Booking.com prijs wordt verhoogd na creditkaart betaling
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 28 sep 2012 10:19
Booking.com prijs wordt verhoogd na creditkaart betaling
Zondag 10 April hotel (LSE Roseberry Hall 19-23 Augustus) geboekt via de ios app van booking, London voor 162 Euro.
Na betaling via creditkaart zie je pas dat 180 euro wordt ingehouden, dat zie je niet voor betaling.
Gelijk nagevraagd hoe dit kan waarop het antwoord van booking, "dat is de huidige koers van de pond."
Huidige koers van de pond was tijdens het boekingsproces gelijk aan 162 euro, dan lijkt het mij onmogelijk dat na betalen via creditkaart dit in eens 180 euro is. Creditkaart staat vast ingesteld dus kost 1 seconde van boekingsproces naar betalen.
Na de boeking heb ik Hotel via de app wederom opnieuw geselekteerd en stond de prijs nog steeds op 162 euro.
Deze manier van revenue verhoging ruikt naar oplichting Booking.com
Na betaling via creditkaart zie je pas dat 180 euro wordt ingehouden, dat zie je niet voor betaling.
Gelijk nagevraagd hoe dit kan waarop het antwoord van booking, "dat is de huidige koers van de pond."
Huidige koers van de pond was tijdens het boekingsproces gelijk aan 162 euro, dan lijkt het mij onmogelijk dat na betalen via creditkaart dit in eens 180 euro is. Creditkaart staat vast ingesteld dus kost 1 seconde van boekingsproces naar betalen.
Na de boeking heb ik Hotel via de app wederom opnieuw geselekteerd en stond de prijs nog steeds op 162 euro.
Deze manier van revenue verhoging ruikt naar oplichting Booking.com
Re: Booking.com prijs wordt verhoogd na creditkaart betaling
Het volgende staat vrij duidelijk aangegeven op de site als je een hotel wilt boeken die buitenlandse valuta gebruikt:
* Deze prijs is omgerekend om je de geschatte kosten in € te tonen. Je betaalt in £. De wisselkoers kan wijzigen voordat je betaalt.
Let op: je creditcardverstrekker brengt mogelijk buitenlandse transactiekosten in rekening.
Je wordt dus wel degelijk gewaarschuwd voor veranderingen in de wisselkoers, maar ook voor kosten die je creditcardverstrekker in rekening brengt. Vooral dat laatste kan oplopen, aangezien de credicard verstrekker vaak ongunstige wisselkoersen gebruikt.
* Deze prijs is omgerekend om je de geschatte kosten in € te tonen. Je betaalt in £. De wisselkoers kan wijzigen voordat je betaalt.
Let op: je creditcardverstrekker brengt mogelijk buitenlandse transactiekosten in rekening.
Je wordt dus wel degelijk gewaarschuwd voor veranderingen in de wisselkoers, maar ook voor kosten die je creditcardverstrekker in rekening brengt. Vooral dat laatste kan oplopen, aangezien de credicard verstrekker vaak ongunstige wisselkoersen gebruikt.
Re: Booking.com prijs wordt verhoogd na creditkaart betaling
Als het goed is zie je op je credit card overzicht ook welke koers gehanteerd wordt. En die wordt niet bepaald door Booking.com, maar door je Credit Card maatschappij. En die kan dus afwijken van wat Booking.com als indicatieve geschatte koers gebruikt. Dat is geen oplichting.sitanonchai2012 schreef: ↑11 apr 2022 14:10Zondag 10 April hotel (LSE Roseberry Hall 19-23 Augustus) geboekt via de ios app van booking, London voor 162 Euro.
Na betaling via creditkaart zie je pas dat 180 euro wordt ingehouden, dat zie je niet voor betaling.
Volledig los daarvan en puur persoonlijk zou ik een ander hotel kiezen in Londen, maar dat is meer omdat niet van gedeelde sanitaire voorzieningen houd.
-
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Booking.com prijs wordt verhoogd na creditkaart betaling
Als het de wisselkoers is zou je dat bij de creditcard moeten zien, dan staat er immers dat je x euro's hebt betaald om y ponden af te rekenen.
