LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aannemen pakketjes van de buren???

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
witte angora
Berichten: 30862
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat steeds meer mensen online spullen kopen is hun goed recht. Maar mogen ze er op rekenen dat de buren, als ze niet thuis zijn, het wel even in ontvangst nemen?

Buren zijn geen postkantoor of een afhaalpunt. Ze worden er ook niet voor betaald. Ik zit hier in een portiek met 8 woningen, vandaag was het de tweede keer in een week tijd dat er een pakketje voor een van de buren werd bezorgd. Een buurman die ik, toen hij aanbelde, niet eens kende. Zich voorstellen deed hij niet. Voor buren waar ik goed contact mee heb vindt ik het nog niet eens zo erg. Maar mensen die ik niet ken en die zich niet eens voor willen stellen?

Hoe denken jullie er over? Moeten mensen uit fatsoen steeds maar weer de pakketjes van anderen aannemen, ook als het meerdere keren per week gaat worden? Of wordt het tijd dat mensen die zo nodig online moeten kopen, hun pakketjes gewoon bij het postkantoor gaan ophalen als ze niet thuis zijn?

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door sadfly »

99% van de tijd neem ik gene pakjes van andere aan, dan heb je weer dat gezeur met ophalen of brengen.
Zelf heb ik liever ook niet dat anderen mijn pakjes aan nemen. Vind het jammer dat pakjegemakt bv niet bij elke webwinkel beschikbara is, ik haal het liever op bij postkantoor dan dagen wachten.

En u kunt rustig een pakje weigeren van ander.

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door melomaan »

Je bent niet verplicht om een pakketje aan te nemen. Het is je eigen keus om dat te doen. Wanneer je dat niet wilt, doe je het niet. Ik zie het probleem niet.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

melomaan schreef:Je bent niet verplicht om een pakketje aan te nemen. Het is je eigen keus om dat te doen. Wanneer je dat niet wilt, doe je het niet. Ik zie het probleem niet.
Juist. Ben ik het helemaal mee eens!

Je kan wel overal een probleem van maken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik doe het alleen van twee buren waar ik op goede voet mee staat,ben toch thuis maak het uit,
Maar het is niet zo dat ze denken,oh rozemarijntje is thuis die pakt het wel aan! Dat niet,
Alleen als ik thuis ben dan neem ik het aan,en zei ook voor mij zelfs apotheek ,mocht het een keer zo lopen dat ik fysio ,ziekehuis moet,dan nemen ze het aan,( als ik apotheek op hoogte breng :wink: )

Dus wil je niet zeg je gewoon nee liever niet tegen tpg man of dhl of weet ik veel wat er allemaal rijd ..

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Dirkie »

witte angora schreef:Dat steeds meer mensen online spullen kopen is hun goed recht. Maar mogen ze er op rekenen dat de buren, als ze niet thuis zijn, het wel even in ontvangst nemen?
Nee daar mogen ze niet op rekenen. Net zo goed als jij mag weigeren om iets aan te nemen. Daar hoef je echt geen topic voor te openen. En persoonlijk heb ik geen problemen met het aannemen van pakketjes en zij ook niet voor mij. Maar bij ons kennen de buren elkaar gewoon.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ik neem geen enkel pakket aan, van welke buurman/vrouw het ook is.
Als ik zelf iets via internet bestel, hou ik rekening met afleverdatum. En hoop dat ik dan zelf thuis ben. Mocht er onverhoopt iets tussenkomen dat ik niet thuis ben, en het pakketje wordt bezorgd, dan hoop ik dat geen een van mijn buren het pakketje aanneemt. Mochten ze het wel hebben gedaan, dan zal ik ze hartelijk bedanken, maar geef wel aan dat ze het een volgende keer niet hoeven te doen. Ik zie hier geen enkel probleem in.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:Of wordt het tijd dat mensen die zo nodig online moeten kopen, hun pakketjes gewoon bij het postkantoor gaan ophalen als ze niet thuis zijn?

Zo nodig online moeten kopen ?? Veelal goedkoper, veelal gratis verzenden tsja dan bestel ik ook online.
Maar je kan veelal ook ander aflever adres aangeven, werk, ouders noem maar op.

Ikzelf heb er geen problemen mee als er een keer een pakje voor de buren wordt afgegeven. Want niet iedere vervoerder heeft een ophaalpunt in supermarkt, bloemenzaak oid.
Maar als je vervelend vindt dan doe je niet.

