LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bestelling verloren,wel afgegeven volgens postnl

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
mac1976

bestelling verloren,wel afgegeven volgens postnl

Ongelezen bericht door mac1976 »

Beste forum gangers,

op 23 September heb ik op e-bay interviews van de jare 80 popgroep Orchestral manoeuvres in the dark gekocht en via paypal betaald.Het moest uit duitsland komen.
Ik heb gisteren contact met de verzender gezocht,want ik had mijn interviews niet ontvangen.Tot mijn verbazing schetst mij dat hij het aangetekend heeft verstuurd(nummer rg411391127de)en dat deze op dinsdag 1 Oktober 2013 in ontvangst is genomen.Ik vraag me af wie er dan getekend moet hebben voor dit.Ik ben tot 11 uur thuis geweest,vanwege dat er iemand van de woningbouw onze deur kwam maken.Daarna ben ik gaan werken,maar mijn man had nachtdienst gehad,dus die lag te slapen.rond 13.15 was ik weer thuis en ben nog even 10 min weg geweest,terwijl mijn man de oudste van school haalde.De rest van de dag zijn wij thuis gebleven en hebben niemand gezien.Ik heb contact gezocht met de klantenservice van post nl 45 ct per minuut.En zij vertelde mij dat het is afgegeven en ervoor getekend is,maar dat het niet op ons adres is afgegeven,maar op een ander.Op mijn vraag bij wie,zeiden ze dat ze van wege privacy dat niet mogen zeggen.Ik heb geen briefje in de bus gehad.Ik ben hier ook zelf de wijk ingetrokken,maar niemand heeft iets gezien of gehoord.Ik heb de verzender het geld terug gevraagd,maar deze betaald het niet uit,want hij heeft technisch gezien niets fout gedaan en er is voor getekend.Ik heb een klacht gestuurd,maar ook via mijn werkgever jaaaaa postnl gevraagd om de telefoon nummer van de pakketdienst.Helaas kreeg ik die niet en moest ik maar me weer wenden tot de klantenservice.Maar ja daar heb ik mijn interviews niet mee.

Wat kan ik verder nog doen?

dit is niet de 1e keer.1keer hebben ze een pakje in de tas gestopt en een brief in de bus met het zit in je fietstas.vorig jaar november ook al.Toen 2 deuren verder op gegeven en geen briefje in de bus en nu dit.
Overigens valt het wel op,dat het al de 3 de keren niet de vaste pakketbezorger is geweest,maar een vreemde.

Leo The Emperor

Re: bestelling verloren,wel afgegeven volgens postnl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

website post.nl schreef: Bezorging
Aangetekende post bezorgt PostNL van maandag tot en met vrijdag. PostNL streeft er naar om uw aangetekende post de volgende werkdag te bezorgen, maar we kunnen geen garanties geven. Een aangetekende zending overhandigen we pas nadat de geadresseerde voor ontvangst heeft getekend.

Schadevergoeding
Mocht uw aangetekende post onverhoopt kwijtraken of beschadigen, dan heeft u recht op een schadevergoeding van maximaal € 50,-.
Post.nl mag alleen het aangetekende stuk aan de geadresseerde afgeven, en dus helemaal niet op een ander adres.

De Schadevergoeding van Post.nl is gelimiteerd tot 50 Euro, en kan alleen aan de klant uitbetaald worden. De klant is de verzender en bent u niet als ontvanger.

Het beste is toch om terug te gaan naar de verzender en hem aan te spreken. Hij heeft technisch wel niks mis gedaan , maar Post.nl is door hem ingeschakeld en daarmee draagt hij ook het risico van de wanprestatie van dit bedrijf

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Leo The Emperor schreef:
website post.nl schreef: Bezorging
Aangetekende post bezorgt PostNL van maandag tot en met vrijdag. PostNL streeft er naar om uw aangetekende post de volgende werkdag te bezorgen, maar we kunnen geen garanties geven. Een aangetekende zending overhandigen we pas nadat de geadresseerde voor ontvangst heeft getekend.

