?
Kan ik toch nog ergens succesvol een beroep op doen? Het riekt naar mijn idee naar "snel" geld verdienen.
Hebben jullie hier ervaringen in? Wat is jullie advies?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Mark v. H
Die vouchers worden met een speciaal doel uitgegeven, voor een bepaalde keten of zelfs een specifiek hotel, en wel om kamers vullen in rustige periodes, bijvoorbeeld de weekenden in zakenhotels, of het vullen van een net heropend hotel, etc. Dat is dan ook meteen de reden dat er een leuke korting voor de koper aan vast zit, iets wat bij een iris-cheque dan weer niet zo is.
Mijn ervaring bestaat uit, het meteen op de kalender of pc zetten van het verloopdatum van de voucher.Hebben jullie hier ervaringen in? Wat is jullie advies?
Jij geeft zelf aan, slordig geweest te zijn, dus in vervolg misschien mijn tip opvolgen, dan lukt het.
BTW, sommige vouchers hebben een kortere periode dan andere, dus wees alert.
-
Er staat niet voor niets een datum op hè... Bij sommige bedrijven kan je rekenen op wat good-Will... Maar dat hangt van bedrijf tot bedrijf af
beste lezers,
Verlopen is een. boeken is twee.
Ik had een voucher die nog 3,5 week geldig was. Alleen bij Chocoase in Haarlem kon je niet meer reserveren. Ook zeer klant onvriendelijke reactie op telefoontje bij vakantieveilingen (moet je maar tijdig boeken).
Naar mijn idee heeft Chocoase in Haarlem veel meer vouchers uitgegeven dan er plaats is.
Op mijn belletje naar het restaurant kreeg ik melding een mailtje te sturen. U raad het al. nul reactie. Zelfs op een herinnering hoor je niets meer. Dit riekt naar zware misleidng.
En dan was het bod ook niet echt laag.
tja, duidelijk gevalletje van nooit meer vakantieveilingen.
Ik had een voucher die nog 3,5 week geldig was. Alleen bij Chocoase in Haarlem kon je niet meer reserveren. Ook zeer klant onvriendelijke reactie op telefoontje bij vakantieveilingen (moet je maar tijdig boeken).
Naar mijn idee heeft Chocoase in Haarlem veel meer vouchers uitgegeven dan er plaats is.
Op mijn belletje naar het restaurant kreeg ik melding een mailtje te sturen. U raad het al. nul reactie. Zelfs op een herinnering hoor je niets meer. Dit riekt naar zware misleidng.
Hoe lang had je die voucher al?wegener schreef:beste lezers,
2 maanden.
Maar goed nieuws. Na wat mailtje via een ander mailadres naar restaurant ziet het er naar uit dat ik als nog gebruik kan maken van voucher.
Pluum voor restaurant.
Maar goed nieuws. Na wat mailtje via een ander mailadres naar restaurant ziet het er naar uit dat ik als nog gebruik kan maken van voucher.
Pluum voor restaurant.