Onlangs een bestelling geplaatst en dankzij DHL ( waardeloos bedrijf maar dat verder terzijde ) welke geen ophaalpunt heeft in mijn buurt moest ik maar 45km rijden om op te halen.
Dankzij de webshop werd pakket nog een keer aangeboden. ( scheelde 45euro met een reguliere rekening )

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Mijn man is thuis en neemt alles netjes aan. De buren voor wie wij dat doen zijn er blij mee en nemen zo nodig voor ons ook een pakje aan. Ik zou ook geen pakje aannemen voor iemand die ik niet ken hoor. En voor bepaalde buren ook niet maar dat geeft niet want daar is er ook altijd een thuis.
Het is een 'eigen keuze' en ik vind het fijn dat zulke gewone dingetjes nog kunnen hier. Ik krijg zelf veel pakketjes (boeken, want ik ben recensent) maar réken er nooit op. Als mijn man er niet is en de buren ook niet, fiets ik wel naar het ophaalpunt of postkantoor.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als goede buren spreek je zoiets gewoon met elkaar af en kun je ook nog een briefje op de deur doen 'indien niet thuis afgeven op nr. 1 of 5' of iets dergelijks.
Dat bezorgers graag hun pakket kwijt willen is algemeen bekend, dus alleen daarom al wil ik best wat voor buren aanpakken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door ciske »

Geen enkel punt, kleine moeite om iets voor een ander over te hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik neem alleen pakjes aan van mensen die ik ken voor wie het bestemd is.
Ik vind het een kleine moeite.

berend67
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 sep 2008 14:59

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door berend67 »

Ik ben er niet happig op als mijn postpakket bij de buren wordt afgeleverd. Jaren terug eens wat bij een erotische webshop besteld en de buurvrouw van 3 deuren verderop vond het nodig om even te kijken wat er in het pakket zat. Sorry zei ze ook nog, ik dacht dat ie voor mij was...Met schaamrood op de kaken het pakket in ontvangst genomen...:D

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik neem aan van alle buren en alle buren van mij. Niemand heeft er een probleem mee, ik ook niet :D

Maar als je niet wil zeg je gewoon nee tegen de postbode.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

berend67 schreef:Ik ben er niet happig op als mijn postpakket bij de buren wordt afgeleverd. Jaren terug eens wat bij een erotische webshop besteld en de buurvrouw van 3 deuren verderop vond het nodig om even te kijken wat er in het pakket zat. Sorry zei ze ook nog, ik dacht dat ie voor mij was...Met schaamrood op de kaken het pakket in ontvangst genomen...:D
:lol: oeps...dacht dat het voor mij was,zo smoes!!
Da zou ik nooit doen'iets opmaken..

Maar je kan bij webshops aangeven bij welk nr het eventueel ook afgegeven mag worden.
Doen ze hier ook die twee,maar als ik er niet ben houd het op...

Meestal wel..

Hadewig
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2007 07:07

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Hadewig »

Mijn vriend heeft ooit eens voor valentijnsdag een bestelling gedaan bij Verkade. Dat ging toen om een plat blik in de vorm van een hart waar dan 9 chocolaatjes in zaten. Dit blik werd bij onze buurman in de bus gegooid. De postbode ontdekte haar fout en had alsnog een briefje bij die buurman in de bus gedaan dat het verkeerd bezorgt was. Midden in de nacht, als een dief, heeft de buurman toen dat blik bij ons in de bus gedaan. Het karton waar het blik in zat was opengemaakt. Onze gegevens stonden er in grote letters op dus het was geen kwestie van niet gezien hebben. Het blik zelf was ook opengemaakt. Het plakbandje wat over de hele afsluiting zat was half verwijderd. En als klapstuk bleek dus dat de buurman de helft van de chocolaatjes had opgegeten.

Sindsdien vermeld ik altijd bij een bestelling dat ik niet wil hebben dat pakketjes bij buren worden afgegeven. Wel zit ik er op te wachten dat er eens een pakje van die buurman bij ons wordt afgegeven…

Jekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2012 14:41

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Jekker »

Meegemaakt met een kennis dat door TNT een pakketje is afgeleverd bij de buurman. Hiervoor is zelfs een briefje opgemaakt dat het pakket is afgeleverd bij de buurman.
Buurman houdt bij hoog en laag vol dat hij niets ontvangen heeft.

Het lijkt mij dat TNT (Post.nl) hiervoor aansprakelijk is, maar zij geven niet thuis. Wat zijn hierbij de rechten voor de geadresseerde?
Het lijkt me niet dat de geadresseerde een procedure moet starten tegen de buurman omdat TNT (Post.nl) haar verantwoordelijkheid niet neemt.

