Beste mensen,
Zijn er misschien ook mensen die plotseling geconfronteerd worden met het feit dat het bedrag van de spaarregeling van het PRWI plotseling verlaagd is, er dat men geconfronteerd wordt met het feit dat de spaarregeling plotseling is overgezet naar een beleggingsrekening en men daar niet over vertelt is.
Groet
H. van Gent
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pensioenfonds Werk en (re)integratie
Re: Pensioenfonds Werk en (re)integratie
Hallo,
Ook ik kreeg de onprettige mededeling van dit pensioenfonds.
In plaats van een spaarregeling bleek het een beleggingsrekening te zijn.
En was er geld uit mijn spaarpotje gehaald en mee belegd.
Ook mij is hierover niets verteld.
Wat er belegd wordt en wat hun provisie en kosten zijn is zodoende onduidelijk.
Er is daarover geen overzicht verzonden,dus geen enkel inzicht wat er met je pensioen gedaan wordt.
Vriendelijke groet,
Wil
Ook ik kreeg de onprettige mededeling van dit pensioenfonds.
In plaats van een spaarregeling bleek het een beleggingsrekening te zijn.
En was er geld uit mijn spaarpotje gehaald en mee belegd.
Ook mij is hierover niets verteld.
Wat er belegd wordt en wat hun provisie en kosten zijn is zodoende onduidelijk.
Er is daarover geen overzicht verzonden,dus geen enkel inzicht wat er met je pensioen gedaan wordt.
Vriendelijke groet,
Wil
ook ik zit in dit pensioen fonds en dacht altyd dat het een spaar rekening was maar nu blijkt het een beleggings rekening geworden te zijn !
elk jaar liep de rekening lekkek op met in de 350 euro rente om dat ik sinds 1977 niet meer in de wsw werkte kreeg ik alleen rente op deze rekening !
er stond een mooi bedrag op zodat ik dacht nog een mooie cent er van over te houden ! maar begin dit jaar kreeg ik een over zicht en daar uit bleek dat ik 1.175 euro minder had ! op deze rekening ! ik heb toen meteen gebeld en kreeg toen te horen dat het een bellegging rekening was !
nu heb ik later nog een brief gehad dat ze het weer willen herstellen door 22% rente te geven maar dat moet ik eerst nog zien !
het vreemde van deze spaar regeling is dat het al diverse keren van bank is ver wisseld en nu naar pri !
ik vind het daar om zeer goed van radar om dat op de televisie te brengen zodat heel nederland ziet hoe men met onze spaar centen om gaat !
elk jaar liep de rekening lekkek op met in de 350 euro rente om dat ik sinds 1977 niet meer in de wsw werkte kreeg ik alleen rente op deze rekening !
er stond een mooi bedrag op zodat ik dacht nog een mooie cent er van over te houden ! maar begin dit jaar kreeg ik een over zicht en daar uit bleek dat ik 1.175 euro minder had ! op deze rekening ! ik heb toen meteen gebeld en kreeg toen te horen dat het een bellegging rekening was !
nu heb ik later nog een brief gehad dat ze het weer willen herstellen door 22% rente te geven maar dat moet ik eerst nog zien !
het vreemde van deze spaar regeling is dat het al diverse keren van bank is ver wisseld en nu naar pri !
ik vind het daar om zeer goed van radar om dat op de televisie te brengen zodat heel nederland ziet hoe men met onze spaar centen om gaat !
Ook ik ben gekort, maar ik mij niet ingekocht, dus bleef mijn spaarrekening staan tot ik 65 werd en dan kreeg ik 75 maanden een x bedrag en daarna de rest uitbetaald krijgen. In januari 2009 kreeg ik bericht dat ik een tegoed nog had van 8.168.93 euro, In juni 2010 kreeg ik bericht dat mijn tegoed per 1 januari 2009 4407.29 euro was en met een vastgesteld rendament 685.78 en uitbetalingen 2009 ( 86.86 p.m) een bedrag overbleef van 2414.47 en volgend jaar zou ik in mei ongeveer het restand uitgekeerd krijgen.
Je kon indertijd jezelf inkopen omdat we naar een ander gedeelte van het pensioenbureau ging, dat heb ik niet gedaan omdat ik geen partner heb en als mij iets zou overkomen , dan kregen mijn kinderen het restand. Nu had ik er zelf misschien nog van kunnen genieten, maar het is gehalveerd, wat inhoud dat er nog ens 1307.04 euro (over 2010) afgaat en dan nog de maanden van 2011 dus blijft er niets over. Op 07 september 2010 kreeg ik uitleg per brief na een mail die ik had gestuurd. Dit is mijn verhaal en ik denk voor vel met mij
m.v.g.
A
Je kon indertijd jezelf inkopen omdat we naar een ander gedeelte van het pensioenbureau ging, dat heb ik niet gedaan omdat ik geen partner heb en als mij iets zou overkomen , dan kregen mijn kinderen het restand. Nu had ik er zelf misschien nog van kunnen genieten, maar het is gehalveerd, wat inhoud dat er nog ens 1307.04 euro (over 2010) afgaat en dan nog de maanden van 2011 dus blijft er niets over. Op 07 september 2010 kreeg ik uitleg per brief na een mail die ik had gestuurd. Dit is mijn verhaal en ik denk voor vel met mij
m.v.g.
A