LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pensioenplanner Universal leven, wat doe ik fout?

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Martin81

Pensioenplanner Universal leven, wat doe ik fout?

Ongelezen bericht door Martin81 »

Goede avond,

Ik heb op 23-11-2011 gesprek gehad met een adviseur van pensioenplanner. Na aanleiding van het advies is een profiel gemaakt. De adviseur vroeg om die te tekenen. Er stond bovenin profiel, en ik tekende voor de akkoord offerte. dat staat onderin. Afgesproken dat hij de uitwerking van het product per mail deed.

Op 27-11-2011 krijg ik de uitwerking van de adviseur in me mailbox. vol met fouten, en een berekening die niet op indexering is gebaseerd, waar hij zo vol van was, is berekend. de AOW gegevens kwamen niet overeen met 2011 of verwachte 2012 en nog wat dingen klopte niet. o.a me adres gegevens erboven ;). daarnaast stond er een stuk over de "aanvraag". Ik begon te twijfelen.

op 28-11-2011 heb ik de pensioenplanner zelf gebeld over de "aanvraag" en die bleek dus gedaan te hebben. Ik denk dat ik getekend voor akkoord offerte, dat gelijk de aanvraag is. Ik heb geen aanvraag liggen, alleen kopie offerte/profiel, dus heb ik een aangetekende brief de deur uit gedaan over annulering van de offerte tevens de voor uitvloeiden aanvraag die zou kunnen volgen.

op 30-11-2011 krijg ik de bevestiging van de aanvraag, in open envelop binnen. Raar, maar ik had deze via de brief geannuleerd, dus retour afzender. een soort van bevestiging.

op 31-11-2011 heb ik de handtekening geprint van ontvangst aangetekende brief. kan tegenwoordig bij TNT. Ik heb de organisatie gebeld, waarom er geen bevestiging is van me annulering. Dat komt eraan, maar we doen liever een bezoek op 13-12-2011, als het u schikt. dat schikt, maar ik wil er wel van af. ja komt in orde

op 8-12-2011 heb ik gebeld waarom ik geen bevestiging kreeg van me aangetekende brief. simpel tog, hoef je ook niet langs te komen, is zo rond. Ja, u word teruggebeld hierover, afdeling "opzeggen" is druk. Ik zat op me werk, heb wel meer te doen

op 9,10,11-12-2011 niet terug gebeld. Heb zelf gebeld, bandje ingesproken, dan zullen ze mij terugbellen.

13-12-2011 krijg vandaag bezoek, om 19:00 uur. versterking gehaald uit de familie ;-) en we hebben zitten wachten, wachten en wachten. nee hoor geen adviseur. Ik was het zat, en ben er klaar mee. Als je niet komt krijg de heen en weer dan.

02-01-2011 Universal leven heeft een X bedrag afgeschreven. He die komt overeen met de "offerte" die geannuleerd is. Storneren maar. maar voor hoelang?

Wat doe ik fout? Het rare is, ik heb alleen kopie bevestiging aanvraag (open envelop vraagt om kopie) kopie "offerte" en verder niks. Hoe kan een bedrijf zomaar zonder polisvoorwaarde op te sturen, zonder handtekening onder een aanvraag, zonder een handtekening voor automatische incasso (staat niet in offerte) bedrag van me rekening af schrijven? Sterker nog, hoe kom ik van ze af, ga niet blijven storneren.

Het enigste wat ik volgende week kan doen (eerder simpelweg geen tijd) is naar de bank gaan voor blokkering van deze automatische incasso Universal leven. Maar of de bank dat zomaar zal doen????? Of heeft iemand anders nog een idee/oplossing die ik over het hoofd zie?

BvD

Martin

kvb1988

Re: Pensioenplanner Universal leven, wat doe ik fout?

Ongelezen bericht door kvb1988 »

goeieavond,

ik heb echt letterlijk precies het zelfde gehad

alleen bij mijn akkoord verklaring en opdracht bevestiging

gedeelte honorarium waar je kan kiezen tussen betaling in 1 keer
of betaling in 36 termijnen had ik alleen de mogelijkheid gehad om in 1 keer tebetalen

maar naar alles een beetje te googlen begon ik ook te twijfelen

maar onderaan staat "U bent ons geen honorarium verschuldigd indien televeren partijen niet tot uitvoering over gaat of alleen tegen gewijzegde condities wenst te leveren en u hiet niet mee akkoort gaat in dit laatste geval dient u dit voor de ingangs datum schriftelijk aan ons kenbaar temaken"

ik had bij mezelf toch maar voor het laatste besloten :wink:

ik had dat xxxx bedrag al moeten betalen voor 12 december niet gedaan, ook eventjes overlegt met de fam :D

het apparte is dat de maandelijkse premie van mijn ing rekening halen, om dat ik daar spaar. meer niet

toen kreeg ik tot vandaag incasso mislukt ?!?!?

ik ga er toch vanuit als ik niet betaal dat het niet akkoort is ?

morgen ook maar is weer een belletje doen naar de zo vriendelijke pensioenplanner

en eventjes naar de ing volgens mij zijn ze dat verplicht (mijn geld) :mrgreen:

groetjesss

Rense

Ongelezen bericht door Rense »

Neem contact op met de verzekeraar en laat daar het contract annuleren.

Pensioenplanner is slechts tussenpersoon en bovendien sinds deze week failliet.

http://www.amweb.nl/nieuws/in-de-media/ ... 3720.lynkx

Martin81

Ongelezen bericht door Martin81 »

Rense schreef:Neem contact op met de verzekeraar en laat daar het contract annuleren.

Pensioenplanner is slechts tussenpersoon en bovendien sinds deze week failliet.

http://www.amweb.nl/nieuws/in-de-media/ ... 3720.lynkx
Ik heb via pensioenplanner een mutatie formulier moeten tekenen, en deze zou dit voor me regelen. Deze is aangetekend verstuurd, en via mail met een mailbevestiging naar hun gestuurd, ook naar universal leven. Universal leven heb ik niet alleen gestorneerd, maar de bank opdracht gegeven hun te blokkeren.

Heb juridisch loket gebeld, en deze zei dat ik verder niks meer hoeft te ondernemen. Dus ze zoeken het daar maar uit!

Gesloten