Per ongeluk AIRBNB geboekt
Per ongeluk AIRBNB geboekt
Per ongeluk met mijn vinger langs de ‘boeken’ knop geswiped toen ik de app wilde afsluiten. Zie bijgevoegde foto. Direct door naar Pay Pal en via geautomatiseerde autorisatie via Face ID werd de betaling direct geactiveerd. We waren compleet in shock. Hoe kan zoiets gebeuren? Boeking direct geannuleerd. Nu al 5 dagen verder en worden van het kastje naar de muur gestuurd. Ja personeel die we spreken is vriendelijk maar zeggen na 5 dagen NIKS te kunnen doen. Wij moeten nu € 1400,- betalen en we hebben helemaal niks. Helaas zit er een bedrijf achter, Novasol. Die geen coulance willen geven en nergens in tegemoet willen komen. Dit zijn onze annuleringsvoorwaarden en jullie voldoen daar dit aan. We moeten 100 % betalen en hebben niks. Ongelooflijk dat dit kan in deze tijd. We zijn er echt kapot van.
- Bijlagen
-
- IMG_8378.png (59.05 KiB) 4022 keer bekeken | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Sorry, maar dat is een volkomen onwaarschijnlijk verhaal.
Eerst per ongeluk een button “swipen”, dan automatisch doorgestuurd worden naar PP en dan ook nog eens per ongeluk met face id direct betalen.
En dat allemaal dus bij iets wat je niet wilde boeken maar waar je wel je complete gegevens had ingevuld, inclusief dus de optie om te betalen met PP.
Ik geloof er niks van.
Eerst per ongeluk een button “swipen”, dan automatisch doorgestuurd worden naar PP en dan ook nog eens per ongeluk met face id direct betalen.
En dat allemaal dus bij iets wat je niet wilde boeken maar waar je wel je complete gegevens had ingevuld, inclusief dus de optie om te betalen met PP.
Ik geloof er niks van.
-
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Locatie Kaatsheuvel soms? 

Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Je hebt een airbnb geselecteerd.
Je hebt de reserveerknop gebruikt
Je hebt het blijkbaar zo ingesteld dat je direct naar betalen gaat (als ik "Reserveren" klik, krijg ik eerst een overzicht van de boeken, moet ik opgeven hoe ik wil betalen en dan bevestigen en betalen.
Je hebt Paypal kennelijk zo ingesteld dat je snel kunt betalen enkel door FaceId authenticatie.
En dan anderen de schuld proberen te geven?
Je hebt de reserveerknop gebruikt
Je hebt het blijkbaar zo ingesteld dat je direct naar betalen gaat (als ik "Reserveren" klik, krijg ik eerst een overzicht van de boeken, moet ik opgeven hoe ik wil betalen en dan bevestigen en betalen.
Je hebt Paypal kennelijk zo ingesteld dat je snel kunt betalen enkel door FaceId authenticatie.
En dan anderen de schuld proberen te geven?
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Een mooi voorbeeld van alles op automatisch zetten, lijkt allemaal zo handig. Uiteraard een profile aangemaakt met al uw gegevens erin, automatisch inloggen bij site bezoek. Oh zo handig. En betalen ingesteld op Paypal met FaceID autorisatie zodat je met een enkele klik op de knop meteen kopen zonder eerst een iDeal of Creditcard app hoeft te openen om expliciet te bevestigen. Wat kan het leven toch mooi en eenvoudig zijn.
Totdat je een keertje verkeerd klikt, was het niet de bedoeling. En dan zit je er ineens aan vast, want u heeft bevestigd conform de zelf gekozen instellingen op een niet-resitueerbare boeking.
Totdat je een keertje verkeerd klikt, was het niet de bedoeling. En dan zit je er ineens aan vast, want u heeft bevestigd conform de zelf gekozen instellingen op een niet-resitueerbare boeking.
