Stuur maar aan mij door. Met verlies kopen zal in zo'n geval niet gauw gebeuren.
![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Sorry, maar dat is ook weer zo'n onzinverhaal. Moderne benzinemotoren hoor je ook niet aankomen in gebieden waar voetgangers lopen. Je hoort bandgeruis en dat is bij alle soorten auto's hetzelfde. Maar misschien geef jij volgas als je voetgangers ziet, dan horen ze je wel.
Eén journalist schrijft zoiets en alle andere media kopiëren. De doorsnee journalist heeft geen verstand van techniek.mahadma schreef: ↑03 jul 2021 22:34@Arizonakid, kennelijk of zonnepanelen of elders laden, of gewoon niet of nauwelijks rijden. In elk geval vreet een electro car volgens meerdere bladen 9 tot 10 x meer als 1 huishouden. Bovendien zijn tesla's levensgevaarlijk voor voetgangers, die horen een auto niet aankomen, dit geldt natuurlijk ook voor alle andere elec auto's. Al zou ik zo'n onding kado krijgen, ik zou hem nooit op naam zetten en ook nooit in rijden, meteen verkopen, desnoods met verlies. En die accu's daar moet je eens bij stilstaan met die kindertjes in het buitenland die er voor ons "zogenaamde" plezier werken ........
En heel veel duurder. Netto benodigde elektriciteit is ongeveer 3 keer zo hoog als voor een accu-EV.sake1987 schreef: ↑04 jul 2021 11:34https://www.waterstof-centrum.nl/nieuws ... -waterstof
Zo kan je langer rijden
zucht..Ivo.w schreef: ↑04 jul 2021 11:37Eén journalist schrijft zoiets en alle andere media kopiëren. De doorsnee journalist heeft geen verstand van techniek.
Technisch gezien klopt het verhaal van "10x zoveel elektra verbruik als een normaal huishouden" echt niet, behalve misschien voor die enkele vertegenwoordiger die 60.000 km of meer per jaar rijdt.
"Dit noemen kenners een piekmoment", vertelt Han Slootweg, directeur energiedistributie bij netbeheerder Enexis. "Als je dan bedenkt dat het piekvermogen (altijd aan het begin van het laden) bij het laden van een flinke elektrische auto de stroom vraagt van vijf tot tien huishoudens, dan kan je je bedenken dat het op dat moment wat vol wordt op het elektriciteitsnet."
Nergens blijkt uit, dat je dit zelf gedaan hebt.Arizonakid schreef: ↑04 jul 2021 19:45Echt, de stuitende onwetenheid ......
Verdiep je voor de grap eens in het onderwerp voor je jezelf voor joker zet.
Logisch - die hele 10 keer zo veel-discussie is zinloos. Het is een nietszeggende vergelijking. Net als deze trouwens:snellie schreef: ↑04 jul 2021 21:00Al met al heeft hij hier nog steeds geen reactie op gegeven.snellie schreef: ↑04 jul 2021 16:40Misschien omdat je energieverbruik niet alleen bestaat uit het opladen van 2 Tesla's?Arizonakid schreef: ↑03 jul 2021 21:55Verklaar dan maar waarom ik met twee Tesla’s in ons huishouden niet 20x meer betaal aan energie.
Inderdaad de keiharde waarheid. Punt 2 wil ik nog even aandikken. Door fossiele brandstoffen te verstoken in een centrale en vervolgens de elektriciteit te transporteren, eerst met hoogspanningsnetten (150.000 volt) naar grote verdeelstations waar deze getransformeerd wordt naar middenspanning (10.000 volt) en deze wordt dan weer naar wijken getransporteerd waar deze weer in transformatorhuizen naar laagspanning wordt teruggetransformeerd en vandaar weer via de laagspanningshoofdleiding de individuele huizen wordt binnengeleid.snellie schreef: ↑05 jul 2021 10:351: bezitters van electrische auto's betalen geen wegenbelasting. De kosten van het onderhoud van de wegen mogen dus opgebracht worden door de minder bedeelden die zich geen electrische auto kunnen veroorloven. Die dus meer gaan betalen, waarvoor dank.
2: de electra wordt nog steeds voornamelijk met fossiele brandstoffen opgewekt. Dus hoezo duurzaam? En als het electranet het allemaal niet aankan, mag iedere burger meebetalen aan aanpassingen. Nog meer dank.
3: de regering verdient nog steeds flink op de accijns op benzine (€ 1,10 per liter). Rutte blij.
4: om nog maar niet te spreken over de milieubelasting van de accu's. Iedereen blij.
Tja, de waarheid is hard!
Een tijdelijke stimuleringsregeling die binnen enkele jaren zal worden afgebouwd.
De efficiëntie van een elektriciteitscentrale is dermate veel hoger dan de efficiëntie van een brandstofmotor in een auto, dat het absoluut duurzamer is om met een EV op 'fossiele stroom' te rijden, dan een auto op fossiele brandstof. Uitstoot van een EV op grijze stroom is zo'n 40-50% minder dan van een brandstof auto. Met als bijkomend voordeel dat de uitstoot centraal plaatsvindt en niet in de stad naast alle fietsers, voetgangers en bewoners.
2: de electra wordt nog steeds voornamelijk met fossiele brandstoffen opgewekt. Dus hoezo duurzaam? En als het electranet het allemaal niet aankan, mag iedere burger meebetalen aan aanpassingen. Nog meer dank.
En die liter benzine bevat 8,9kWh energie. Per kWh is de belasting op benzine dus zo'n 12,4 cent.
3: de regering verdient nog steeds flink op de accijns op benzine (€ 1,10 per liter). Rutte blij.
En hoe verhoudt die milieubelasting van de accu's zich dan tot de milieubelasting die de winning, transport en raffinage van olie met zich meebrengt? Of telt dat dan niet meer mee?4: om nog maar niet te spreken over de milieubelasting van de accu's. Iedereen blij.
Tja, de waarheid is hard!
Waterstof als brandstof is al veel langer dan 10 jaar bekend. Nooit 'knalgas' gemaakt bij scheikunde op de middelbare school? Das gewoon waterstof uit de elektrolyse van water.