Ik kreeg zojuist een brief/uitnodiging van DFDS-Seeways. (een gratis mini-cruise en daaropvolgend moet ik alleen maar even een enquête invullen) Ik had nog nooit eerder van DFDS gehoord.
Hoe komen zij in hemelsnaam aan mijn adres? Ik ben hier totaal niet blij mee en vind het eng dat blijkbaar iedereen ongevraagd aan mijn adres kan komen. Vooral omdat ik het helemaal niet vertrouw. Die vakantiereisjes klinken veel te mooi om waar te zijn. Dit verhaal stinkt gewoon. Een gratis cruise .. yeah right!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat is DFDS-Seeways?
Re: Wat is DFDS-Seeways?
http://www.dfdsseaways.nl/b/?gclid=COSq ... 3god0z8AKQKitty84 schreef:Ik kreeg zojuist een brief/uitnodiging van DFDS-Seeways. (een gratis mini-cruise en daaropvolgend moet ik alleen maar even een enquête invullen) Ik had nog nooit eerder van DFDS gehoord.
Hoe komen zij in hemelsnaam aan mijn adres? Ik ben hier totaal niet blij mee en vind het eng dat blijkbaar iedereen ongevraagd aan mijn adres kan komen. Vooral omdat ik het helemaal niet vertrouw. Die vakantiereisjes klinken veel te mooi om waar te zijn. Dit verhaal stinkt gewoon. Een gratis cruise .. yeah right!!
Misschien daar even contakt met op nemen ?
Hoe komen ze aan je adres, misschien meegedaan met een ander enquete of je ergens ingeschreven
voor een nieuwsbrief...
DFDS is een grote rederij en een gerenommeerd bedrijf. Zij kunnen op allerlei manieren aan uw adres zijn gekomen, misschien via de postcodeloterij of wat dan ook, waarbij u ooit toestemming heeft gegeven voor mailings van "geselecteerde partners".
En wat die cruise betreft, die is echt gratis, dat aanbod wordt zo vaak gedaan door deze rederij, maar als u alleen reist wordt u met anderen in een hut ingedeeld, en gaat u met zijn tweeën, dan moet uw partner gewoon betalen. En eten en drinken aan boord moet u ook betalen, en de prijzen daarvoor zijn fors, dat begrijpt u. Zo komt het toch nog uit voor DFDS.
En wat die cruise betreft, die is echt gratis, dat aanbod wordt zo vaak gedaan door deze rederij, maar als u alleen reist wordt u met anderen in een hut ingedeeld, en gaat u met zijn tweeën, dan moet uw partner gewoon betalen. En eten en drinken aan boord moet u ook betalen, en de prijzen daarvoor zijn fors, dat begrijpt u. Zo komt het toch nog uit voor DFDS.
Dat valt op zich wel mee. Het all you can eat buffet kost 3 tientjes pp en is kwalitatief behoorlijk goed. Halve liter bier kost zo'n 4 euro. Ook niet echt afwijkend. En als je minder wilt uitgeven kan je in het cafetaria voor een tientje een bord vol krijgen.prijk schreef: en de prijzen daarvoor zijn fors, dat begrijpt u.
Het kan trouwens zijn dat een bekende van je jouw email adres heeft doorgegeven. DFDS stuurt reizigers regelmatig actiemails waarmee men een gratis minicruise kan krijgen als je een aantal bekenden uitnodigt. Zoals deze die ik een tijdje terug kreeg
Beste heer xxxxxxxx,
Inmiddels bent u alweer een maand terug van vakantie. Wij hopen natuurlijk dat u een leuke reis heeft gehad. Heeft u uw vrienden en familie al verteld over uw reis? Laat het uw vrienden nu ook ervaren.
Hoe?
1) Klik op de onderstaande link
2) Vul hun e-mailadres in (maximaal 3 vrienden)
3) Uw vrienden ontvangen van ons een waardecheque voor een gratis MiniCruise
Zo simpel kan het zijn om uw vrienden te verrassen!
Met vriendelijke groet,
Teun Wim Leene
Directeur DFDS Seaways
P.S. Natuurlijk krijgt u zelf ook deze waardecheque!
Beste heer xxxxxxxx,
Inmiddels bent u alweer een maand terug van vakantie. Wij hopen natuurlijk dat u een leuke reis heeft gehad. Heeft u uw vrienden en familie al verteld over uw reis? Laat het uw vrienden nu ook ervaren.
Hoe?
1) Klik op de onderstaande link
2) Vul hun e-mailadres in (maximaal 3 vrienden)
3) Uw vrienden ontvangen van ons een waardecheque voor een gratis MiniCruise
Zo simpel kan het zijn om uw vrienden te verrassen!
Met vriendelijke groet,
Teun Wim Leene
Directeur DFDS Seaways
P.S. Natuurlijk krijgt u zelf ook deze waardecheque!
Dan zou ik eerst eens een lang en taai gesprek voeren met al je familie, vrienden en andere mensen die deze gegevens weten, want zoals al gezegd, veel mensen delen van alles van anderen om (goedbedoeld) die ook kans te laten maken op fantastische aanbieding X, van bedrijf Y. Facebook zou ik meteen de deur uit doen, en dat gaat eigenlijk op voor alle gratis online diensten. Als iets gratis is, ben jij het product waar aan verdient wordt.Kitty84 schreef:Ik kreeg zojuist een brief/uitnodiging van DFDS-Seeways. (een gratis mini-cruise en daaropvolgend moet ik alleen maar even een enquête invullen) Ik had nog nooit eerder van DFDS gehoord.
Maar zoals al gezegd, dit is geen malafide actie, het is een grote en bekende rederij die dit soort "cruises" actief vermarkt. Ze verdienen hun geld primair met het overzetten van vracht(wagens), maar proberen op deze manier ook te concurreren met de goedkope vliegmaatschappijen en kanaaltunnel.