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Ik geloof het juist wel. Klanten profiel aangemaakt met automatisch ingelogd blijven bij uw volgende bezoek. Profiel gekoppeld aan bij voorkeur via Paypal betalen. Paypal ingesteld op alleen FaceID ter bevestiging en daar gaan we. Per ongeluk klikken op een boeking die niet-resitueerbaar is en daar ga je het schip in. Of een leuke boeking want je gaat nu wel een lang weekendje weg. Het is maar hoe je er naar kijkt.Arizonakid schreef: ↑12 mei 2025 22:10Sorry, maar dat is een volkomen onwaarschijnlijk verhaal.
Eerst per ongeluk een button “swipen”, dan automatisch doorgestuurd worden naar PP en dan ook nog eens per ongeluk met face id direct betalen.
En dat allemaal dus bij iets wat je niet wilde boeken maar waar je wel je complete gegevens had ingevuld, inclusief dus de optie om te betalen met PP.
Ik geloof er niks van.
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Novasol kan weinig voor u betekenen. Zij zijn een bemiddelingsbedrijf en hebben in uw opdracht een reservering gemaakt bij een derde partij die niet afgezegd kan worden. De kosten zijn al gemaakt.Manonh87 schreef: ↑12 mei 2025 20:05. Wij moeten nu € 1400,- betalen en we hebben helemaal niks. Helaas zit er een bedrijf achter, Novasol. Die geen coulance willen geven en nergens in tegemoet willen komen. Dit zijn onze annuleringsvoorwaarden en jullie voldoen daar dit aan. We moeten 100 % betalen en hebben niks.
Wel zou u kunnen proberen om de schoonmaakkosten terug te krijgen indien u niet gaat. Dan hoeft er immers ook niet schoongemaakt te worden.
Dat u 100% moet betalen en niks heeft is natuurlijk onzin, u kunt gewoon gebruik maken van uw reservering over twee weken en een lang weekendje gaan genieten.
-
- Berichten: 33283
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Maar dit is toch een online bestelling? Dan kun je toch binnen 14 dagen gewoon opzeggen en het geld terug krijgen?
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Meer dan Euro 440,- schoonmaakkosten, nou dat moet er dan wel super spik en span uitzien. Wel een bedrag dat in geen verhouding staat tot de eigenlijke huurkosten.....
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Het is geen bestelling maar een boeking zonder annulerings mogelijkheid, waarmee je bij boeking dus akkoord gaat. Vaak krijg je dan enige korting ter compensatie voor het risico dat je neemt, en de zekerheid welke de verhuurder krijgt.witte angora schreef: ↑13 mei 2025 00:03Maar dit is toch een online bestelling? Dan kun je toch binnen 14 dagen gewoon opzeggen en het geld terug krijgen?
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Zoals Speedy al heeft uitgelegd: dit gebeurt, wanneer je alles op automatisch hebt gezet.Manonh87 schreef: ↑12 mei 2025 20:05Per ongeluk met mijn vinger langs de ‘boeken’ knop geswiped toen ik de app wilde afsluiten. Zie bijgevoegde foto. Direct door naar Pay Pal en via geautomatiseerde autorisatie via Face ID werd de betaling direct geactiveerd. We waren compleet in shock. Hoe kan zoiets gebeuren?
Stap 1: De automatische gezichtsherkenning bij PayPal uitzetten.
Stap 2: De app van Airbnb binnenkort verwijderen.
Je foto laat de reden zien: geen restitutie mogelijk. Dit type boeking moet je alleen gebruiken, als je 100% zeker bent, dat je komt.
Natuurlijk zit er een bedrijf achter. In dit geval twee:Manonh87 schreef: ↑12 mei 2025 20:05Helaas zit er een bedrijf achter, Novasol. Die geen coulance willen geven en nergens in tegemoet willen komen. Dit zijn onze annuleringsvoorwaarden en jullie voldoen daar dit aan. We moeten 100 % betalen en hebben niks. Ongelooflijk dat dit kan in deze tijd. We zijn er echt kapot van.
