LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Goldcar zegt onterecht dat ik schade heb gereden
-
Goldcar zegt onterecht dat ik schade heb gereden
Autoverhuur Goldcar op Faro Airport (Portugal)
's Avonds aangekomen op het vliegveld toen het donker was. Naar Goldcar voor de autohuur gelopen.
Met een medewerker van Goldcar naar de auto gegaan. Het bleek dat ik zelf alle krassen en/of mankementen moest zien te ontdekken, terwijl het donker as én de auto notabene een zwarte kleur had! Bij terugbrengen zou er een extra kras op zitten. Dit geloof ik niet, de auto is keurig behandeld, en er is geen kras bij op gekomen. Goldcar had zelf kennelijk geen historie van de auto.
Hier voel ik me opgelicht. Goldcar behoort van te voren te weten welke mankementen de auto heeft en mij daar op te wijzen, niet andersom. Die kras kost me dus wel 150 euro. Als ik niet ondertekende, zou men de gehele borg inhouden. [ongefundeerde bewering verwijderd door moderator]
Punt 2: Het bleek dat op het formulier een bedrag in rekening is gebracht, die ik niet heb gezien, en waar ik ook niet op geattendeerd ben. Het ging om een (niet gevraagde) verzekering van 86 euro, terwijl de auto al verzekerd was. Ook dit vind ik niet juist. Als er een extra bedrag op wordt gezet, behoort men dat mij te vragen en het er niet klakkeloos zo op te zetten.
Bij aankomst ben ik 's avonds moe van de reis, dan wik ik kwaliteit en ik wil niet dat Goldcar misbruik maakt van omstandigheden. Dit is hier in sterke mate wel gebeurt.
Dan komt er dus nog een vraag over, kan iemand (als het kan) mij informeren hoe iki het teveel betaalde geld terug krijg ?
Ik wil er wel iets voor doen. [ongefundeerde bewering verwijderd door moderator]
Vriendelijke groet
's Avonds aangekomen op het vliegveld toen het donker was. Naar Goldcar voor de autohuur gelopen.
Met een medewerker van Goldcar naar de auto gegaan. Het bleek dat ik zelf alle krassen en/of mankementen moest zien te ontdekken, terwijl het donker as én de auto notabene een zwarte kleur had! Bij terugbrengen zou er een extra kras op zitten. Dit geloof ik niet, de auto is keurig behandeld, en er is geen kras bij op gekomen. Goldcar had zelf kennelijk geen historie van de auto.
Hier voel ik me opgelicht. Goldcar behoort van te voren te weten welke mankementen de auto heeft en mij daar op te wijzen, niet andersom. Die kras kost me dus wel 150 euro. Als ik niet ondertekende, zou men de gehele borg inhouden. [ongefundeerde bewering verwijderd door moderator]
Punt 2: Het bleek dat op het formulier een bedrag in rekening is gebracht, die ik niet heb gezien, en waar ik ook niet op geattendeerd ben. Het ging om een (niet gevraagde) verzekering van 86 euro, terwijl de auto al verzekerd was. Ook dit vind ik niet juist. Als er een extra bedrag op wordt gezet, behoort men dat mij te vragen en het er niet klakkeloos zo op te zetten.
Bij aankomst ben ik 's avonds moe van de reis, dan wik ik kwaliteit en ik wil niet dat Goldcar misbruik maakt van omstandigheden. Dit is hier in sterke mate wel gebeurt.
Dan komt er dus nog een vraag over, kan iemand (als het kan) mij informeren hoe iki het teveel betaalde geld terug krijg ?
Ik wil er wel iets voor doen. [ongefundeerde bewering verwijderd door moderator]
Vriendelijke groet
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mar 2017 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd
-
Re: Goldcar zegt onterecht dat ik schade heb gereden
Tja, dat u moe bent en het contract niet doorleest kunt u niet afgeven op de verhuurder. En langzamerhand moet het toch wel bekend zijn dat u een auto eerst zelf moet controleren alvorens er mee weg te rijden. Ook al is het donker en bent u moe van de reis. Vraag dan simpelweg of de auto op een verlichte plek gezet kan worden om samen rond om de auto te lopen.
Oplichting is een erg groot woord. U kunt beter even de betekenis van dit woord opzoeken. Daarna kunt u ook de woorden laster en smaad gaan opzoeken. U leest niet en u controleert de auto half/niet. Signalen genoeg om inderdaad in de maling genomen te worden.
