LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Ik woon in België, enkele meters voorbij de Nederlandse grens, maar verkoop veel op Marktplaats. Ik verzend dus ook altijd mijn pakketjes via het PostNL postkantoor in Nederland, vlakbij. Nu verzond ik vorige week een pakket, maar dat kon niet bezorgd worden omdat het adres niet zou bestaand (volgens track&trace). De ontvanger zegt natuurlijk dat dit gewoon zijn adres is, waarom zou hij ook een niet-bestaand adres opgeven, en als je het adres op Google Maps intikt, zie je ook gewoon een gebouw met een voordeur eraan.
Tot zover. Nu is het probleem dat het pakket "retour" is gestuurd omdat het adres dus niet zou bestaan. Alleen, mijn afzenderadres staat niet op het pakket. Waarheen ze het dus retour sturen is een raadsel. Ik heb hiervoor contact opgenomen met PostNL via twitter. Het nummer van de helpdesk kan ik namelijk niet bellen, dat werkt enkel in Nederland, en niet vanuit België.
PostNL zegt op twitter dat de enige manier is om te bewijzen dat het pakket van mij komt, een klacht indienen is. Ik kan echter geen klacht indienen bij PostNL, want ik heb geen Nederlands adres, een vereiste volgens PostNL om een klacht te kunnen indienen.
Ik hoef dat pakket ook helemaal niet terug, ik wil dat ze het gewoon leveren zoals het hoort. Maar dat wil of "kan" PostNL niet, want het adres zou niet bestaan. Kort samengevat: het pakket staat nu in een PostNL magazijn in Den Haag. Ik weet dat dat pakket van mij komt, de ontvanger weet dat dat pakket bij hem op het wel degelijk bestaande adres geleverd moet worden. Maar PostNL doet verder niks.
Tot zover. Nu is het probleem dat het pakket "retour" is gestuurd omdat het adres dus niet zou bestaan. Alleen, mijn afzenderadres staat niet op het pakket. Waarheen ze het dus retour sturen is een raadsel. Ik heb hiervoor contact opgenomen met PostNL via twitter. Het nummer van de helpdesk kan ik namelijk niet bellen, dat werkt enkel in Nederland, en niet vanuit België.
PostNL zegt op twitter dat de enige manier is om te bewijzen dat het pakket van mij komt, een klacht indienen is. Ik kan echter geen klacht indienen bij PostNL, want ik heb geen Nederlands adres, een vereiste volgens PostNL om een klacht te kunnen indienen.
Ik hoef dat pakket ook helemaal niet terug, ik wil dat ze het gewoon leveren zoals het hoort. Maar dat wil of "kan" PostNL niet, want het adres zou niet bestaan. Kort samengevat: het pakket staat nu in een PostNL magazijn in Den Haag. Ik weet dat dat pakket van mij komt, de ontvanger weet dat dat pakket bij hem op het wel degelijk bestaande adres geleverd moet worden. Maar PostNL doet verder niks.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
En welk adres is dat dan?
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Gewoon het adres van de ontvanger, een adres in Amsterdam.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Ja welk adres dan?bart1983 schreef:Gewoon het adres van de ontvanger, een adres in Amsterdam.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Ik ga niet zomaar adressen posten op het internet. Maakt het uit welk adres? Het adres bestaat.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Inderdaad niet posten, is zelf tegen de gedragsregel, dat moest Olaf toch weten.bart1983 schreef:Ik ga niet zomaar adressen posten op het internet. Maakt het uit welk adres? Het adres bestaat.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Is het wel Amsterdam? Niet Amsterdam Zuidoost of Amsterdam Duivendrecht?
