LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel uw pensioen checken

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.

www.CheckMijnPensioen.nl helpt mij inzicht te krijgen in mijn pensioentoekomst.

Ja
0
Geen stemmen
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

SAVR

Simpel uw pensioen checken

Ongelezen bericht door SAVR »

Via de onafhankelijke website http://www.CheckMijnPensioen.nl kunt u gemakkelijk en overzichtelijk uw pensioentoekomst bekijken. Niet alleen het pensioen van uzelf, maar ook dat van uw partner. Het enige dat u nodig heeft is het Uniform Pensioenoverzicht, dat vanaf 2008 verplicht ontvangt.

Neem een kijkje, ben benieuwd naar uw reacties.

kweenie

Re: Simpel uw pensioen checken

Ongelezen bericht door kweenie »

Het idee is leuk, maar ik vind dat er niet zo veel mogelijkheden zijn.

Je ziet het resultaat van de aanpassingen die mogelijk zijn bijvoorbeeld alleen grafisch, de feitelijke bedragen worden niet getoond. Ook als je meerdere pensioenen hebt, dan zijn de afzonderlijke delen niet zichtbaar; alleen de delen van elke partner zijn te onderscheiden. Verder worden er ook alleen bruto bedragen getoond, terwijl juist na pensionering de belastingtarieven flink veranderen en de netto bedragen dus ook een heel ander beeld geven dan de bruto bedragen. Tenslotte zijn er natuurlijk nog wat 'nice to have' opties te bedenken, zoals bijvoorbeeld dat je zou kunnen ingeven wanneer je hypotheek afgelost is, omdat dat een flinke kostenpost is en bij veel mensen het stoppen van de hypotheek dus een flinke inkomenssprong betekent.

Daar komt nog eens bij dat je bij veel pensioenfondsen ook zulke modules hebt, waarbij je vaak ook extra pensioenen op kunt geven én waarbij je precies de mogelijkheden binnen de pensioenregeling kunt 'uitproberen'. Ik zie dus weinig toegevoegde waarde.

SAVR

Ongelezen bericht door SAVR »

Zoals ik deze website bekijk zie ik een aantal zaken:
- het is vooral simpel uitgelegd;
- er wordt juist een globaal beeld weer gegeven van de inkomenssituatie
- de totale inkomenssituatie wordt weergegeven, dus ook van je partner en ook van eerdere dienstverbanden
- bruto-netto zie ik inderdaad niet terug. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet mee bezig zijn.

De planners die ik tot nu toe heb gezien geven geen informatie over eerdere dienstverbanden en ik heb tot nu toe nog geen pensioenplanners gezien die een gezinsinkomen kunnen weergeven. De modules bij pensioenfondsen zijn, voor zover ik weet, vaak alleen op het huidige dienstverband gericht en geven dus vaak een onvolledig beeld weer.

elimee

Ongelezen bericht door elimee »

Mijn vader is bijna 65 jaar en heeft bij diverse werkgevers gewerkt. Hij vraagt zich af of hij wel op de hoogte is van alle pensioenen die hij heeft opgebouwd. Weet iemand of er een mogelijkheid is dit ergens op te vragen?

Gesloten