Oplichting is een erg groot woord. U kunt beter even de betekenis van dit woord opzoeken. Daarna kunt u ook de woorden laster en smaad gaan opzoeken. U leest niet en u controleert de auto half/niet. Signalen genoeg om inderdaad in de maling genomen te worden.
Dat Coldcar geen historie had van hun eigen auto is slechts een niet onderbouwde aanname.
Denk juist dat ze wel een historie hadden en zo konden zien dat er een kras op de auto zat. Dat hoef je natuurlijk niet zelf veroorzaakt te hebben maar is wel binnen de huurtijd gebeurt.
Geld terug krijgen lijkt me onmogelijk in deze.....
Denk juist dat ze wel een historie hadden en zo konden zien dat er een kras op de auto zat. Dat hoef je natuurlijk niet zelf veroorzaakt te hebben maar is wel binnen de huurtijd gebeurt.
Geld terug krijgen lijkt me onmogelijk in deze.....
-
Net zo waarschijnlijk is natuurlijk dat die kras er al zat maar bij een eerdere inspectieronde niet was opgemerkt. Maar dat heb je bij ieder verhuurbedrijf. De schades bij aflevering staan normaliter aangegeven op je huurcontract. Beste is om altijd te controleren, b.v. door met je smartphone een filmpje te maken terwijl je langzaam de hele auto rond gaat. In het donker bij een zwarte auto blijft het wel lastig zien.
Neemt niet weg dat Goldcar een bedenkelijke reputatie heeft. Ze zijn vaak een van de goedkoopste, ruim goedkoper dan de meer standaard concurrenten (AVIS, Europcar, Hertz) en dat compenseren ze door met allerlei extra bijna-verborgen kosten te komen (verzekeringen, kosten voor benzine etc).
Neemt niet weg dat Goldcar een bedenkelijke reputatie heeft. Ze zijn vaak een van de goedkoopste, ruim goedkoper dan de meer standaard concurrenten (AVIS, Europcar, Hertz) en dat compenseren ze door met allerlei extra bijna-verborgen kosten te komen (verzekeringen, kosten voor benzine etc).
Heeft u getekend dat de schade aanwezig was? Dan hoeft u niet voor de schade op te draaien. Heeft u getekend op een formulier waar op staat dat die schade niet aanwezig was, dan is het aan u om aan te tonen dat de schade toch aanwezig was. En dat zal zeer waarschijnlijk niet gaan lukken. Dat de auto op een donkere parkeerplaats stond, kan bewust zijn, hoeft niet. Maar op dat punt had u kunnen zeggen dat u de auto eerst beter wilde bekijken, alvorens te tekenen, of om gewoon niet te tekenen, ja dan had u geen auto gehad, maar ook niet de beschuldiging van schade terwijl u dit niet heeft veroorzaakt. Dat u tekent voor een verzekering is ook aan u, u tekent het formulier, u zet schijnbaar uw handtekening met de volste overtuiging dat alles klopt, zonder een blik te werpen op datgene waar u voor tekent.Pannemanski schreef:Autoverhuur Goldcar op Faro Airport (Portugal)
Vriendelijke groet
Goldcar is een beruchte. Dat zeker. Maar ze zijn wel lekker goedkoop.
Dat je moe bent is geen excuus je weet dat je een auto gaat ophalen bij een beruchte verhuur maatschapij, ookal is het donker altijd om de auto lopen je kan erop staan dat ze je een schade formelier meegeven en meelopen om alles op te schrijven of je kan zelf overal een foto van maken en zelf opschrijven.
Dan heb je bewijs en ja voor de verzekering altijd goed het contract doorlezen voor je tekent ik denk dat 9/10 huur maatschappijen dit wel proberen.
Ik denk niet dat je veel kan doen om je geld terug te krijgen je kan een bezwaar aantekenen.
Dan heb je bewijs en ja voor de verzekering altijd goed het contract doorlezen voor je tekent ik denk dat 9/10 huur maatschappijen dit wel proberen.
Ik denk niet dat je veel kan doen om je geld terug te krijgen je kan een bezwaar aantekenen.
Maak van beschadigde huur auto altijd meerdere foto's en vermeld het aantal krassen en krasjes.
Ze herstellen dit nooit want dat is extra inkomsten.
Verder kopen sommige geen nieuwe maar jonge beschadigde om te claimen.
Ze herstellen dit nooit want dat is extra inkomsten.
Jij bent echt werkelijk elke grip op de realiteit kwijt, hè?stofzuigertje schreef: Ze herstellen dit nooit want dat is extra inkomsten.