Goedenavond ,
Ik heb laatst wat beter naar mijn loonstrook gekeken en er ook bij stilgestaan dat er loonheffing over mijn pensioenpremie op staat.
Zover ik weet betaal je alleen belasting over pensioen wat je uitgekeerd krijgt ooit.
Ik heb hier een foto van mijn loonstrook oftewel een deel daarvan, niet lachen om de hoogte van mijn salaris aub
door de grootte kan ik er geen afbeelding van maken hier
http://i21.servimg.com/u/f21/18/14/65/80/naamlo11.png
Kan iemand mij uitleggen waar die 16 euro dan naar toe zou kunnen gaan? Of kan iemand mij hier iets over uitleggen want ik snap dus gewoon niet wat dit inhoud.
Oh en als je dat rechter rijtje optelt dan heb je precies het bedrag wat ik gestort krijg.
Mvg,
Mokum85
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Loonstrook: heffing op je pensioenpremie
Re: Loonstrook: heffing op je pensioenpremie
Je betaalt die belastingen niet, je krijgt die juist terug. Normaal betaal je bij 1800 salaris ong. 300 belastingen en premies. Je belastbaar inkomen wordt echter 33 euro lager door de pensioenpremie. Daardoor worden de te betalen belastingen en premies ook lager, namelijk 16 euro lager.
Die 16 euro is dus in feite het deel van de belastingen dat je 'terugkrijgt' vanwege de pensioenpremie.
Die 16 euro is dus in feite het deel van de belastingen dat je 'terugkrijgt' vanwege de pensioenpremie.
Re: Loonstrook: heffing op je pensioenpremie
Dus ik betaal 33,27 aan pensioen en krijg 16 terug?
Ik snap m thanks
Ik snap m thanks