Schadevergoeding
Mocht uw aangetekende post onverhoopt kwijtraken of beschadigen, dan heeft u recht op een schadevergoeding van maximaal € 50,-.
Postnl mag alleen het aangetekende stuk aan de geadresseerde afgeven, en dus helemaal niet op een ander adres.

De Schadevergoeding van Postnl is gelimiteerd tot 50 Euro, en kan alleen aan de klant uitbetaald worden. De klant is de verzender en bent u niet als ontvanger.

Het beste is toch om terug te gaan naar de verzender en hem aan te spreken. Hij heeft technisch wel niks mis gedaan , maar Postnl is door hem ingeschakeld en daarmee draagt hij ook het risico van de wanprestatie van dit bedrijf
Post.nl is weldegelijk aansprakelijk. Zij MOGEN een aangetekend stuk niet eens ergens anders aanbieden.

Kan iemand anders mijn aangetekende brief of pakket ophalen?

Als u zelf de aangetekende brief of het pakket niet kan afhalen, dan kunt u iemand machtigen. Een aangetekende brief of pakket wordt pas overhandigd nadat de geadresseerde, een gemachtigde of een volwassen huisgenoot, heeft getekend.

De brief of het pakket wordt één keer aangeboden. Bent u op dat moment niet thuis, dan vindt u een bericht - een kennisgeving - in uw brievenbus waarop staat waar u de brief of het pakket kunt afhalen. Hiervoor heeft u drie weken de gelegenheid.

Leo The Emperor

olaf79 schreef:Post.nl is weldegelijk aansprakelijk. Zij MOGEN een aangetekend stuk niet eens ergens anders aanbieden.
Zeg ik toch.

Alleen ze zijn aansprakelijk richting opdrachtgever en niet richting ontvanger

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

mac1976 schreef:.Ik heb contact gezocht met de klantenservice van post nl 45 ct per minuut.En zij vertelde mij dat het is afgegeven en ervoor getekend is,maar dat het niet op ons adres is afgegeven,maar op een ander.Op mijn vraag bij wie,zeiden ze dat ze van wege privacy dat niet mogen zeggen.Ik heb geen briefje in de bus gehad.
:o :shock: :lol: Dat is toch wel de knaller van de dag!!?? Vanwege privacy mogen ze niet zeggen waar het pakje dat voor JOU bestemd was, dat bij JOU afgeleverd moest worden, waar JIJ voor moet tekenen, bezorgd is..
Daarom heb je natuurlijk ook geen briefje in de bus gehad................... :mrgreen: vanwege de privacy.

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

De Schadevergoeding van Post.nl is gelimiteerd tot 50 Euro, en kan alleen aan de klant uitbetaald worden. De klant is de verzender en bent u niet als ontvanger.
Van wat voor oude website haal je dat ?
Op postnl stata bij pakketzendingen die aangetekent zijn. gedekt zijn tot 500,-
Kan zijn dat post naar buitenland andere dekking heeft ?

Leo The Emperor

sadfly schreef:
Van wat voor oude website haal je dat ?
Op postnl stata bij pakketzendingen die aangetekent zijn. gedekt zijn tot 500,-
Kan zijn dat post naar buitenland andere dekking heeft ?
De 50 euro geldt voor aangetekende stukken tot onderstaand formaat : Maximumformaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm. Daarboven wordt het de pakketdienst en geldt idd een maximale verzekerde waarde van 500 Euro.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2013 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ik denk (na alles gelezen te hebben) dat de verzender uit Duitsland een verkeerde straat huisnr en/of woonplaats heeft genoteerd.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het enige wat je kan doen is de verzender een Nachforschungstantrag bij Deutsche Post te laten doen. De Duitse post is contractpartij: de verkoper van de zending heeft aan hen betaald en moet het met Deutsche Post regelen. Als ontvanger heb je geen zaak tegen PostNL.