Re: Booking.com prijs wordt verhoogd na creditkaart betaling
Het lijkt er op dat die prijs bij boeken in ponden was. In ponden komt die 162, met de huidige wisselkoers, namelijk verdacht dichtbij die 180 euro. Maar zoals al gezegd, een creditcard zal de valuta waar in geboekt wordt, omzetten naar de valuta waarin u uw creditcard rekening betaald. Het voelt alsof dat hier speelt.sitanonchai2012 schreef: ↑11 apr 2022 14:10Zondag 10 April hotel (LSE Roseberry Hall 19-23 Augustus) geboekt via de ios app van booking, London voor 162 Euro.
Na betaling via creditkaart zie je pas dat 180 euro wordt ingehouden, dat zie je niet voor betaling.
Gelijk nagevraagd hoe dit kan waarop het antwoord van booking, "dat is de huidige koers van de pond."
Huidige koers van de pond was tijdens het boekingsproces gelijk aan 162 euro, dan lijkt het mij onmogelijk dat na betalen via creditkaart dit in eens 180 euro is. Creditkaart staat vast ingesteld dus kost 1 seconde van boekingsproces naar betalen.
Na de boeking heb ik Hotel via de app wederom opnieuw geselekteerd en stond de prijs nog steeds op 162 euro.
Deze manier van revenue verhoging ruikt naar oplichting Booking.com
-
- Berichten: 1458
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Booking.com prijs wordt verhoogd na creditkaart betaling
Ik heb vorige week een kamer in Kopenhagen geboekt via Booking; er kwam bij de betalingsprocedure een bedrag op het computerscherm en dat was precies het bedrag dat werd afgerekend. Een andere kamer betaal ik pas als ik daar ben en dan staat er dat de koers kan afwijken van het moment van boeking. Ik ben geen fan van booking (want de accomodaties betalen te veel in mijn ogen) maar dit klopte in mijn ervaring wel met de voorspelde kosten.
Re: Booking.com prijs wordt verhoogd na creditkaart betaling
@Harrie: dat is in jouw geval normaal, omdat de Deense Kroon gekoppeld is aan de Euro en een vaste wisselkoers heeft. Britse Pond heeft een variabele koers t.o.v. de Euro.
We verhuren zelf, o.a. via Booking. Onze basisprijs is in Euro's, maar de getoonde prijs is altijd in de valuta van het land waar men is. Booking actualiseert 1x per 24 uur de wisselkoersen en afhankelijk van waar je bent, kan het tot 24 uur duren voordat de nieuwste koers bij jou zichtbaar is.
Samengevat: de gebruikte wisselkoers is maximaal 48 uur oud.
Als je betaalt via Booking, wordt je omgeleid naar je betaalprovider. Die krijgt van Booking de prijs door in de valuta van de verhuurder, in dit geval in Britse Ponden. Daar wordt dan de meest actuele koers bij gezocht. Bij banken is dat een dagkoers, bij creditcardbedrijven is dat een dagkoers + risico-opslag en bij andere betaalproviders kan hier nog een commissiepercentage bij komen. Pas bij het afrekenen zie je wat je echt kwijt bent.
Het is geen oplichting, het is hoe internationaal betalingsverkeer werkt. Je mag heel blij zijn, dat het Eurogebied steeds groter is geworden, zodat je dit steeds minder vaak tegenkomt.
Nee, echt niet, ik zweer hetsitanonchai2012 schreef: ↑11 apr 2022 14:10Deze manier van revenue verhoging ruikt naar oplichting Booking.com
We verhuren zelf, o.a. via Booking. Onze basisprijs is in Euro's, maar de getoonde prijs is altijd in de valuta van het land waar men is. Booking actualiseert 1x per 24 uur de wisselkoersen en afhankelijk van waar je bent, kan het tot 24 uur duren voordat de nieuwste koers bij jou zichtbaar is.
Samengevat: de gebruikte wisselkoers is maximaal 48 uur oud.
Als je betaalt via Booking, wordt je omgeleid naar je betaalprovider. Die krijgt van Booking de prijs door in de valuta van de verhuurder, in dit geval in Britse Ponden. Daar wordt dan de meest actuele koers bij gezocht. Bij banken is dat een dagkoers, bij creditcardbedrijven is dat een dagkoers + risico-opslag en bij andere betaalproviders kan hier nog een commissiepercentage bij komen. Pas bij het afrekenen zie je wat je echt kwijt bent.
Het is geen oplichting, het is hoe internationaal betalingsverkeer werkt. Je mag heel blij zijn, dat het Eurogebied steeds groter is geworden, zodat je dit steeds minder vaak tegenkomt.