ik heb 40 jaar bij een baas gewerkt maar mijn baas heeft nooit pensioen betaalt dat heeft hij in zijn eigen zak gedaan
hij is wel overleden ik ben nu 63 jaar
ja ik weet het is van mijn kant heel dom geweest
weet iemand wat ik hier nog aan kan doen
mijn pensioen is nu niet veel
ik hoop dat iemand iets weet
alvastbedankt
jaap
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] pensioen
Re: pensioen
Z'n erfgenamen aanklagen misschien? Of als het bedrijf nog bestaat, daar conservatoir beslag laten leggen op de activa, om ze zo te dwingen om dat geld te storten in je pensioen? Linksom of rechtsom zou ik zsm informatie inwinnen bij het juridisch loket, of eventueel bij een vakbond als je daar bij bent aangesloten.hermsen schreef:ik heb 40 jaar bij een baas gewerkt maar mijn baas heeft nooit pensioen betaalt dat heeft hij in zijn eigen zak gedaan
hij is wel overleden ik ben nu 63 jaar
ja ik weet het is van mijn kant heel dom geweest
weet iemand wat ik hier nog aan kan doen
mijn pensioen is nu niet veel
ik hoop dat iemand iets weet
alvastbedankt
jaap
het bedrijf bestaat niet meer en hij was 3 keer getrouwd geweest
en die heeft ook niks meer
ik heb niemand iets vertelt in de fam en nu na 5 jaar heb ik het vertelt aan mijn zwager
ik heb wel bewijs dat ik daar heb gewerkt
jaap
ik heb niemand iets vertelt in de fam en nu na 5 jaar heb ik het vertelt aan mijn zwager
jaap
Dan zegt mijn boerenverstand dat je met lege handen zit, en zal blijven zitten. Er is immers niet een bedrijf of persoon die je nog aansprakelijk kan stellen. Maar nogmaals, ga met het bewijs wat je hebt naar het Juridisch Loket voor een gratis advies, hier zal niemand iets voor je kunnen betekenen vrees ik.hermsen schreef:het bedrijf bestaat niet meer en hij was 3 keer getrouwd geweest
jaap
Als je in een branche werkt(e) waarbij je verplicht aan een pensioenfonds moet meedoen, dan is er nog hoop. Dan had nl. het pensioenfonds ook moeten controleren of het bedrijf wel was aangesloten en premies heeft betaald. In dat geval zal het pensioenfonds je alsnog pensioenopbouw (moeten) geven.
ik schrijf dit voor mijn zwager om dat hij geen pc heeft doe ik het voor hem
ja hij heeft al die jaren bij die baas gewerkt soms wel 13 uur op een dag
en nooit naar zijn loonstrookje gekeken
er werkt maar een paar man maar die kent hij niet meer
toen zijn baas overleden was toen kwam hij er pas achter
maar nooit iets vertelt aan niemand
en nu naar al die jaren vertel hij het aan mijn en nu gaat ik kijken of er nog iets aan kan doen
ik moet al die papier door zoeken
als ik iets meer weet zet ik het er gelijk op
alvast bedankt iedereen
ja hij heeft al die jaren bij die baas gewerkt soms wel 13 uur op een dag
en nooit naar zijn loonstrookje gekeken
er werkt maar een paar man maar die kent hij niet meer
toen zijn baas overleden was toen kwam hij er pas achter
maar nooit iets vertelt aan niemand
en nu naar al die jaren vertel hij het aan mijn en nu gaat ik kijken of er nog iets aan kan doen
ik moet al die papier door zoeken
als ik iets meer weet zet ik het er gelijk op
alvast bedankt iedereen
Van belang is vooral (ook) in welke branche hij werkte. En of er in die branche een verplicht pensioenfonds was. Dus, wat voor werk deed hij?