https://www.deutschepost.de/sendung/inv ... ional.html

De pakketbezorgers van PostNL krijgen betaald per afgeleverde zending. Pakjes die naar het lokale servicepunt gaan om afgehaald te worden, daar krijgen ze geen cent voor. Daarom worden pakjes in de buurt bij buren gedumpt. Aangetekend of niet.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:
mac1976 schreef:.Ik heb contact gezocht met de klantenservice van post nl 45 ct per minuut.En zij vertelde mij dat het is afgegeven en ervoor getekend is,maar dat het niet op ons adres is afgegeven,maar op een ander.Op mijn vraag bij wie,zeiden ze dat ze van wege privacy dat niet mogen zeggen.Ik heb geen briefje in de bus gehad.
:o :shock: :lol: Dat is toch wel de knaller van de dag!!?? Vanwege privacy mogen ze niet zeggen waar het pakje dat voor JOU bestemd was, dat bij JOU afgeleverd moest worden, waar JIJ voor moet tekenen, bezorgd is..
Daarom heb je natuurlijk ook geen briefje in de bus gehad................... :mrgreen: vanwege de privacy.
en toch is het waar..PostNL heeft geen enkele boodschap aan de ontvanger, die is nl. geen partij.
PostNL heeft een contract met de verzender en zal dus ook alleen aan de verzender verantwoording afleggen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

@angel1978, dat is wel zo, maar zoals het gezegd is door de medewerkster is het natuurlijk wel :roll: apart.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is voor u het gemakkelijkste om de verkoper hierop aan te spreken. De verkoper levert jegens u een wanprestatie en is daar aansprakelijk voor. Tegen PostNL kunt u ook wel optreden, maar u heeft dan een lastige bewijslast dus laat de verkoper zich hier maar lekker zorgen over maken.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Mac1976 op Facebook schrijf je:
Ik werk zelf bij post nl als postbezorger.
Als je toch een medewerker van Post.nl bent kan je bij je eigen vestiging toch navragen? Daar moeten ze toch de gegevens hebben?

mac1976

weetnietveel schreef:Mac1976 op Facebook schrijf je:
Ik werk zelf bij post nl als postbezorger.
Als je toch een medewerker van Post.nl bent kan je bij je eigen vestiging toch navragen? Daar moeten ze toch de gegevens hebben?

Nou Ik ben een volhouder en heb gisteren gebeld en ben boos geworden.Uiteindelijk is die persoon gezwicht en heeft de nederlandse 3s code gegeven en zei er bij dat het op mijn oude adres,waar ik 7 jaar niet meer woon bezorgd is.

Dit is de eerste keer dat dit gebeurd.... andere dingen,die ik via e bay bestel en via paypal betaal zijn gewoon op mijn huidige adres gekomen.Heb meteen de adres gegevens veranderd.
Mijn man is al 3 keer naar het oude adres gegaan om de interviews op te halen.eerste keer kreeg hij te horen,dat die man daar niet woonde en dat hij maar om 18.00 moest terug komen.Dus om 18.00 terug gegaan,was hij net 10 min weg.Mijn man kreeg het weer niet mee en moest na 8en terug komen,na 8en terug gekomen,wat denken jullie hij was er niet en een 3e vreemde persoon die engels sprak,zei dat hij er weer niet was en ik niets mee kreeg.Mijn man heeft de telefoonnummer achter gelaten en wat denken jullie niemand gebeld.Ik kan zelf niet naar die mensen weer toe gaan,want ik moet dan met 2 kinderen op de fiets gaan en omdat ik aan de andere kant van de stad woon,duurt het een uur voordat ik er ben.

Ik heb de verzender een bericht via e-bay gestuurd,met dat het op mijn oude adres is afgegeven en hoe hij erbij komt dat hij het naar mijn huidige adres te hebben gestuurd.geen antwoord gehad en vervolgens een claim bij paypal ingedient,want ik wil het wel proberen bij die mensen,maar aangezien het buitenlanders zijn,die nauwelijks nederlands spreken,vrees ik dat ik ze dus niet meer krijg.

Bob Schurkjens

Je bij eBay geregistreerde adres was dus je oude woonadres. De verkoper heeft de "fout" gemaakt om naar dat adres te sturen en niet naar het door Paypal opgegeven huidige adres.

Zeker niet de schuld van PostNL. En erg makkelijk om de verkoper hier de schuld van te geven. Je had toch 7 jaar geleden meteen je eBay-inschrijfadres moeten veranderen toen je was verhuisd?

