LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oproep - Ten onrechte geen uitkering Ouderdomspensioen

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Peter Jung
Contacteer:

Oproep - Ten onrechte geen uitkering Ouderdomspensioen

Ongelezen bericht door Peter Jung »

Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen die gescheiden zijn tussen 27 november 1981 en 1 mei 1995 en die van de verzekeraar *) of van hun advocaat indertijd een schrijven ontvangen hebben waaruit blijkt dat de waarde van het Bijzonder Nabestaandenpensioen nagenoeg gelijk was aan die van het Ouderdomspensioen zodat pensioenverrekening achterwege gebleven is.

Er is een gerede kans dat indertijd door de verzekeraar een foutieve berekening gemaakt is.

Als dat zo is kunt u misschien als ex-partner alsnog in aanmerking komen voor een stuk ouderdomspensioen.

Kent u mensen in uw omgeving die in die periode gescheiden zijn? Maak ze hierop attent!

Met vriendelijke groet,
Peter
Laatst gewijzigd door Peter Jung op 02 okt 2010 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy81

Re: Oproep - Ten onrechte geen uitkering Ouderdomspensioen

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

het zou prettig zijn als u even vertelt waarom u naar deze mensen opzoek bent.

Trudy

Peter Jung
Contacteer:

Hallo Trudy,

Waarom ik op zoek ben naar deze mensen?

Als je van de echt scheidt, dan is het naar mijn mening eerlijk dat je je ex-partner een deel van je ouderdomspensioen geeft. Tot 1 mei 1995 had je als partner recht op de helft van de opbouw van het ouderdomspensioen. Hierop werd wel de waarde van het nabestaandenpensioen in mindering gebracht.
Als op het moment van scheiding één van beide waardes verkeerd is vastgesteld,kan het zijn dat er niets te verrekenen valt. De ex-partner kan dan geen aanspraak maken op een deel van het ouderdomspensioen. En dat vind ik niet eerlijk. Uit datgene waarmee ik bezig ben blijkt dat dit veel meer mensen moet zijn overkomen. Op dit moment wil ik niet verder uitweiden over het hoe en waarom. Ik zoek nog niet de grote publiciteit, maar probeer eerst langs andere wegen deze mensen te zoeken.
Met vriendelijke groet,
Peter

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai

dat u dit niet eerlijk vind had ik wel begrepen. Ik vraag me alleen af of u mensen zoekt voor een gezamenlijk proces en zo ja welk dan? of dat u zelf een organisatie hebt die dit soort dingen wellicht wil oversluiten, aanpassen of op wat voor wijze dan ook wilt aanpakken. Let wel, ik beticht u nergens van, misschien hebt u zelf schade geleden en wilt u peilen hoe anderen daarover denken, maar uw openingspost geeft weinig informatie over wat u wilt, wat u gaat doen en waarom.

trudy

Peter Jung
Contacteer:

Hallo Trudy,

Wat ik wil: Datgene wat fout gegaan is in het verleden rechtzetten.

Wat ik ga doen: Mensen die dit overkomen is, helpen om de aanspraak op het ouderdomspensioen geldend te maken. Met andere woorden, ervoor zorgen dat de ex-partner een gedeelte van het ouderdomspensioen van de andere partner uitgekeerd krijgt op de pensioendatum.

Waarom: Ik er slecht tegen kan, als mensen al dan niet uit ontwetendheid, onrechtvaardig behandeld worden.

Wat zit er voor mij in: Onder meer naamsbekendheid voor mijn website.

Een proces?: Misschien, maar ik denk het niet. De vordering bestaat slechts tegenover de ex-partner. De betrokken Stichting Pensioenfonds kan alleen aansprakelijk gesteld worden voor het vervaardigen van een foutieve opgave.
En ...... daarom misschien ook wel.

Kortom, nog niet alles is uit gekristalliseerd. Dus wie weet!

Voordat ik het aandurf om de publiciteit (lees:media) te zoeken, wil ik graag weten hoe groot de groep is die dit betreft.

Ik ben dus op zoek naar ex-partners die dit overkomen is.
Leeftijd? Vanaf 50 jaar en ouder dus.

Peter

Gesloten