LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangetekend verzonden, niet aangekomen

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Chocomelk

Aangetekend verzonden, niet aangekomen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dan stuur je een brief aangetekend op naar het buitenland en dan
ga je er eigenlijk gewoon vanuit dat het ook aankomt bij de personen naar wie
je dat naar toe hebt gestuurd.
Nee helaas niet.

Dan bel je naar post.nl en krijg je een brief toegestuurd waar je de gegevens moet invullen,
dan krijg je een mail terug en daarin staat dat het onderzoek 2-3 maanden gaat duren om
te kijken waar die post nu is. :shock:
Waarom moet zo'n onderzoek zo lang duren, ze kunnen toch precies zien naar aanleiding van
het track and trace nummer waar die post op dat moment moet zijn....

eleven

Re: Aangetekend verzonden, niet aangekomen

Ongelezen bericht door eleven »

Chocomelk schreef:Dan stuur je een brief aangetekend op naar het buitenland en dan
Nee helaas niet.

Dan bel je naar post.nl en krijg je een brief toegestuurd waar je de gegevens moet invullen,
dan krijg je een mail terug en daarin staat dat het onderzoek 2-3 maanden gaat duren om
te kijken waar die post nu is. :shock:
Waarom moet zo'n onderzoek zo lang duren, ze kunnen toch precies zien naar aanleiding van
het track and trace nummer waar die post op dat moment moet zijn...
.

Simpel, omdat dit op hun website staat.
Daarvoor een topic openen.
Vraag: Kan ik de status van mijn aangetekende zending naar het buitenland ook via Track & Trace volgen?

Antwoord: Nee. Dit is helaas nog niet mogelijk. Later dit jaar zal ons Track & Trace systeem geschikt gemaakt worden om het mogelijk te maken om aangetekende zendingen naar het buitenland wel te kunnen traceren. Wij zullen hier t.z.t. tijdig over communiceren.

Chocomelk

Eleven als je niet weet waar ik het over heb antwoord dan gewoon niet aub !
En ja Post.nl kan zelf wel inzien waar de brief als laatste gescand is, en nee
dat staat niet bij track and trace bekend.

eleven

Chocomelk schreef:Eleven als je niet weet waar ik het over heb antwoord dan gewoon niet aub !
het track and trace nummer waar die post op dat moment moet zijn...
.

Chocomelk

Pff staat niet bekend voor de afzender maar wel voor post.nl zelf !!!
Maak je hier overigens speciaal een account voor aan om op dit topic
te reageren ?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Belachelijk zeg 2 tot 3 maanden! Het feit dat je hem laat aantekenen zegt al dat de post belangrijk is. En dan zo lang moeten wachten op antwoord, niet normaal!

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, op hun site doen ze er nogal luchtig over. Uiteraard vermelden ze niet dat een onderzoek wel 2 á 3 maanden kan duren. Wel dat je eventueel schadeloos gesteld kan worden. Maar dat zal je al wel weten. Good old PostNl. :mrgreen:

Chocomelk

tenormin schreef:Nou, op hun site doen ze er nogal luchtig over. Uiteraard vermelden ze niet dat een onderzoek wel 2 á 3 maanden kan duren. Wel dat je eventueel schadeloos gesteld kan worden. Maar dat zal je al wel weten. Good old PostNl. :mrgreen:
Daar kwamen ze meteen mee aan ja of ik 50 euro terug wilde hebben, NEEEEEE ik wil dat die
brief bezorgd gaat worden.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Choco

Naar welk land en heb je de verzendcode al ingevuld op de site van de posterijen aldaar?

Chocomelk

Bob Schurkjens schreef:@Choco

Naar welk land en heb je de verzendcode al ingevuld op de site van de posterijen aldaar?
Duitsland, heb al met de Deutsche post geschreven maar die stellen geen onderzoek in
want dat moet land van herkomst zijn waar de brief verzonden is.
De code veranderd zodra het Duitsland in is...

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jammer. Ja dat is heel vervelend met die RRR codes van aangetekende stukken. In sommige landen kun je die wel traceren maar meestal niet. Postbezorging in Duitsland is trouwens wel goed (i.t.t. Frankrijk en Italië). Dus ik denk dat je aangetekende brief wel aankomt.

Chocomelk

Bob Schurkjens schreef:Jammer. Ja dat is heel vervelend met die RRR codes van aangetekende stukken. In sommige landen kun je die wel traceren maar meestal niet. Postbezorging in Duitsland is trouwens wel goed (i.t.t. Frankrijk en Italië). Dus ik denk dat je aangetekende brief wel aankomt.
Nou dat mag ik hopen Bob, is nu 4 weken onderweg, onderzoek is gestart door post.nl.

eleven

Chocomelk schreef:
Bob Schurkjens schreef:@Choco

Duitsland, heb al met de Deutsche post geschreven maar die stellen geen onderzoek in
want dat moet land van herkomst zijn waar de brief verzonden is.
De code veranderd zodra het Duitsland in is..

