angel1978 schreef:Je weet niet een wat ik betaald heb en hoelang ik
betaald heb.
Dat geeft vooral aan hoeveel verstand je eigenlijk hebt van het systeem. Dat hoef ik namelijk allemaal niet te weten om de meest optimale situatie te berekenen. Je kan nooit meer dan dat hebben betaald ( wel minder ).
Als ik dus uitga van 8 % pensioenpremie, 40 jaar betalen ( nu kan niet eerder begonnen worden dan 21 jaar, vroeger was dit 25 ).
Tuurlijk hoef je dat niet te weten je weet nml.niets.Jaren in het Midden Oosten gewerkt en een lekker extra centje verdiend waarvan ik een gedeelte in mijn pensioenpot heb gestopt
waardoor ik nu een hoger pensioen heb.
Je zal wel uitgerekend hebben naar gelang je betaald heb zonder er rekening
mee te houden dat de werkgever nog meer betaalde voor jou dan jezelf.
Als we er vanuit gaan dat we datgene dat je betaald hebt gaan teruggeven, dan denk je toch niet serieus dat je datgene dat je werkgever betaald heeft ook erbij gaat krijgen ? Dat gaat dan terug naar de werkgever, die heeft dat namelijk betaald..
Vroeger als je bij je werkgever weg ging kon je twee dingen doen.Je pensioen laten staan
of het totaal uit laten betalen.De meeste vrouwen die gingen trouwen stopte ook met werken
en lieten het bedrag uitbetalen.Zo ook mijn vrouw toendertijd bij de PTT.Ze had over een x aantal jaren 1500 gulden aan premie betaald en ze kreeg 3700 gulden van het pensioenfonds.
Dus volgens jou moet ik 2200 gulden terugbetalen aan de PTT.
Ik heb 50 jaar voor zowel AOW als voor pensioen betaald en als jij dan vind dat ik er van
profiteer mankeert er echt wat aan je mentaliteit maar dat heb je al eerder bewezen.
Waar zit de manco ? Of je bent pas begonnen met betalen toen je 25 was en hebt betaald tot je 75e ?
Of je bent op je 65e met pensioen gegaan en hebt maximaal 40 jaar betaald... ergens klopt er serieus iets niet aan de berekening ! Over mentaliteit gaan we het maar helemaal niet hebben als je niet eens het fatsoen hebt om iemand correct aan te spreken..
Ik ben begonnen toen ik 14 jaar was met werken .50 uur in de week voor 8 gulden.Werken jullie nu niet eens meer een half uur voor maar dat terzijde.vanwege de armoede toen moest je wel en 'savonds studie volgen.Had toen al bij mijn baas een premievrij bedrijfspensioen.
Zal je wel nooit van gehoord hebben.Toen had je ook nog een rentekaart ,werd elke week een zegeltje opgeplakt die door de baas gekocht werd van dat beetje wat je verdiende.Dat was
voor de oude dag.Werd door Drees afgeschaft en daar kwam de AOW voor in de plaats.
Wat je met dat fatsoen bedoeld is mij volstrekt onduidelijk kan nml nergens lezen dat ik
onfatsoenlijk ben.Dacht wel dat ik het beter weet dan jou maar of dat onfatsoenlijk is????
En waarom is dat belastingvrije niet reëel
Omdat iedere spaarder die voor zichzelf spaart nu boven de 21000 daar vermogensbelasting over moet betalen, iets dat je niet hoeft bij je pensioen.. Eigenlijk zou het rendement waar ik nu vanuit ben gegaan op een spaarrekening dus nog vele malen lager moeten zijn omdat er ook nog vermogensbelasting moet worden betaald..
Ik betaal er nu toch belasting over en dat bedrag
is stukken hoger dan als ze dat in al die jaren er vanaf hadden gehaald.
Je betaalt nu meer belasting dan je toen had moeten doen over dat bedrag ? Dat betekent dan dat je nu meer krijgt, dan toen je werkte..
Was maarwaar dat ik meer krijg dan toen ik werkte,ben er nml.60% op achteruitgegaan met mijn salaris en van wat ik nu krijg. 50 jaar geleden was het loon laar en de belasting evenredig.Is elk jaar omhoog gegaan maar over dat lage loon waar ik toen pensioenpremie van betaal was toen ook minder belasting.Maar ik betaal nu de volle mep.
Ik weet nu in ieder geval waar de grootste graaiers zitten en dat is blijkbaar niet bij de regering...