LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke vliegticketwebsites betrouwbaar

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
bianca82

welke vliegticketwebsites betrouwbaar

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik was een beetje aan het snuffelen op google om te peilen hoeveel bepaalde tickets mij zouden kosten toen ik heel veel websites tegenkwam die je allemaal de aanbieding van je leven wil geven..

maar ja zijn ze allemaal betrouwbaar? (dus niet dat je je geld kwijt ben)

dus dacht.. mensen hebben de ervaring.

dus deel je ervaring hier zodat ik maar ook anderen op een "veilige"manier kunnen shoppen :)

Emmy75

Re: welke vliegticketwebsites betrouwbaar

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Als ik al bij een dergelijke webshop een ticket zou bestellen zou ik wel letten op logo's of ze zijn aangesloten bij SGR en ANVR. Dit zou ik ook controleren op de websites van SGR en ANVR. Knippen en plakken kan de gemiddelde webbouwer ook wel.

Google ook eens op reviews van deze wederverkopers en probeer tussen de regels door te lezen of het wel betrouwbaar overkomt. Lees ook goed de algemene voorwaarden, contactgegevens (fysiek adres) of zitten ze bij wijze van spreken in Timboektoe. Bekijk hoe de website overkomt professioneel of gepruts.

Controleer de prijs ook direct bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Vaak is dit nog net een paar euro goedkoper of hooguit zoveel duurder dat men daar niet voor wakker wil liggen.

En tot slotte: als het te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo.

Eerlijk gezegd zou ik niet zo snel bij dit soort doorverkopers kopen. Je leest veel te vaak op internet dat ze maar al te graag het papiertje doorschuiven maar als er iets is, is de service vaak 0,0 en wordt men vaak van kastje naar de muur gestuurd. Zo van Nee u moet bij luchtvaartmaatschappij zijn, nee u moet bij papierschuiver zijn. Wat mij betreft zijn deze sites goed als zoekmachine om de goedkoopste luchtvaartmaatschappij te vinden op dat moment en dan daar direct te boeken.

bianca82

tja die tips zijn uiteraard heel handig en zouden zeker weten hier moeten staan

maar ik vroeg vooral om links..
ik heb al bij de websites van de vliegmaatschappijen gekeken en ook op schiphol (dan merk je voor de zelfde vlucht toch wel weer paar honderd euro verschil in)

grappig was wel dat op de klm site een retour naar bijv. curacao voor 2 personen bijvoorbeeld 1335 koste en bij schiphol zelf hij totaal (met belastingen) 100 euro goedkoper was (zelfde datum zelfde vlucht)

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bianca82 schreef:maar ik vroeg vooral om links..
Hmm.. die vraag is me even ontgaan in de openingspost.. :lol:

Ligt natuurlijk erg aan de bestemming (en sorry heb nog steeds geen links) maar ik zou ook zeker even naar vluchten van de regionale luchthavens kijken die zijn soms ook een stuk goedkoper of naar onze buurlanden, zoals vliegen vanaf Brussel (vb jetairfly voor de caraïbische bestemmingen), Düsseldorf (airberlin ofzo) enz. Airberlin heeft gewoon een site in het Nederlands..
Soms kan dat ook behoorlijk schelen omdat het hier toevallig net wel een schoolvakantie is en daar niet.

bianca82

zat daar inderdaad ook aan te denken..

is ook een goede om te onthouden inderdaad

Gesloten