Peter Vrissen
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2013 23:58

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Peter Vrissen »

Jekker, u kunt niet bewijzen dat uw buurman dat pakketje wel heeft. Nu gaat het erom op welke manier de goederen besteld zijn...op uw risico of op dat van de verzender? In het laatste geval zoekt die het maar uit met uw buurman of met de post.
witte angora schreef: Buren zijn geen postkantoor of een afhaalpunt. Ze worden er ook niet voor betaald. Ik zit hier in een portiek met 8 woningen, vandaag was het de tweede keer in een week tijd dat er een pakketje voor een van de buren werd bezorgd. Een buurman die ik, toen hij aanbelde, niet eens kende. Zich voorstellen deed hij niet. Voor buren waar ik goed contact mee heb vindt ik het nog niet eens zo erg. Maar mensen die ik niet ken en die zich niet eens voor willen stellen?

Hoe denken jullie er over? Moeten mensen uit fatsoen steeds maar weer de pakketjes van anderen aannemen, ook als het meerdere keren per week gaat worden? Of wordt het tijd dat mensen die zo nodig online moeten kopen, hun pakketjes gewoon bij het postkantoor gaan ophalen als ze niet thuis zijn?
Mensen die hier een probleem van maken kan ik alleen maar zielig vinden. Nog zieliger om daar een topic over te openen. En wanneer je dan beseft dat dit dan ook nog gebeurd door iemand die ieder probleem die hier door een ander gepost wordt kapotnuanceerd, tja....

witte angora
Berichten: 30862
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door witte angora »

Tanja Koen schreef:Normale mensen nemen toch zo iets in ontvangst voor hun buren.
Normaal gesproken misschien wel. Maar als het op een gegeven moment meerdere keren per week wordt omdat je in een flat woont ga je er toch wel een beetje anders over denken. Zeker als het contact met de meesten bestaat uit gedag zeggen, en verder niks.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door crazyme »

DHL laat consumenten zelf pakketten bezorgen

DHL zet consumenten in voor het ophalen en bezorgen van pakketten. Dat doet het binnen een pilot, waarbij het gebruik maakt van het in eigen huis ontwikkelde MyWays-platform. De pilot vindt plaats in de Zweedse hoofdstad Stockholm en duurt tot het eind van 2013.

DHL MyWays Stockholm
Het initiatief dat DHL nu in een pilot heeft gegoten, is deze zomer op kleine schaal al getest. De opzet is eenvoudig en een mobiele smartphone applicatie is een centrale rol toebedeeld. Het doel van DHL is om met behulp van inwoners van Stockholm de ‘last mile’ problematiek aan te pakken.

Alle stappen zichtbaar op mobiele app

Het MyWays-platform stelt inwoners van de stad in staat om aan te geven dat ze een pakket op een bepaald moment en dag willen ontvangen. Ook is aan te geven welk bedrag de ontvanger van het pakket over heeft voor het afgeleverd krijgen van het pakket. Zodra het artikel bij een van de DHL-ophaalpunten is gearriveerd, wordt dit op het platform zichtbaar gemaakt. Personen die het pakket willen afleveren kunnen dit ook aangeven op het platform. Al deze handelingen zijn via de mobiele app te verrichten. “We willen hiermee inspelen op flexibeler aflevertijden, daarnaast is het initiatief een kans voor mensen om wat extra geld te verdienen”, legt Peter Hesslin uit, CEO bij DHL Freight Sweden.

Bezorging vooral door studenten

De pilot die DHL nu uitrolt is een bredere dan de eerste activiteiten die het ontplooide met de Zweedse outdoor winkel Addnature. In de zomermaanden van 2013 werd het initiatief al getest voor klanten van deze shop en dat bleek een succes. “De afleveringen werden bij deze proef grotendeels door studenten verzorgd, de reacties waren positief. We denken dat het bezorgen van pakketten door mensen die toch een bepaalde kant op moeten voor hun dagelijkse bezigheden, een positief effect kan hebben op het milieu.”

Wall Mart

Retailreus Wal Mart start mogelijk met een vergelijkbaar initiatief. Het Amerikaanse supermarktconcern overweegt bij de distributie van online orders gebruik te maken van het fenomeen ‘crowdsourcen’. Dit betekent dat bij de bezorging van de producten over 'de last mile' niet gebruik wordt gemaakt van een distributeur maar van de aanwezige klanten in een filiaal van de supermarktgigant.
Bron:
http://www.logistiek.nl/Distributie/alg ... -1352798W/

Je bent wel actueel met je topic WA !

Gesloten