Chocomelk schreef:Eleven als je niet weet waar ik het over heb antwoord dan gewoon niet aub !

Chocomelk

Wat is hier nu zo moeilijk aan Eleven om het te begrijpen ?

Chocomelk

Bob Schurkjens schreef:Jammer. Ja dat is heel vervelend met die RRR codes van aangetekende stukken. In sommige landen kun je die wel traceren maar meestal niet. Postbezorging in Duitsland is trouwens wel goed (i.t.t. Frankrijk en Italië). Dus ik denk dat je aangetekende brief wel aankomt.
Tot op heden nog steeds niet aangekomen. :( :twisted:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:Dan stuur je een brief aangetekend op naar het buitenland en dan
Dat is een misverstand rondom aangetekende post. Iets aangetekend versturen betekent alleen maar dat het niet zomaar in de bus wordt gegooid, maar dat de ontvanger moet tekenen. Het wordt verder niet speciaal behandeld en kan dus net zo goed kwijt raken (en dat kan overal, het kan naast de zak vallen, het kan ergens in een sorteermachine fout gaan, noem maar op). Daarom is het ook zaak als je bij belangrijke post geen terugkoppeling krijgt er achter aan te bellen.

Chocomelk

En we zijn weeeeer een aantal weken verder en is nog steeds
NIET aangekomen of retour gestuurd. :evil:

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

GJvdZ schreef:
Dat is een misverstand rondom aangetekende post. Iets aangetekend versturen betekent alleen maar dat het niet zomaar in de bus wordt gegooid, maar dat de ontvanger moet tekenen. Het wordt verder niet speciaal behandeld en kan dus net zo goed kwijt raken (en dat kan overal, het kan naast de zak vallen, het kan ergens in een sorteermachine fout gaan, noem maar op). Daarom is het ook zaak als je bij belangrijke post geen terugkoppeling krijgt er achter aan te bellen.
In theorie heeft GJvdZ gelijk, maar de huidige postbezorgers denken daar soms anders over. Als er niemand thuis is en het pas door de brievenbus, zijn ze niet te beroerd om zelf even te tekenen. En heel soms (en dat weet ik uit eigen ervaring) vergeten ze zelfs om de brief daarna door de brievenbus te doen. Dan is er dus getekend voor ontvangst en heb je niets. Gelukkig leek de handtekening van de postbezorger totaal niet op de mijne :mrgreen:

Chocomelk

Blijkt dat er heel veel klachten zijn over Post.nl
http://www.klachtenkompas.nl/postnl?f_s_v=All
GJvdZ schreef: Daarom is het ook zaak als je bij belangrijke post geen terugkoppeling krijgt er achter aan te bellen.
Ja dat heb ik gedaan GJvdZ dan word er een onderzoek ingesteld door Post.nl, krijg je netjes een mailtje terug :

Wij hebben dit onderzoek geregistreerd onder casenummer ********* en hebben inmiddels de postorganisatie in Duitsland geïnformeerd dat uw zending niet bij de geadresseerde is aangekomen. Zij stellen nu een eigen onderzoek in. Houdt u er rekening mee dat het twee tot drie maanden kan duren voor het resultaat van dit onderzoek bij ons bekend is.

Zodra er een reactie binnen is, nemen we contact met u op.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons van maandag tot en met vrijdag van 8:30 - 17.30 uur bereiken op telefoonnummer 0900-0990 (10 cent per minuut).

Met vriendelijke groet,

PostNL
Customer Service International

Laatst een keer er naar toe gebeld om te vragen wat de status er van was nou dan krijg je
antwoorden dat wil je niet weten en op welke toon.
Mevrouw u weet toch dat het onderzoek 2-3 maanden kan duren en daar MOET u maar op
wachten of u wil of niet.

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Daarover kreeg ik altijd veel telefoonverkeer over op de klantenservice. 3 maanden? Wat zegt u? Ik probeerde dat altijd zo te zeggen dat het niet te veel opviel. Want elke keer kreeg je daarover discussie en dan kreeg ik hogere gesprekstijden en dat was niet zo handig. Het duurt inderdaad 3 maanden omdat PostNL ook afhankelijk is van buitenlandse postorganisaties. Ik kon trouwens wel veel meer gegevens naar voren krijgen in buitenlandse track/trace systemen maar daar was de tijd simpel weg niet voor. Dan werk je met tig programma's wat niet handig is aan de telefoon. Dan sturen ze je wanneer de overkomstduur verstreken is plus 5 dagen een navraag formulier toe. Dit formulier is niet te downloaden vanaf de website omdat ze anders te veel formulieren krijgen. Deze kun je opvragen via het dure 09 nummer of via de e-mail.

Gesloten