LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pensieoen/levensloop

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
rheewyck

pensieoen/levensloop

Ongelezen bericht door rheewyck »

Wat een gezeur allemaal, als iemand 40 jaar heeft gewerkt en ook nog eens een keer minimaal 36 uur per week, dan moet hij gewoon met pensioen kunnen. Gewoon tegen 80%.

Hij of zij heeft dan meer dan genoeg bijgedragen aan onze maatschappij.
Als we met z'n allen dat zelfde zouden doen is er genoeg poen (dat rijmt ook nog). Zelfs voor onze jongeren.
Nee, zegt men, men moet zo lang mogelijk doorwerken en het liefst voor zo weinig mogelijk en als het effe kan voor minder geld en in een lagere functie.
Dan kunnen de jongeren omhoog kruipen, want die hebben geleerd en die willen zo snel mogelijk omhoog met zo'n hoog mogelijk salaris en met het liefst zo min mogelijk er voor te moeten doen en het moet natuurlijk een heel leuk baantje zijn.

Maar wel meer kinderopvang, meer zwangerschapsverlof, meer ouderschaps verlof (bovendien behoef je niet eens een echte ouder te zijn als je partner maar een kind heeft, is ook goed genoeg, je valt soms van de ene verbazing in de andere).
Eh ouderverlof, want ja als vader heb je toch ook recht op 6 maanden verlof, moeders toch ook. En dan ben ik zeker nog wel een paar van die soorten verlof vergeten!?

Wat wel belangrijk is, is zorgverlof voor je partner of je ouder(s) of je kind. De rest is larie.

Men wil carriere maken maar ook kinderen hebben, wel de lol maar niet de lasten.

De een verdiener gaat zoals gebruikelijk er weer het minst op vooruit, de tweeverdiener natuurlijk niet, stel je voor zeg. Een dubbelinkomen is toch niet zoveel? Men moest zich schamen.

Ik draag als eenverdiener de lasten van mijn partner zelf wel , daar heb ik een ander niet voor nodig, geen uitkering of wat dan ook.
Maar als je met z'n beiden wil werken, waarom dan overal tegemoetkomingen in krijgen?
Je kiest zelf voor werken, draag dan ook de lasten maar.

En als je echt gewerkt hebt, dan heb je ook eens een keer recht op pensioen na 40 jaar arbeid. Begin je pas op je 30ste te werken, ja jammer dan zal je iets langer moeten werken.

bot321

Re: pensieoen/levensloop

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 26 Jan 2007 19:30 door rheewyck

Ik draag als eenverdiener de lasten van mijn partner zelf wel , daar heb ik een ander niet voor nodig, geen uitkering of wat dan ook.
Maar als je met z'n beiden wil werken, waarom dan overal tegemoetkomingen in krijgen?
Je kiest zelf voor werken, draag dan ook de lasten maar.
Beetje kort door de bocht deze redenatie.
Als je als alleen verdiener de AOW in gaat krijg je AOW plus toeslag
zonder dat je partner ook maar een cent aan AOW heeft betaald.
Als tweeverdiener krijg je die toeslag niet ondanks dat je partner
wel meebetaald aan de AOW. Zo krijgt je partner ook elke mnd
een bedrag van de belasting waar ze geen cent voor betaald heeft.
Krijgt een tweeverdiener niet ondanks dat ze overal aan betaald.
Een alleenverdiener kan overal subsidie voor aanvragen een
tweeverdiener hoeft er niet eens aan te denken.Dus uiteindelijk
komt het hierop neer dat de tweeverdiener ook nog eens de
lasten moet betalen voor de partner van de alleenverdiener.
Dus graag een beetje meer respect voor de mensen die zorgen
dat jij er straks met je partner ook goed voor staat als je met
pensioen gaat want het zijn de tweeverdieners die alles voor je
partner betalen en niet jij.

januca

Ongelezen bericht door januca »

Ik ga over enkele maanden met pensioen.
Dan heb ik 44 jaar gewerkt, en krijg ik ongeveer 60% van mijn laatste salaris.
Verschillende werkgevers van mij deden in het verleden niet mee aan pensioenfondsen, of het was van: "Jij weg, pensioen weg".

Gelukkig dat mijn vrouw ook nog een beetje pensioen krijgt na 27 jaar werken, anders zou het helemaal afzien worden.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst
op 28 Jan 2007 16:52 door januca

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ga over enkele maanden met pensioen.
Dan heb ik 44 jaar gewerkt, en krijg ik ongeveer 60% van mijn laatste salaris.
Verschillende werkgevers van mij deden in het verleden niet mee aan pensioenfondsen, of het was van: "Jij weg, pensioen weg".
Kan natuurlijk nooit he van jij weg pensioen weg.
Daar heb je voor betaald en heb je er gewoon recht op.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Verschillende werkgevers van mij deden in het verleden niet mee aan pensioenfondsen,
Die hebben dus ook geen pensieon afdrachten voor jou gedaan?

Kan het me niet voorstellen..........mits die bazen "koppelbazen" zijn geweest!

januca

Ongelezen bericht door januca »

Zulk soort dingen waren in het verleden wel mogelijk. Zeker als het een zgn. premievrij pensioenfonds was. En het gebeurde bij "normale" werkgevers.

Maar wat schetst mijn verbazing, vandaag kreeg ik toch nog van zo een afwijzende maatschappij bericht dat ze voor mij een pensioen hebben van € 5,88 per jaar. Gezien het lage bedrag mogen ze een afkoopsom aanbieden. Wat denk je? € 84,63.

Wat ben ik nu rijk door de spaardrift van een van mijn ex-werkgevers!

Ik ga die afkoopsom maar accepteren, want het is te laat om het te laten overnemen door mijn andere pensioenfonds. Die heeft de eindberekening voor mij al gemaakt.

Gesloten