- Oyo met Airbnb
- Awaze met de merken Hoseasons, Novasol, Cottages.com en Fincallorca.
Jouw boeking is van het type 'geen annulering mogelijk' en daarom is coulance een onmogelijke wens.
Absoluut vervelend om op deze manier je vakantiegeld kwijt te raken.
Stap 3: als je een vakantiehuis wilt boeken, doe dat niet via Novasol en niet via Airbnb. Hier betaal je een prijs per persoon.
Goede kans dat jij hetzelfde huis bij Booking terugvindt met een lagere huurprijs èn lagere schoonmaakkosten. Bij jouw boeking is de huurprijs verlaagd om goedkoop over te komen (en minder provisie te betalen), maar de extreem hoge schoonmaakkosten vertellen een ander verhaal.
Betere sites voor een vakantiehuisje: Micazu, Natuurhuisje, Vakantiehuisnu (Ferienhausmiete), Holidu, Booking. Welke van deze bemiddelaars het beste is, hangt af van je wensen en de regio waar je heen gaat.
juliomariner
vindt dit leuk
-
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Overigens lees ik in hun voorwaarden dat je bij annulering enkel de huursom verschuldigd bent. Schoonmaakkosten zou u dus moeten kunnen terug claimen.
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Dat kan allemaal. Mijn telefoon registeerd mijn vinger soms al zonder dat die het scherm aanraakt. Mijn oude deed dat ook. De rest is allemaal automatisch te zetten.Arizonakid schreef: ↑12 mei 2025 22:10Sorry, maar dat is een volkomen onwaarschijnlijk verhaal.
Eerst per ongeluk een button “swipen”, dan automatisch doorgestuurd worden naar PP en dan ook nog eens per ongeluk met face id direct betalen.
Daar gelden uitzonderingen bij.witte angora schreef: ↑13 mei 2025 00:03Maar dit is toch een online bestelling? Dan kun je toch binnen 14 dagen gewoon opzeggen en het geld terug krijgen?
Er zijn twee rechtsgrond waarop eventueel wel geannuleerd zou kunnen worden. Ten eerste, de oneigenlijke dwaling (art. 3:33, 3:35, 3:37 lid 3 en 3:40 BW). Ten tweede, als het een aanbod betreft dat herroepbaar is (art. 6:219 en 3:37 lid 3 BW). Dat laatste acht ik onwaarschijnlijk. Ik zou de handeling van kwalificeren als een aanvaarding. Dat eerste is ook nog maar de vraag.Artikel 6:230p aanhef en onder e BW
De consument heeft geen recht van ontbinding bij
een overeenkomst tot het verrichten van diensten die strekt tot de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, van goederenvervoer, van autoverhuurdiensten, van catering en van diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomst een bepaald tijdstip of een bepaalde periode van nakoming is voorzien.
Dat is ook nog maar de vraag. Er is direct een bericht uitgegaan nadat er een overeenkomst tot stand is gekomen. Hierin mag m.i. wel meer coulance in worden geboden.
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Een oneigenlijke dwaling lijkt me ook zeer de vraag.alfatrion schreef: ↑13 mei 2025 16:04Ten eerste, de oneigenlijke dwaling (art. 3:33, 3:35, 3:37 lid 3 en 3:40 BW). Ten tweede, als het een aanbod betreft dat herroepbaar is (art. 6:219 en 3:37 lid 3 BW). Dat laatste acht ik onwaarschijnlijk. Ik zou de handeling van kwalificeren als een aanvaarding. Dat eerste is ook nog maar de vraag.
Ten eerste is de optie Direct Boeken in Airbnb is niet standaard, de gebruiker moet die optie eerst aanzetten.
Als ik naar Airbnb ga, dan krijg ik onder de knop Boeken de tekst dat de boeking niet definitief is, ik moet dus wachten op een latere bevestiging want ik heb niet gekozen voor de optie Direct Boeken.
Ten tweede gaat de betaling ook niet automatisch. Je moet instellen dat je graag Paypal wil gebruiken en in Paypal moet je expliciet kiezen voor FaceID only.
