Vakantiediscounter weigert een persoonswijziging bij mijn boeking
Vakantiediscounter weigert een persoonswijziging bij mijn boeking
2 vakanties geboekt tegelijkertijd bij vakantie discounter. Kids en 2 volwassenen. 1 reis kregen we een mail dat het definitief is en van de ander dat de reis wordt gecheckt en dat we binnen 48 uur wat terug horen.1 dag later wordt mijn beokeing gecanceld en het geld wordt terug gestort.Gebeld en 3 verschillende redenen waarom ze dit deden.Ik heb het verzoek geplaats om in mijn zoon zijn plek te reizen.Dus persoons wijziging omdat kinderen niet zelf zonder volwassenen naar het buitenland(Turkije) zonder begeleiding kunnen.Volgens vakantie discounter kan bij Sunexpress 6 maanden van te voren geen persoonswijziging plaats vinden en smeren mij een nieuwe ticket aan van €850 een andere vlucht andere dag.Waardoor 3 kinderen alleen moeten reizen naar een wildvreemd land zonder enige begeleiding.En volgens hun is dat hun enige mogelijk heid.Terwijl op de website van Sunexpress een persoonwijzigong gewoon mogelijk is.Tot zelfs een paar weken voor vertrek 27 april 2024.Hoe moet ik dit nu gaan aanpakken.Want als ik annuleer ben ik volgens hun mij complete bedrag van €2.887 kwijt.Helppp want ouders hebben zo lang moeten sparen om hun kinderen deze reis als examen kado te geven.
Re: Vakantiediscounter weigert een persoonswijziging bij mijn boeking
Lastig te beoordelen. Ik zou inzetten op de leeftijd van de kinderen en dat gebruiken om beide reizen te annuleren met volledige restitutie.
-
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Vakantiediscounter weigert een persoonswijziging bij mijn boeking
Ik snap geen yota van je verhaal. Twee boekingen maar je vertelt niet wat voor wie geboekt is. Drie redenen voor de annulering aan hun kant en je vertelt er maar een. En het feit dat je drie kinderen niet alleen wil laten reizen dat wist je toch al voor het boeken. Jij wil in je zoons plek reizen...en je zoon dan? Hoe moet die dan reizen?
Leg nou eens goed uit wat er gebeurt is want ik kan er geen touw aan vast knopen.
Leg nou eens goed uit wat er gebeurt is want ik kan er geen touw aan vast knopen.
Aygulf
vindt dit leuk
Re: Vakantiediscounter weigert een persoonswijziging bij mijn boeking
Na 4x nagelezen te hebben begrijp ik ook niks van.
Op https://klantenservice.vakantiediscount ... doorgeven- staat onderaan de pagina hoe u een andere persoon kunt laten reizen. Vakantiediscounter mag hiervoor kosten berekenen.
Op https://klantenservice.vakantiediscount ... doorgeven- staat onderaan de pagina hoe u een andere persoon kunt laten reizen. Vakantiediscounter mag hiervoor kosten berekenen.
Re: Vakantiediscounter weigert een persoonswijziging bij mijn boeking
als ik het goed begrijp, heeft TS twee dezelfde reizen geboekt, de ene voor 2 volwassenen en de ander voor 3 kinderen.
het waarom ontgaat me een beetje maargoed. 3 kinderen kunnen prima zonder volwassenen reizen, daar zijn speciale regelingen voor.
ze reizen dan als unaccompanied minor.
het waarom ontgaat me een beetje maargoed. 3 kinderen kunnen prima zonder volwassenen reizen, daar zijn speciale regelingen voor.
ze reizen dan als unaccompanied minor.
Re: Vakantiediscounter weigert een persoonswijziging bij mijn boeking
En dat kan alleen TS ons vertellenKokka1 schreef: ↑21 nov 2022 12:57als ik het goed begrijp, heeft TS twee dezelfde reizen geboekt, de ene voor 2 volwassenen en de ander voor 3 kinderen.
het waarom ontgaat me een beetje maargoed. 3 kinderen kunnen prima zonder volwassenen reizen, daar zijn speciale regelingen voor.
ze reizen dan als unaccompanied minor.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 21 nov 2022 15:37
Re: Vakantiediscounter weigert een persoonswijziging bij mijn boeking
Misschien een tip voor volgende keer boeken: ga voor een reis met speciale wensen naar een reisbureau om de hoek en boek alles - in overleg met de reisagent- in 1 boeking, zodat je met de reisagent alle speciale wensen kunt doornemen, checken en goedkeuren. De reisagent kan je ook nog informeren over eventuele kosten bij wijzigen of andere voorwaarden.
