LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pensioenen zijn ook woekerpolissen.

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Pensioenen zijn ook woekerpolissen.

Ongelezen bericht door DJM »

Dit las ik op nu.nl:

De Tweede Kamer verwacht binnen enkele weken een voorstel van de pensioensector om meer openheid te geven over hun beleggingen en de kosten die daarmee zijn gemoeid.

Anders gaat de Kamer dat via wetgeving afdwingen. Dat hebben CDA, VVD, PVV, PvdA, GroenLinks, D66, ChristenUnie en SGP donderdag aangekondigd in een ingezonden stuk in NRC Handelsblad.

CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt ijvert al lang voor meer openheid over pensioenbeleggingen. Maar vrijwel alle partijen in de Kamer zijn deze week geschrokken, omdat de Autoriteit Financiële Markten (AFM) meldde dat pensioenfondsen 1,5 tot 3 miljard euro meer kosten maken bij vermogensbeheerders dan zij rapporteren in hun jaarverslagen.

Volgens de Kamer hebben mensen die verplicht deelnemen aan een pensioenregeling het recht om te weten hoe er met hun geld wordt omgegaan.
Bron, nu.nl

Dit is dus al net zo'n vage constructie als de woekerpolissen van de particulieren.
Nou zou je denken dat dit niet mogelijk is met al die toezichthouders van alle partijen (werkgevers, overheid en bonden notabene).
Maar als het oplichten in de particuliere sector mogelijk is dan is dat natuurlijk ook het geval bij de pensioenen.
Vergeet niet dat RADAR de enige was die de woekerpolissen aan het licht bracht.
Dit alles is in mijn ogen het bewijs dat het 1 grote oplichterij is en wat mij betreft stoppen we met het collectieve verplichte pensioen.
Ik heb geen zin meer om oplichters te blijven spekken.

Lizette60
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 jul 2010 16:27

Re: Pensioenen zijn ook woekerpolissen.

Ongelezen bericht door Lizette60 »

DJM schreef:Dit las ik op nu.nl:

De Tweede Kamer verwacht binnen enkele weken een voorstel van de pensioensector om meer openheid te geven over hun beleggingen en de kosten die daarmee zijn gemoeid.

Anders gaat de Kamer dat via wetgeving afdwingen. Dat hebben CDA, VVD, PVV, PvdA, GroenLinks, D66, ChristenUnie en SGP donderdag aangekondigd in een ingezonden stuk in NRC Handelsblad.

CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt ijvert al lang voor meer openheid over pensioenbeleggingen. Maar vrijwel alle partijen in de Kamer zijn deze week geschrokken, omdat de Autoriteit Financiële Markten (AFM) meldde dat pensioenfondsen 1,5 tot 3 miljard euro meer kosten maken bij vermogensbeheerders dan zij rapporteren in hun jaarverslagen.

Volgens de Kamer hebben mensen die verplicht deelnemen aan een pensioenregeling het recht om te weten hoe er met hun geld wordt omgegaan.
Bron, nu.nl

Dit is dus al net zo'n vage constructie als de woekerpolissen van de particulieren.
Nou zou je denken dat dit niet mogelijk is met al die toezichthouders van alle partijen (werkgevers, overheid en bonden notabene).
Maar als het oplichten in de particuliere sector mogelijk is dan is dat natuurlijk ook het geval bij de pensioenen.
Vergeet niet dat RADAR de enige was die de woekerpolissen aan het licht bracht.
Dit alles is in mijn ogen het bewijs dat het 1 grote oplichterij is en wat mij betreft stoppen we met het collectieve verplichte pensioen.
Ik heb geen zin meer om oplichters te blijven spekken.
Jaren lang spaarde ik via de werkgever voor een pensioen via Winterthur (zonder bijdrage werkgever), dit is vorig jaar overgegaan in REAAL en vorige week ontving ik een schrijven dat datzelfde pensioen overgaat naar Zwitserleven.

Intussen werd ik werkloos, en wordt er een poging ondernomen om via Stichting Financiering Voortzetting Pensioenverzekering iets voort te zetten, ik weet tot op heden niet precies wat er voortgezet zal worden omdat men afhankelijk is van de informatie van de verzekeringsmaatschappijen.

:?:

Gesloten