LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Absurde invoerkosten voor zending die niet van mij is
-
Absurde invoerkosten voor zending die niet van mij is
Beste mensen,
Ik loop met een zaak die al enige tijd voort suddert maar niet opgelost krijg.
Mijn naam en adres is misbruikt voor een zending van een drug/RC uit China. Deze is door de Duane gecontroleerd en geschat op een waarde van 7000 euro (dit is berekend a.d.h.v. een website die niet meer bestaat). Hier moet een bedrag van 1700 euro over worden betaald. Ik heb ze gebeld dat ik deze zending nooit heb besteld, noch heb ontvangen en ook niet heb ondertekend. Deze feiten negeren ze en geven aan dat bij hun alles klopt in de administratie. Ze zeggen dat ik eerst moet betalen en dan kan ik een brief sturen als ik het er niet mee eens ben. Dat is toch de omgekeerde wereld? Ze kunnen ook niet aantonen dat ik de zending heb ontvangen en ondertekend. Nu hebben ze al meerdere aanmaningen gestuurd en nu ook de deurwaarder, die ik dan weer heb moeten contacteren dat ik nog in een geschil zit.
Wat moet ik doen? Ik voel me behoorlijk bedonderd en niet geholpen. Ze blijven me negeren en onder druk zetten met aanmaningen en de deurwaarde. Wat kan ik doen als ik dit bedrag betaal om het terug te krijgen? Wat is mijn recht met betrekking tot dat dit pakket nooit door mij is ontvangen en ondertekend? Ik wil maandag weer bellen.
Jullie hulp is zeer gewaardeerd.
Groeten,
John
Mijn naam en adres is misbruikt voor een zending van een drug/RC uit China. Deze is door de Duane gecontroleerd en geschat op een waarde van 7000 euro (dit is berekend a.d.h.v. een website die niet meer bestaat). Hier moet een bedrag van 1700 euro over worden betaald. Ik heb ze gebeld dat ik deze zending nooit heb besteld, noch heb ontvangen en ook niet heb ondertekend. Deze feiten negeren ze en geven aan dat bij hun alles klopt in de administratie. Ze zeggen dat ik eerst moet betalen en dan kan ik een brief sturen als ik het er niet mee eens ben. Dat is toch de omgekeerde wereld? Ze kunnen ook niet aantonen dat ik de zending heb ontvangen en ondertekend. Nu hebben ze al meerdere aanmaningen gestuurd en nu ook de deurwaarder, die ik dan weer heb moeten contacteren dat ik nog in een geschil zit.
Wat moet ik doen? Ik voel me behoorlijk bedonderd en niet geholpen. Ze blijven me negeren en onder druk zetten met aanmaningen en de deurwaarde. Wat kan ik doen als ik dit bedrag betaal om het terug te krijgen? Wat is mijn recht met betrekking tot dat dit pakket nooit door mij is ontvangen en ondertekend? Ik wil maandag weer bellen.
Groeten,
John
Re: Absurde invoerkosten voor zending die niet van mij is
over welke vervoerder hebben we het hier eigenlijk? Normaliter dient er eerst betaald te worden alvorens er überhaupt geleverd wordt bij bestellingen waarbij invoerrechten, btw en inklaring bij plaats vindt. Dus dat u niets heeft ontvangen kan in zekere zin wel kloppen, hoewel ik niet weet of alle vervoerder daarin hetzelfde werken.JohnMclane schreef:Beste mensen,
Groeten,
John
Als u niets heeft besteld, zou ik zeker niet tot betaling overgaan. Dit valt in dat geval onder een zogenaamde onverschuldigde betaling. Ik zou het voor laten komen, laten ze het maar hoger opspelen, het feit dat hier uitsluitend uw adres op staat, lijkt mij niet geheel stand houden, maar wellicht schat ik het verkeerd in. Ik zou in ieder geval contact zoeken met een jurist, dat kan via de rechtsbijstand of via een rechtswinkel.
-
Het gaat om TNT. Uit een document van vorig jaar is te zien dat het is ontvangen door een andere bewoner uit het appartementen complex, echter zij weet niks meer van deze zending af. Naar mij is gewoon door TNT een factuur gestuurd.
De oplossing van TNT:
Mocht u het niet eens zijn, met deze uitleg, dan kunt u nog zelf in Bezwaar
gaan bij de Douane.
U heeft dan van ons een Verklaring van geen Bezwaar nodig.
Deze Verklaring kunt u van ons ontvangen, na betaling van de Factuur.
Ik zie het alleen niet zitten om een factuur te betalen en dan nog maar vraagtekens te zetten of je het wel terugkrijgt.
Naar de rechtswinkel is een goed idee, dit zal ik volgende week doen.
De oplossing van TNT:
gaan bij de Douane.
Ik zie het alleen niet zitten om een factuur te betalen en dan nog maar vraagtekens te zetten of je het wel terugkrijgt.
Díe heeft blijkbaar iets verkeerds gedaan; kun je haar/resp. haar z.g. verzekeraar niet hiervoor aanspreken??JohnMclane schreef:Het gaat om TNT. Uit een document van vorig jaar is te zien dat het is ontvangen door een andere bewoner uit het appartementen complex, echter zij weet...