Ten derde moet ik ook eerst inloggen op Airbnb, doe ik dat niet, dan moet ik eerst mijn gegevens invullen alvorens een boeking definitief gemaakt kan worden.
De gebruiker heeft al die opties gezet, is dus ingelogd op Airbnb, eerder of tijdens de sessie de optie Direct Boeken geaccepteerd, heeft zijn betaalmethode op FaceID only gezet zodat het herkennen van zijn gezicht voldoende is om te betalen en dan per ongeluk gekozen voor een boeking die ook nog eens niet kosteloos geannuleerd kan worden.
Door al die opties aan te zetten en in te loggen en ook nog eens op een aanbod te klikken die Direct Boekbaar was, neemt de gebruiker toch echt zelf het risico dat die met een enkele klik vastzit aan de boeking.
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
De aanbieder heeft recht op betaling door Marisol omdat er gekozen is voor de optie Direct Boeken. Dat is een keuze die aanbieders en klanten kunnen maken zodat beiden meteen zekerheid hebben dat de boeking definitief is en niet de standaard termijn van 24 uur moeten wachten op een boekingsbevestiging.
De aanbieder zit meteen vast aan de boeking, de klant zit meteen vast aan de boeking. Dat is het hele idee van Direct Boeken.
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Als het moet van de wet, dan kan het geen coulance zijn.
1. Wilde de klant deze bestelling doen?
2. Mocht het bedrijf erop vertrouwen dat de klant deze bestelling wilde doen?
3. Heeft bedrijf het annuleringsbericht ontvang voor of min of meer gelijktijdig met de bestelling?
De eerste vraag kunnen we beantwoorden met een nee.
De relevante vragen zijn:
1. Wilde de klant deze bestelling doen?
2. Mocht het bedrijf erop vertrouwen dat de klant deze bestelling wilde doen?
3. Heeft bedrijf het annuleringsbericht ontvang voor of min of meer gelijktijdig met de bestelling?
De eerste vraag kunnen we beantwoorden met een nee.
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Weet je dat zeker? Klant drukt op de knop.
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
Dit is wel heel makkelijk gesteld. Dan kan voortaan iedereen roepen dat ze eigenlijk geen bestelling wilden doen en aldus er onderuit komen.
Re: Per ongeluk AIRBNB geboekt
De eerste vraag kunt u helemaal niet zomaar met nee beantwoorden. De klant kan ook pas na het boeken spijt gekregen hebben en er alsnog onderuit willen.alfatrion schreef: ↑13 mei 2025 17:02Als het moet van de wet, dan kan het geen coulance zijn.
De relevante vragen zijn:
1. Wilde de klant deze bestelling doen?
2. Mocht het bedrijf erop vertrouwen dat de klant deze bestelling wilde doen?
3. Heeft bedrijf het annuleringsbericht ontvang voor of min of meer gelijktijdig met de bestelling?
De eerste vraag kunnen we beantwoorden met een nee.
De tweede vraag is gewoon met een ja te beantwoorden. Airbnb logt dat de klant deAirbnb applicatie opent, Airbnb logt dat de klant een regio en een periode selecteert en logt dat de klant aan het bladeren is door het aanbod. Vervolgens kiest de klant een huisje uit het aanbod door erop te klikken waarna dit huisje getoond wordt met een knop Direct Boeken. Airbnb logt dat de klant op Direct Boeken klikt. Vervolgens gaat de klant naar betalen en de Paypal betaalmodule wordt automatisch geladen. Airbnb krijgt bericht van Paypal dat de klant de betaling heeft bevestigd in de Paypal betaalmodule. Airbnb logt dat de klant bericht krijgt dat er geboekt is. Er is geen enkele reden dat Airbnb er niet op kan vertrouwen dat de klant niet welbewust geboekt heeft.
De derde vraag is aan TS om te beantwoorden.
kuklos
vindt dit leuk