Sinds enkele dagen word ik 's avonds gebeld (meestal tussen 20.30 uur en 21.30 uur) door zo'n grapjas van Pensioencheck (blijkbaar een callcenter)
Ik had bij de eerste keer al aangegeven geen interesse te hebben, waarop dat jochie erg brutaal werd en vroeg waarom ik geen interesse in ee goed pensioen had.
Daarop antwoordde ik: waarom sta ik eigenlijk ingeschreven bij het Bel-me-niet-register? Waarop die jongen beweerde dat zoiets niet voor hen gold.
De volgende avond werd ik weer gebeld, terwijl ik heel duidelijk had aangegeven dat ik niet meer gebeld wilden worden. Toen ik dat zei werd de verbinding verbroken, maar gisteravond hadden ze het lef om wéér te bellen
Wie heeft er ook zo'n last van?
En klopt het dat het bel-me-niet-register niet voor hen geldt?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pensioencheck blijft maar bellen
-
Re: Pensioencheck blijft maar bellen
Dien anders eens een klacht in over dat bedrijf (volgens mij moet dit via consuwijzer), dat zij het register niet naleven. Als meerdere mensen dit doen, kunnen ze en forse boete tegemoet zien van de opta.
Zeg dit er gelijk bij als ze weer bellen. Desnoods bij elke keer een klacht indienen.
Zeg dit er gelijk bij als ze weer bellen. Desnoods bij elke keer een klacht indienen.
'k Heb wel eens gelezen dat een bedrijf verplicht is je dan door te schakelen met bel me niet ?
Heb het zelf ook eens meegemaakt, ondanks m'n inschrijving. Werd doorgeschakeld en kreeg een aantal opties welke bedrijven me wel of niet mochten benaderen.
Heb het zelf ook eens meegemaakt, ondanks m'n inschrijving. Werd doorgeschakeld en kreeg een aantal opties welke bedrijven me wel of niet mochten benaderen.
Het hangt er ook vanaf hoe ze aan je gegevens zijn gekomen. Er zijn regelmatig via internet van die nep-'enquetes' waarmee je bv. een ipad kunt winnen of zo, en als je die een keer hebt ingevuld, dan geef je vaak in de algemene voorwaarde toestemming dat ze je gegevens voor zul soort commerciële doeleinden gebruiken. Dan helpt het niet als je bij bel-me-niet staat ingeschreven, dat geldt immers alleen als het initiatief bij hun ligt en met die enquete heb je zelf in feite het initiatief genomen.
-
Dit weet ik inderdaad, maar ik doe niet mee aan online enquetes en daarbij belden ze niet voor mij maar voor mijn man, die doet daar al helemaal niet aan mee.kweenie schreef:Het hangt er ook vanaf hoe ze aan je gegevens zijn gekomen. Er zijn regelmatig via internet van die nep-'enquetes' waarmee je bv. een ipad kunt winnen of zo, en als je die een keer hebt ingevuld, dan geef je vaak in de algemene voorwaarde toestemming dat ze je gegevens voor zul soort commerciële doeleinden gebruiken. Dan helpt het niet als je bij bel-me-niet staat ingeschreven, dat geldt immers alleen als het initiatief bij hun ligt en met die enquete heb je zelf in feite het initiatief genomen.
En als je dan zegt dat je alles goed geregeld hebt, dan blijven ze maar doorzeuren dat hun het pas echt goed kunnen beoordelen en dat we toch maar het zekere voor het onzekere moeten nemen, blablabla...dan geef je aan totaal geen interesse te hebben en dan vragen ze waarom niet? Pffffffffff.........
Dan zou ik de volgende keer meteen vragen hoe ze aan je gegevens zijn gekomen. Als ze dat niet willen geven, dan leg je neer.