-
Het liefst betrek ik haar niet hierbij. Het is een oud vrouwtje met Alzheimer. Feit blijft dat het een zending was niet ik niet heb besteld. Als het aan mij zou zijn bezorgd had ik het niet ondertekent en geaccepteerd.chrisd1 schreef:Díe heeft blijkbaar iets verkeerds gedaan; kun je haar/resp. haar z.g. verzekeraar niet hiervoor aanspreken??JohnMclane schreef:Het gaat om TNT. Uit een document van vorig jaar is te zien dat het is ontvangen door een andere bewoner uit het appartementen complex, echter zij weet...
Het spijt me het volgende te schrijven: Je hebt het destijds, weliswaar via een omweg, wél ontvangen, maar er niet aan gedacht het meteen naar TNT terug te brengen??
Vreemd verhaal, maar dit lijkt voor een deel nog wel op de fraude die gepleegd wordt met pakketten. Iemand bestelt een pakket en laat dit leveren op een willekeurig adres waar diegene niet woont, vervolgens wordt het pakket daar afgeleverd en met de beste intenties in ontvangst genomen. Degene die het besteld heeft meldt zich vervolgens bij de ontvanger met het verhaal dat er iets mis moet zijn gegaan met het adres. Pakket wordt overhandigd aan degene die het besteld heeft, en vervolgens krijgt de ontvanger een factuur voor een pakket wat die te goeder trouw ontvangen heeft, en de echte ontvanger is gevlogen.
Of dat hier het geval is kan ik niet zeggen, maar het lijkt er in delen wel op.
Of dat hier het geval is kan ik niet zeggen, maar het lijkt er in delen wel op.
Er staat toch duidelijk genoeg in de OP dat het niet is ontvangen?chrisd1 schreef:Het spijt me het volgende te schrijven: Je hebt het destijds, weliswaar via een omweg, wél ontvangen, maar er niet aan gedacht het meteen naar TNT terug te brengen??
Maar een paar reacties later kun je lezen dat het pakket is afgeleverd bij een ander nummer in hetzelfde gebouw....Moneyman schreef:Er staat toch duidelijk genoeg in de OP dat het niet is ontvangen?chrisd1 schreef:Het spijt me het volgende te schrijven: Je hebt het destijds, weliswaar via een omweg, wél ontvangen, maar er niet aan gedacht het meteen naar TNT terug te brengen??
Maar ook in dezelfde reactieMaar een paar reacties later kun je lezen dat het pakket is afgeleverd bij een ander nummer in hetzelfde gebouw....
echter zij weet niks meer van deze zending af.
Correct, maar een volledige quote had ook het waarom van het vergeten uitgelegd. Neemt verder niet weg dat het is afgeleverd en er is voor ontvangst getekend.john18 schreef:Maar ook in dezelfde reactieMaar een paar reacties later kun je lezen dat het pakket is afgeleverd bij een ander nummer in hetzelfde gebouw....echter zij weet niks meer van deze zending af.
Dat is natuurlijk raar omdat er bij dergelijke zendingen eerst betaald moet worden. Maar dan nog zou TS de vervoerder naar het afleveradres moeten sturen voor de kosten.
Het topic is in mijn ogen niet volledig.
Nee, het IS niet afgeleverd, er wordt GESTELD dat het is afgeleverd. In de context van dit topic een heel verschil...
-
Ik denk dat deze zin cruciaal is. Geen idee wat Moneyman ervan vindt, maar ik zou dus een bewijs eisen dat je de zending ontvangen hebt en ervoor hebt getekend. Liefst binnen 14 dagen na dagtekening van je verzoek.JohnMclane schreef:Ze kunnen ook niet aantonen dat ik de zending heb ontvangen en ondertekend.
Kunnen ze dat inderdaad niet, dan heb je dat alvast zwart op wit op papier staan.
Verder zou ik eisen dat ze kenbaar maken wie de verzender is. Dat zou ook al een hoop duidelijk kunnen maken, althans, je zou de verzender kunnen contacteren om er achter te komen wie degene is die het besteld heeft.
Dit is gewoon een standaard reactie van elke vervoerder als de ontvanger stelt het niet eens te zijn met de hoogte van de invoerheffingen, dat is echter bij u niet het geval.JohnMclane schreef: De oplossing van TNT:
gaan bij de Douane.
U hoeft niet naar de rechtswinkel en en moet ook zeker niet betalen. Als u niet voor ontvangst getekend heeft, zal er een andere handtekening in het POD systeem van TNT staan. Stel een aangetekende brief op waarin u heel duidelijk aangeeft het pakket niet te hebben ontvangen, ook niet via buren. Geef ze de gelegenheid uw handtekening te vergelijken met de handtekening in hun systeem (maar stuur ze niet zomaar uw handtekening op - dat kan misbruikt worden). Sommeer ze de vordering in te trekken maar geef ook aan een eventueel juridisch vervolg met veel vertrouwen tegemoet te zien.Ik zie het alleen niet zitten om een factuur te betalen en dan nog maar vraagtekens te zetten of je het wel terugkrijgt.