Beste mensen,
Aangezien er vast meerdere mensen met hetzelfde probleem zijn:
Voordelengids.eu, ze vertellen een mooi verhaal en uiteindelijk blijkt dat er geen bedrijven in de buurt meedoen, dat er niet klopt van wat ze vertellen, maar ok, je bent eringetrapt. De manier waarop ze zieltje winnen is al belachelijk, maar ok.
Vervolgens wil je van je lidmaatschap af, je belt en er wordt vriendelijk verteld dat je het beste een brief kunt sturen. Dit doe je en vervolgens hoor je niet meer. Je bent er vanaf, denk je heel naief.
Totdat het bedrag weer wordt afgeschreven en ze doodleuk zeggen als je belt "De brief is nooit ontvangen, u kunt hem voor volgend jaar opzeggen, u kunt ook mailen." 10 oktober een mail verstuurd en nog geen bevestiging gehad.... Dus ik vrees het ergste.
Ook omdat het een eenmalige incaso is, valt het bedrag niet terug te storneren, maar wat ik me afvraag, is het wel een eenmalige incasso? Aangezien ik bijvoorbeeld een jaar of 2 geleden toestemming heb gegeven, maar dan is het toch een automatiche incasso? In oudere onderwerpen lees ik dat het nog wel een automatische incasso is en dat het toentertijd nog wel terug te storten is.
Maar om te zeggen "brief is kwijt" is wel een hele makkelijke manier van geld verdienen. Het lijkt steeds vaker voor te komen dat bedrijven dit doen. Vandaar ook eigenlijk mijn vraag, zijn er meer mensen met dit probleem?
IPV een oplossing te vinden, ook al storten ze maar de helft terug en blokkeren ze de pasjes (die ik overigens niet een heb ontvangen omdat ik al 1,5 jaar niet meer op dat adres woon, vandaar ook stopgezet vorig jaar, deed er niets mee en de pasjes waren al verzonden naar het oude adres), word ik gewoon afgescheept "we hebben de brief niet ontvangen". Dat vind ik dus ook gewoon jammer.
Ik hoop niet dat er meer mensen dit probleem hebben, maar zouden ze anders zich ook in dit topic willen melden? Om te kijken wat we aan dit soort "minder plezierige" zaken iets kunnen doen?
Groeten,
Lianne
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voordelengids.eu
Re: Voordelengids.eu
Beste Serendip,
Ook mijn vrouw is er in getrapt.
Een aantal zaken kloppen niet.
- Je gaat een koopovereenkomst aan, het bedrijf is dus verplicht volgens de colportagewet binnen 30 dagen te leveren, heb je nog niet betaald, en heeft het bedrijf na 30 dagen niets geleverd (een zogenaamde pas), dan kun je alsnog van de koop afzien.
- Indien het mogelijk is via de website je eigen aan te melden bij deze firma, dan moet het ook mogelijk zijn via internet je lidmaatschap kunnen te beëindigen. Volgens de voorwaarden dient dit schriftelijk te gebeuren en aangetekend. (het bedrijf reageert veelal met de mededeling dat ze niks hebben ontvangen, flauwekul, bij de rechter kun je dit gewoon hard maken via je verzendopdracht van je postkantoor)
- In de voorwaarden wordt geschreven dat je lidmaatschap/abonnement automatisch met een jaar wordt verlengd. Ook dit is niet toegestaan. Automatische verlengingen/stilzwijgende verlengingen zijn verboden.
- Er wordt ook in de voorwaarden vermeldt dat je een verbinding aangaat voor onbepaalde tijd, vreemd genoeg trachten ze wel stilzwijgend de boel te verlengen. Trouwens er wordt je niet verteld dat je een lidmaatschap aangaat voor onbepaalde tijd, en dat je er lastig vanaf kunt. Het is trouwens buiten de redelijkheid om lidmaatschap voor onbepaalde tijd aan te bieden voor iets belachelijks als dit lidmaatschap.
