LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premiepensioen en de wet Klijnsma

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Vera55

Premiepensioen en de wet Klijnsma

Ongelezen bericht door Vera55 »

Ik heb mijn AOW leeftijd bereikt per 06-10-2016. Ik heb een premie pensioen. Kan ik de aankoop van mijn pensioen uitstellen totdat hiervoor producten op de markt komen volgens de veranderde wet Klijnsma/Lodders van Juni 2016
Laatst gewijzigd door Radar op 13 okt 2016 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

kweenie

Re: Premiepensioen en de wet Klijnsma

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ken de precieze regels niet, maar volgens mij is die wet inderdaad 1 september ingegaan? Volgens mij komt het in het kort gezegd er op neer dat pensioenfondsen uitstel of een 'knip' mogen aanbieden en dat je mag 'shoppen' met je pensioenkapitaal, maar ik kan mij voorstellen dat op zo'n korte termijn er nog niet veel fondsen zijn die dit ook werkelijk aanbieden.

kweenie

Re: Premiepensioen en de wet Klijnsma

Ongelezen bericht door kweenie »

Net gelezen dat de mogelijkheid voor het uitstellen van het ingaan van de uitkering opnieuw verlengd wordt, omdat er nog geen aanbieders zijn die deze producten aanbieden. In eerste instantie was er al toestemming voor uitstel verleend tot eind dit jaar, maar dat mag dus nog langer.

Gesloten