En dan lekker gaan claimen bij Paypal zodat deze verkoper zijn geld kwijtraakt voor deze verkoop terwijl je zelf fout zit!

mac1976

Bob Schurkjens schreef:Je bij eBay geregistreerde adres was dus je oude woonadres. De verkoper heeft de "fout" gemaakt om naar dat adres te sturen en niet naar het door Paypal opgegeven huidige adres.

Zeker niet de schuld van PostNL. En erg makkelijk om de verkoper hier de schuld van te geven. Je had toch 7 jaar geleden meteen je eBay-inschrijfadres moeten veranderen toen je was verhuisd?

En dan lekker gaan claimen bij Paypal zodat deze verkoper zijn geld kwijtraakt voor deze verkoop terwijl je zelf fout zit!

oh,ja.... nou mijn buurvrouw 2 deuren verderop heeft nu ook net haar ebay adres veranderd en alles wat ze besteld komt daar aan.

7 jaar geleden is dit mij ontschoten,omdat ik in 6 maanden tijd,trouwde,een kind kreeg en verhuisde.dan heb je wel andere dingen aan je hoofd en ontschiet er wel eens iets en dat zal wel meer mensen overkomen.Maar zoals ik al zei,beweerd de verkoper dat hij het naar het nieuwe adres is gestuurd,terwijl het bij het oude is aangekomen.

Bob Schurkjens

Iets met eigen verantwoordelijkeid??? Je broek zakt hier toch van af.

mac1976

Zojuist verder onderzoek verricht.

op de e-bay bij besteld gegevens stond dit

Bestelgegevens
Betalingsgegevens

Verzendgegevens
mariska Mac Gillavry
Kaeriuslaan
56 eindhoven
Nederland

Bestelgegevens
Objecttitel Beschikbare acties Verzending en verwerking (geschatte levertijd*) Prijs
Afdrukvriendelijke versie
Verkoper: greg669music ( 6987)
Contact opnemen met de verkoper
Betaald op 23-sep-13 via PayPal
OMD 17 TEILE/PARTS CLIPPINGS !!!!!!!!!!!!09/13
130765076262 - Prijs: EUR 8,00

Pakket 1 van 1

Trackingnummer: rg411391127de DE DUITSE TRACKING CODE

Hier onder de track and trace code postnl

Niet online beschikbaar
Offenbachlaan 358
EINDHOVEN
di 1 okt 2013
19:56 Voor ontvangst van deze zending is een handtekening vereist.
De handtekening (indien beschikbaar) kun je hier raadplegen
Toon minder details
Volg dit pakket van bestelling tot bezorging
Zendinggegevens:

3S-code: 3SRM256001
Referentie: RG411391127DE ZIE HIER DEZELFDE CODE ALS OP E_BAY,MAAR MET ANDERE ADRES DAN DE
HUIDIGE.

Zending Colli Afzender Geadresseerde
Product: Aangetekend uit btnl 3SRM256001 Nederland
Barcode: 3SRM256001 (nederlandse Code) Offenbachlaan 358
'Niet-thuis-code' 5654RM EINDHOVEN
Aantal collo: 1
Referentie: RG411391127DE De duitse code van mijn e-bay Adres details
Rembours: EUR 0.00
Verzekerd: EUR 0.00
Status: Zending afgeleverd

Zending Bij PostNL gemeld Bij PostNL gesorteerd Bij PostNL distributie Aflevering
Collo 1:
3SRM256001

Volgnummer:
Afmeting (lxbxh):
Gewicht (gr.):
Volume:
1
xx
0

30-9-2013:
Zending opgehaald en in sorteerproces
27-9-2013:
Ontvangen in land van bestemming
1-10-2013:
Zending ontvangen op distributievestiging
1-10-2013:
Chauffeur is onderweg
1-10-2013:
Zending afgeleverd

Op mijn postnl,waar ik pakketten kan traceren,is een h&m pakje naar het huidige en deze naar de oude verzonden.

Dus rarara,hoe kan het dat op e-bay mijn huidige adres via paypal bij de item met de duitse code neerzet en de duitse code nog eens op mijn oude adres.

Gesloten