Ik ben nog in conclaaf met dat incassoburea Credifixx ene Paul Korver heeft mijn zaak in behandeling.
Verder vind ik dat iedereen zich dient te melden bij fraudemeldpunt.nl, het is gewoon weer een firma die onschuldige consumenten geld uit de zak te kloppen, diefstal, gewapend met wurgvoorwaarden die je natuurlijk niet leest als je benaderd wordt terwijl je lekker aan het shoppen bent in de stad.
Iedereen die handig is op internet kan voordeel vinden, ja zelfs goedkoper als voordelengids.eu
Ook worden er bedrijven vermeldt op de site de helemaal nog nooit van voordelengids.eu hebben gehoord. Als ik nog 1 keer door zo'n verkoper wordt benaderd dan ram ik gelijk van me af.
Zoals er veel te lezen is op internet ontvangen veel mensen ongevraagd pasjes of wordt er ongevraagd 79,-- euries van je rekening geplunderd, ook hier is uit op te maken dat het bedrijft er vreemde rituelen er op na houd.
Bedriven die op de zwarte lijst gezet dienen te worden:
- Voordelengids.eu
- Telefoongids.com
- (vul maar aan)
Ook mijn vrouw is er in getrapt.
Een aantal zaken kloppen niet.
- Je gaat een koopovereenkomst aan, het bedrijf is dus verplicht volgens de colportagewet binnen 30 dagen te leveren, heb je nog niet betaald, en heeft het bedrijf na 30 dagen niets geleverd (een zogenaamde pas), dan kun je alsnog van de koop afzien.
- Indien het mogelijk is via de website je eigen aan te melden bij deze firma, dan moet het ook mogelijk zijn via internet je lidmaatschap kunnen te beëindigen. Volgens de voorwaarden dient dit schriftelijk te gebeuren en aangetekend. (het bedrijf reageert veelal met de mededeling dat ze niks hebben ontvangen, flauwekul, bij de rechter kun je dit gewoon hard maken via je verzendopdracht van je postkantoor)
- In de voorwaarden wordt geschreven dat je lidmaatschap/abonnement automatisch met een jaar wordt verlengd. Ook dit is niet toegestaan. Automatische verlengingen/stilzwijgende verlengingen zijn verboden.
- Er wordt ook in de voorwaarden vermeldt dat je een verbinding aangaat voor onbepaalde tijd, vreemd genoeg trachten ze wel stilzwijgend de boel te verlengen. Trouwens er wordt je niet verteld dat je een lidmaatschap aangaat voor onbepaalde tijd, en dat je er lastig vanaf kunt. Het is trouwens buiten de redelijkheid om lidmaatschap voor onbepaalde tijd aan te bieden voor iets belachelijks als dit lidmaatschap.
Ik ben nog in conclaaf met dat incassoburea Credifixx ene Paul Korver heeft mijn zaak in behandeling.
Verder vind ik dat iedereen zich dient te melden bij fraudemeldpunt.nl, het is gewoon weer een firma die onschuldige consumenten geld uit de zak te kloppen, diefstal, gewapend met wurgvoorwaarden die je natuurlijk niet leest als je benaderd wordt terwijl je lekker aan het shoppen bent in de stad.
Iedereen die handig is op internet kan voordeel vinden, ja zelfs goedkoper als voordelengids.eu
Ook worden er bedrijven vermeldt op de site de helemaal nog nooit van voordelengids.eu hebben gehoord. Als ik nog 1 keer door zo'n verkoper wordt benaderd dan ram ik gelijk van me af.
Zoals er veel te lezen is op internet ontvangen veel mensen ongevraagd pasjes of wordt er ongevraagd 79,-- euries van je rekening geplunderd, ook hier is uit op te maken dat het bedrijft er vreemde rituelen er op na houd.
Bedriven die op de zwarte lijst gezet dienen te worden:
- Voordelengids.eu
- Telefoongids.com
- (vul maar aan)