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Dat het adres bestaat geloof ik graag, maar Post.nl is nogal kieskeurig. En een adres dat google maps vind kan komen omdat die nogal slim is. Als een straat bijvoorbeeld door twee gemeentes loopt en je geeft de verkeerde gemeente op dan bestaat het adres voor de post niet, maar google is zo slim om dat wel te begrijpen. Vandaar dat ik het adres vroeg. Maar als je dat niet wilt geven, veel suc6 met je speurtocht naar je pakketje. Beschouw het maar als verloren.bart1983 schreef:Ik ga niet zomaar adressen posten op het internet. Maakt het uit welk adres? Het adres bestaat.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Leuke reactie. Ter info: de ontvanger ontvangt altijd pakjes op dat adres, dit is de eerste keer dat hij zo'n melding krijgt. Maar goed, met de instelling "beschouw het als verloren" komen we er zeker wel.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Dat is niet mijn instelling maar die van post.nl. Geloof het of niet, maar dit is de grootste ballentent die nederland ooit heeft voortgebracht.bart1983 schreef:Leuke reactie. Ter info: de ontvanger ontvangt altijd pakjes op dat adres, dit is de eerste keer dat hij zo'n melding krijgt. Maar goed, met de instelling "beschouw het als verloren" komen we er zeker wel.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Ik krijg bij het verzenden van een pakket altijd een verzendbewijs mee op het postkantoor, kunnen ze daar niets mee doen? En ja, als een klacht indienen de enige mogelijkheid is, dan zijn de opties duidelijk. Wellicht krijg ik nu ook te horen dat ik de verkeerde instelling heb. Helaas hebben sommige bedrijven protocollen waarvan ze niet kunnen of willen afwijken. Gek genoeg komt dat bij voormalig staatsbedrijven wel vaker voor dan bij anderen.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Een vervolg: bij PostNL hebben ze nog steeds niks teruggevonden, het is dus nu spoorloos verdwenen. De koper wil nu zijn geld terug van mij, maar wie is hier nu verantwoordelijk? Ik wilde het oorspronkelijk via Kiala versturen omdat het dan gewoon naar een afhaalpunt gaat en hij het daar kon ophalen wanneer hij wilde (en ook omdat het de helft kost van versturen met PostNL). Hij wilde het per sé via PostNL laten doen "omdat hij geen tijd had om het ergens af te halen". Uiteindelijk heeft de koper dus wel expliciet gevraagd om het op deze manier te doen. Maar hij eist nu wel zijn geld terug van mij.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Dus een klacht indienen bij PostNL, gebruik desnoods een adres van familie/vrienden in NL en stel ze daarvan op de hoogte. En als het echt kwijt is dan krijg je een paar cent als schadevergoeding... Ja, PostNL is echt goed bezig de laatste paar jaar.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Ik heb intussen inderdaad gewoon een Nederlands adres opgegeven als mijn adres. Maargoed, het pakket is verdwenen. Wat doe ik nu met de koper? Ik heb even wat gegoogled, en bij een verkoop tussen particulieren ligt de verantwoordelijkheid bij wat er is afgesproken. In dit geval heeft de koper mij verzocht het via standaardpakket met PostNL te versturen, en niet op de manier zoals ik had voorgesteld. Volgens mij ligt dan de verantwoordelijkheid bij hem en niet bij mij, klopt dat? Hij heeft immers om deze verzendwijze gevraag, en wilde niet extra betalen om het verzekerd te verzenden. Het lijkt mij dan ook gek dat ik nu zogzegd als "verzekering" moet opdraaien voor het pakket, dat hij niet verzekerd wilde hebben.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Inderdaad, het is zijn pech. En je kunt je welwillendheid aantonen doordat je PostNL toch vraagt waar het pakket is gebleven en of het nog gevonden en afgeleverd kan worden. Maar goed, je hebt natuurlijk wel aan een echte Hollander het pakketje verstuurd. De eerste Nederlander heette niet voor niets Vindcentbart1983 schreef:... Hij heeft immers om deze verzendwijze gevraag, en wilde niet extra betalen om het verzekerd te verzenden. Het lijkt mij dan ook gek dat ik nu zogezegd als "verzekering" moet opdraaien voor het pakket, dat hij niet verzekerd wilde hebben.
En als je het probleem opgelost kunt krijgen heeft je "klant" ook zijn pakket.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Dat wordt nog een leuke mededeling dan. Krijg intussen tweemaal per dag mail van de koper wat de status is, en dat hij z'n geld wel terugwil.
Overigens is dit de eerste keer in 6 jaar x 15 pakketjes per jaar dat er iets is misgegaan.
Overigens is dit de eerste keer in 6 jaar x 15 pakketjes per jaar dat er iets is misgegaan.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Nou ja, dan mail je gewoon netjes terug dat het pakket wordt gezocht en dat je laat weten dat het gevonden is ALS het gevonden is. En dat vaak mailen zinloos is. Daarna laat je zijn mails in de spambox terechtkomen en print je ze uit via de versnipperaar. Scheelt inkt
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Zo, ik heb hem vriendelijk meegedeeld hoe het precies zit met wie er verantwoordelijk is, en kreeg gelijk een bedreiging in reply.
Re: Adres zou niet bestaan, pakket ligt in magazijn.
Tja, da's een typische Hollander. Hij weet dat het zijn eigen risico is, maar accepteert dat natuurlijk niet.
Just for laughs: om wat voor enorm bedrag hebben we het hier eigenlijk?
Just for laughs: om wat voor enorm bedrag hebben we het hier eigenlijk?