Oh ja, .... en nog even dit:
als je nooit hebt gewerkt, ontvang je geen Pensioen
als je nooit hebt gewerkt, nooit belasting en sociale premies hebt betaald, in Nederland hebt gewoond etc, ontvang je (afhankelijk van je leeftijd wanneer) WEL AOW.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABP Pensioen: diep en diep triest.
Re: ABP Pensioen: diep en diep triest.
Het pensioenfonds van de abn Amro is een ondernemingspensioenfonds, het abp eenbedrijfstakpensioenfonds.groot verschil. bijvoorbeeld, als het bij een opf minder gaat, stort het moederbedrijf bij gebeurt bij een bpf niet
Alleen als je in Nederland woont, bouw je AOW op.heuvel4 schreef:Oh ja, .... en nog even dit:
als je nooit hebt gewerkt, nooit belasting en sociale premies hebt betaald, in Nederland hebt gewoond etc, ontvang je (afhankelijk van je leeftijd wanneer) WEL AOW.
Zodra je een uitkering hebt, betaal je toch ook belasting en sociale premies?
Verschillende pensioenfondsen hebben verschillende strategieën, en een bedrijfspensioenfonds als dat van de ABN-Amro bank, beleggen zoals al gezegd, meer in de aandelen van het bovenliggende bedrijf. Dat geeft vaak een beter rendement, maar zoals met alle beleggingen staat daar een hoger risico tegenover. En in het extreme geval, bijvoorbeeld bij Enron in Amerika, ben je bij een faillissement van het bovenliggende bedrijf, in 1 klap je hele pensioen kwijt, als ze 100% in aandelen van het bedrijf zelf beleggen.heuvel4 schreef:Ik ben met het onderwerp gestart.
Maar nog iets anders: de dekkingsgraad van de Pensioenfondsen (die zij publiceren).
Waarom zijn er Pensioenfondsen die slecht scoren ? Er zijn er ook die het bijzonder goed doen !
Bijvoorbeeld, bij het Pensioenfonds van de ABN-AMRO-BANK bedroeg de dekkingsgraad eind september 2014: 124% !!
Het ABP slechts 103%. En er zijn Pensioenfondsen die het nog slechter doen.
Gewoonweg verkeerd beleggingsbeleid bij de een. Althans dat denk ik.
Je belegt toch geld van een ander.
Daarom kiezen de grotere fondsen dus ook voor diversificatie, dan loop je minder risico.
Men vergeet dat in het verleden voor miljarden uit de ABP pot is gehaald door de overheid.
Hier kan je dus niet tegenop sparen. Daarnaast waren de pensioenen welvaartsvast en waardevast toen deze afgesloten werden door de deelnemers. Tijdens het spel zijn echter de regels door de overheid veranderd. Worden trouwens de medewerkers van het ABP ook op de 0 lijn gezet of krijgen zij gewoon jaarlijks opslag en prijscompensatie. In ieder geval, als je niet uitkijkt als oudere is het enige wat stijgt de bloeddruk. Daarnaast moetje niet vergeten dat men een hekel heeft aan de oudere mens. Ze worden al vele jaren de grijze golf genoemd en korten etc. op het pensioen is inmiddels heel normaal. We moeten eigenlijk blij zijn dat we nog iets krijgen. Het is triest maar het is niet anders.
groetjes van Willem
Hier kan je dus niet tegenop sparen. Daarnaast waren de pensioenen welvaartsvast en waardevast toen deze afgesloten werden door de deelnemers. Tijdens het spel zijn echter de regels door de overheid veranderd. Worden trouwens de medewerkers van het ABP ook op de 0 lijn gezet of krijgen zij gewoon jaarlijks opslag en prijscompensatie. In ieder geval, als je niet uitkijkt als oudere is het enige wat stijgt de bloeddruk. Daarnaast moetje niet vergeten dat men een hekel heeft aan de oudere mens. Ze worden al vele jaren de grijze golf genoemd en korten etc. op het pensioen is inmiddels heel normaal. We moeten eigenlijk blij zijn dat we nog iets krijgen. Het is triest maar het is niet anders.
groetjes van Willem
Wat ook nog vaak vergeten wordt is dat we sinds WO2 een relatief explosieve economische groei hebben gekend. Tegenvallende beleggingsresultaten werden meer dan gecompenseerd door hogere inleg in de fondsen door gestegen salarissen.
Die tijden zijn veranderd en we moeten nu even wennen aan de nieuwe realiteit.
Die tijden zijn veranderd en we moeten nu even wennen aan de nieuwe realiteit.
ach, wat maakt het uit als je 40 jaar ingelegd hebt en gekort wordt op je pensioen. Deze mensen moeten niet zo zeuren. Ze moeten blij zijn dat ze uberhaupt nog iets krijgen. Gelukkig hebben we tegenwoordig de voedselbank, kunnen ze daar naar toe gaan.
Ben blij dat ik niet van een pensioen hoef te leven want korten en nullijnen lijkt mij niet zo leuk.
Mijn salaris stijgt gelukkig jaarlijks en zolang ze daar niet op korten vind ik het wel goed, wat maken we ons dan druk. Ik dacht overigens een beetje aan onze medemensen die gepensioneerd zijn en een leven lang hard hebben gewerkt en nu gekort worden op soms zeer kleine pensioentjes. Daar wordt je volgens mij niet vrolijk van.
groetjes van Willem
Ben blij dat ik niet van een pensioen hoef te leven want korten en nullijnen lijkt mij niet zo leuk.
Mijn salaris stijgt gelukkig jaarlijks en zolang ze daar niet op korten vind ik het wel goed, wat maken we ons dan druk. Ik dacht overigens een beetje aan onze medemensen die gepensioneerd zijn en een leven lang hard hebben gewerkt en nu gekort worden op soms zeer kleine pensioentjes. Daar wordt je volgens mij niet vrolijk van.
groetjes van Willem