Nou, hoor je mij niet zeggen, vind dat een karaf water er gewoon bij hoort. De winsten zit hem niet zozeer in het eten maar de drankjes, vooral de frisdrankjes: niet normaal wat je daarvoor moet betalen en dan praat ik nog niet over het kopje koffie ter afsluiting. French coffee for me, please = kassa, maar wel lekkerolaf79 schreef: Het gaat mij om het feit dat er steeds minder service wordt verleent. Straks moet je voor een bezoek aan het toilet een kwartje betalen. Dan zeggen jullie hier, prima ze hebben er toch kosten aan. Ja maar als ik 50 euro de man uitgeef, ga ik er van uit dat ze dat soort kosten incalculeren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen voor kraanwater in restaurants belachelijk.
Re: Betalen voor kraanwater in restaurants belachelijk.
De waterrekening moet ook betaald worden. Dus prima als dit ook wordt berekend. Tenzij je je redelijk opstelt dan krijg je dat glaasje water heus wel gratis. Anders tank je toch gewoon even in het toilet met je glas.
Soms heb ik het idee dat je extra gestraft wordt als je geen wijn drinkt. Kennelijk kunnen sommige restaurants het niet hebben als je na het eten nog veilig de weg op wilt. Dat je dan ook geen vers geperst sapje hebt is in mijn ogen probleem van het restaurant.tenormin schreef:Huiswijnen in zelf respecterende restaurants zijn doorgaans goed; wij bestellen eigenlijk nooit per glas: weet je veel wat je krijgt. Fles hoort te worden getoond, iemand in het gezelschap (ja, meestal degene die betaald bepaald) bekijkt het etiket, proeft en de verdere kermis er om heen (daar weet ik niets van) en na knikje mag ie proeven en als dat goed is krijgen we enorme kelken een bodempje wijn. Dus er word niet gezopen maar genipt. Ik vind alles prima maar eerlijkheidshalve: water klokt wel erg lekker weg.
Dat je niet wilt betalen voor iets in een restaurant is dan echter weer jouw probleem en niet die van het restaurant.olaf79 schreef:Soms heb ik het idee dat je extra gestraft wordt als je geen wijn drinkt. Kennelijk kunnen sommige restaurants het niet hebben als je na het eten nog veilig de weg op wilt. Dat je dan ook geen vers geperst sapje hebt is in mijn ogen probleem van het restaurant.tenormin schreef:Huiswijnen in zelf respecterende restaurants zijn doorgaans goed; wij bestellen eigenlijk nooit per glas: weet je veel wat je krijgt. Fles hoort te worden getoond, iemand in het gezelschap (ja, meestal degene die betaald bepaald) bekijkt het etiket, proeft en de verdere kermis er om heen (daar weet ik niets van) en na knikje mag ie proeven en als dat goed is krijgen we enorme kelken een bodempje wijn. Dus er word niet gezopen maar genipt. Ik vind alles prima maar eerlijkheidshalve: water klokt wel erg lekker weg.
Ja daar komt dus het volgende puntje om de hoek kijken. Om te voorkomen dat je op de wc gaat zitten drinken laten ze daar alleen lauw water uit de kraan komen. En wat je ook probeert er komt geen koel water uit. Zo proberen ze je de karaffen te verkopen voor 1,50 per stuk.47712 schreef:De waterrekening moet ook betaald worden. Dus prima als dit ook wordt berekend. Tenzij je je redelijk opstelt dan krijg je dat glaasje water heus wel gratis. Anders tank je toch gewoon even in het toilet met je glas.
Mijn niet gezien.
Dacht het niet, met 20 restaurants op kruipafstand is het vrij simpel deze ene links te laten liggen. En als je net nieuw bent lijkt me dat niet slimangel1978 schreef:Dat je niet wilt betalen voor iets in een restaurant is dan echter weer jouw probleem en niet die van het restaurant.
Dus eigenlijk gaat dit nergens over. Zeurtopic!
Bepaal jij dat.angel1978 schreef:Dus eigenlijk gaat dit nergens over. Zeurtopic!
Het gaat over verlenen van service. Ik merk op dat dit er kennelijk niet meer af kan zelfs als je voor 50 euro de man eet kan een lullig karafje water er niet meer af.
Vind je dat zeuren, prima, topics zat op dit forum, ga je lekker ergens anders zeuren over zeuren.
Natuurlijk is het zeuren, dan ga je toch nar de andere 19 restaurants op kruipafstand, en kijk je of je daar gratis water krijgt.olaf79 schreef:Bepaal jij dat.angel1978 schreef:Dus eigenlijk gaat dit nergens over. Zeurtopic!
Het gaat over verlenen van service. Ik merk op dat dit er kennelijk niet meer af kan zelfs als je voor 50 euro de man eet kan een lullig karafje water er niet meer af.
Vind je dat zeuren, prima, topics zat op dit forum, ga je lekker ergens anders zeuren over zeuren.
Dat het een zeurtopic is, had ik al vermeld, maar ik bepaal, wat ik wil schrijven, want daarmee ventileer ik mijn mening.
Meelopers genoeg hier.
Als je per man 50 euro voor je eten kan betalen,dan kan je ook makkelijk een glas water betalen.olaf79 schreef:Het gaat over verlenen van service. Ik merk op dat dit er kennelijk niet meer af kan zelfs als je voor 50 euro de man eet kan een lullig karafje water er niet meer af.