Je hebt er nu niets aan, maar als je twee verschillende reizen/tickets online boekt (ook al is het voor dezelfde bestemming), hebben die reizen/tickets allemaal hun eigen voorwaarden en regels en kan het dus best zo zijn dat de ene reis andere regels en voorwaarden heeft dan de andere -vandaar 3 verschillende annulerings redenen- met ook nog eens kosten/voorwaarden (waar je waarschijnlijk snel hebt doorgeklikt om maar te kunnen boeken). Daarnaast is de klantenservice van een online reisagent vaak minder toegankelijk en welwillend om te helpen dan degene bij je om de hoek.
Voor nu: stel een email naar Vakantiediscounter samen, met daarin heel duidelijk beschreven - en dus niet zoals hierboven - stap voor stap wat je graag anders in je boekingen zou willen. Het gaat iets minder snel dan bellen, maar dan hebben zowel de medewerker van Vakantiediscounter als jij (bij een antwoord van hen) een handvat in handen wat er is gebeurd en wat de oplossing kan zijn. Houd er rekening mee dat het antwoord niet hoeft te zijn wat je graag zou willen horen.
Je hebt er nu niets aan, maar als je twee verschillende reizen/tickets online boekt (ook al is het voor dezelfde bestemming), hebben die reizen/tickets allemaal hun eigen voorwaarden en regels en kan het dus best zo zijn dat de ene reis andere regels en voorwaarden heeft dan de andere -vandaar 3 verschillende annulerings redenen- met ook nog eens kosten/voorwaarden (waar je waarschijnlijk snel hebt doorgeklikt om maar te kunnen boeken). Daarnaast is de klantenservice van een online reisagent vaak minder toegankelijk en welwillend om te helpen dan degene bij je om de hoek.
Voor nu: stel een email naar Vakantiediscounter samen, met daarin heel duidelijk beschreven - en dus niet zoals hierboven - stap voor stap wat je graag anders in je boekingen zou willen. Het gaat iets minder snel dan bellen, maar dan hebben zowel de medewerker van Vakantiediscounter als jij (bij een antwoord van hen) een handvat in handen wat er is gebeurd en wat de oplossing kan zijn. Houd er rekening mee dat het antwoord niet hoeft te zijn wat je graag zou willen horen.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23 okt 2022 16:42
Re: Vakantiediscounter weigert een persoonswijziging bij mijn boeking
Het is mosterd na de maaltijd maar met het boeken van een reis moet je heel voorzichtig zijn. Graag naaien ze je een duur oor aan.
Je verhaal is overigens niet te volgen noch te doorgronden.
Je verhaal is overigens niet te volgen noch te doorgronden.
Re: Vakantiediscounter weigert een persoonswijziging bij mijn boeking
Gewoon klink klare onzin, je boekt wat je wil boeken. Later wijzigen geeft vaak administratief gedoe. Daar zitten vooral de goedkope aanbieders niet op te wachten.Oudesjoegel schreef: ↑21 nov 2022 20:08Graag naaien ze je een duur oor aan.
Je verhaal is overigens niet te volgen noch te doorgronden.
Het verhaal van Topicstarter is inderdaad niet te begrijpen.....
Re: Vakantiediscounter weigert een persoonswijziging bij mijn boeking
Het boeken van een reis is juist heel simpel tegenwoordig. Je moet alleen goed rekening houden dat je dan zelf reisbureau aan het spelen bent en dat je dus ook alles zelf moet doen. Ik doe dit regelmatig zonder problemen. Je zoekt gewoon een vlucht op de diverse vergelijking sites en boekt deze vervolgens bij de airline zelf. Je hebt dan meer keuze aan wat je precies boekt (zoals refundable/nog refundable, wel of niet aanpassen, stoelkeuze, bagagekeuze enz. enz.) en veelal is het ook goedkoper.Oudesjoegel schreef: ↑21 nov 2022 20:08Het is mosterd na de maaltijd maar met het boeken van een reis moet je heel voorzichtig zijn. Graag naaien ze je een duur oor aan.
Je verhaal is overigens niet te volgen noch te doorgronden.
En een accommodatie is helemaal eenvoudig. Ook deze zoek je via een vergelijking site. En daarna even prijzen vergelijken (via accommodatie zelf of een van de andere boeking sites).
En let ook op dat bij de airline of accommodatie zelf boeken nog een voordeel heeft omdat je dan 'trouwe klant' wordt en die kunnen gebruik maken van kortingen en/of voordelen.
En als je dat allemaal niet vertrouwd dan ga je naar het reisburo en laat hun het werk doen.
Of je boekt je reis bij een van de touroperators.