Kan de hele tent opkopen als ik dat wil. Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de horeca steeds onvriendelijker wordt.gilas schreef:Als je per man 50 euro voor je eten kan betalen,dan kan je ook makkelijk een glas water betalen.olaf79 schreef:Het gaat over verlenen van service. Ik merk op dat dit er kennelijk niet meer af kan zelfs als je voor 50 euro de man eet kan een lullig karafje water er niet meer af.
Wat me opvalt is dat de reacties hier steeds onvriendelijker worden. Jammer...Zo gaat dit forum naar de ....eleven schreef:Natuurlijk is het zeuren, dan ga je toch nar de andere 19 restaurants op kruipafstand, en kijk je of je daar gratis water krijgt.olaf79 schreef:Bepaal jij dat.angel1978 schreef:Dus eigenlijk gaat dit nergens over. Zeurtopic!
Dat het een zeurtopic is, had ik al vermeld, maar ik bepaal, wat ik wil schrijven, want daarmee ventileer ik mijn mening.
Meelopers genoeg hier.
Lijkt er meer op dat sommige klanten steeds onvriendelijker worden.olaf79 schreef:Kan de hele tent opkopen als ik dat wil. Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de horeca steeds onvriendelijker wordt.gilas schreef:Als je per man 50 euro voor je eten kan betalen,dan kan je ook makkelijk een glas water betalen.olaf79 schreef:Het gaat over verlenen van service. Ik merk op dat dit er kennelijk niet meer af kan zelfs als je voor 50 euro de man eet kan een lullig karafje water er niet meer af.
Steeds vervelender ook.
Dat dopen deden wij thuis ook altijd met de restjes biefstuk uit de slagerij. Op zondag even opbakken, en dan lekker op/met wat witbrood.tenormin schreef:Tja, gebotteld bronwater kost geld , maar we hebben zo'n 4 á 5 adressen in de hoofdstad waar regelmatig gegeten word + wij zijn nogal afnemers van gewoon heerlijk kraanwater en wijnen; de gastheren weten immers wat we graag hebben, zoals goede gastheren betaamd. Waar we trouwens het liefst eten krijgen we geen water, in die toko (Loetje) moet je zelfs een uur wachten voor je aan de beurt bent voor je tafel: ossenhaasje met heel ordinair boterhammen en jus; lekker ouderwets dopen! Maar Le Garage en de Watertoren is het wat dat betreft beter geregeld (meer namen noemen zal ik maar nalaten).sjohie schreef:Bij de laatste paar keer uit eten was het tafelwater wel extra, maar dat is dan ook van dat gebottelde bronwater, geen karaf met kraanwater. Bij de koffie (espresso etc) vind ik het dan weer subtiel anders, daar voegt het ook wel wat toe, en is het doorgaans 1 glaasje.tenormin schreef:Nou, ik ben niet anders gewend dat, als we uit eten gaan er gewoon bij de bestelling we altijd karaffen water krijgen. Hoeft niet eens om gevraagd te worden. De glazen staan al op tafel, naast de wijnglazen. (De wijn word ook besteld). Is mijns inziens bij een beetje restaurant ook heel normaal, net als je glaasje water bij de espresso. Op een terrasje water bestellen is een ander verhaal natuurlijk, maar bij het eten zou het gewoon moeten zijn.
Ik bepaald idd. zelf of ik iets een zeurtopic vindt.olaf79 schreef:Bepaal jij dat.angel1978 schreef:Dus eigenlijk gaat dit nergens over. Zeurtopic!
Net als dat ik ook zelf bepaal waar ik schrijf.
-
Beste Olaf79
Je betaald niet zo zeer voor het water zelf maar meer voor de handelingen van het personeel, hoeveel hebben ze hier voor gerekend?
Heb je dit ook aangekaart in de zaak zelf toen je de rekening kreeg gepresenteerd?
Laten we eerlijk zijn, als je voor 50,- p.p kan eten is dit ook geen restaurant uit het top of hogere segment.....
Je betaald niet zo zeer voor het water zelf maar meer voor de handelingen van het personeel, hoeveel hebben ze hier voor gerekend?
Heb je dit ook aangekaart in de zaak zelf toen je de rekening kreeg gepresenteerd?
Laten we eerlijk zijn, als je voor 50,- p.p kan eten is dit ook geen restaurant uit het top of hogere segment.....
Of de restaurants worden juist klantvriendelijker, omdat niet iedereen meer standaard, verwerkt in de prijs van het eten, hoeft te betalen voor zaken die je helemaal niet afneemt. Zie je namelijk in de hele maatschappij, van financiële producten tot aan vliegreizen, dat mensen niet een vast bedrag willen betalen ongeacht de diensten die ze afnemen, maar dat er een lagere basis prijs willen en dan betalen voor wat ze werkelijk aan extra's afnemen.
Als het €50,00 p.p. zonder drankjes is ligt het toch al gauw in een wat duurder prijsklasse restaurant. Laat ik het zo stellen: 't is dat ik mee uit eten wordt genomen en ik het menu zonder prijzen onder mijn neus krijg; zelf zou ik het never kunnen betalen, dat is wel zeker.multistrada88 schreef:Beste Olaf79
Laten we eerlijk zijn, als je voor 50,- p. p. kan eten is dit ook geen restaurant uit het top of hogere segment.....
@sjohie, dat is inderdaad smullen hé, die gewone boterham in de jus van de biefstuk of ossenhaas. Daar weet ik dan wel de prijs van, €29,50 want in het betreffende restaurant gebruiken ze gewoon de krijtborden met prijzen
Bidon meenemen nederland op z,n groots
-
Waarom een bidon? Gewoon een fles spa en een eigen glas. Nederland op zijn krenterigst.Har06 schreef:Bidon meenemen nederland op z,n groots