ROFL.Uw Jurist schreef:Bij Loesje.nl kun je heel leuke stickers bestellen, die wil je wel op je brievenbus: "Geen reclame s.v.p. wij hebben alles al"
Ik wist dit niet. ... Op naar Loesje!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
ROFL.Uw Jurist schreef:Bij Loesje.nl kun je heel leuke stickers bestellen, die wil je wel op je brievenbus: "Geen reclame s.v.p. wij hebben alles al"
Ja, ook die sticker van Loesje.nl is hilarisch.zombo schreef:Er is ook een sticker: Als u hier geen reclame ingooit, hak ik uw vingers er niet af.
Een beetje non-issue dit. Wanneer iedereen een sticker op zijn brievenbus plakt wordt er wel weer een andere manier gevonden om potentiële klanten te bereiken.JohnTheBassist schreef:Ik ben het helemaal met Gezondheid eens. Uit de reacties van velen hier blijkt hoe gewoon we het inmiddels allemaal zijn gaan vinden, maar het is niet gek om af en toe weer eens terug te gaan naar hoe iets in de basis zou moeten zijn. En in de basis is het natuurlijk zo dat het veel beter zou werken wanneer mensen die wél reclame willen maar naar het gemeentehuis rijden om daar een sticker op te halen waarmee ze kunnen aangeven dat ze die reclames graag willen. Ik ben zelf in de afgelopen 5 jaar 3 keer verhuisd en heb dus meerdere keren naar het gemeentehuis mogen fietsen, tussen alle verhuisdrukte door, om zo'n sticker op te halen.
Nu 2 maanden geleden hebben we een huis gekocht (waar ik dus voorlopig wel even blijf wonen) en zijn we druk aan het klussen geweest. Mijn vriendin en ik schrokken allebei van de enorme hoeveelheid reclame die ons vanaf de eerste dag weer overviel. Het viel ons op dat er op 1 dag soms wel 4 verschillende postbodes langskwamen met allemaal andere reclamefolders. Nu hebben we godzijdank eindelijk weer een Nee-Nee-sticker en is deze terreur weer opgehouden. Ik vind het vrij absurd dat ik moet aangeven dat ik géén reclame wil. Dat is de omgekeerde wereld, en daarin heeft Gezondheid natuurlijk gewoon gelijk.
De reclames op naam zijn mij overigens ook een doorn in het oog. In ons vorige huis kregen we zelfs nog reclame op naam van de mensen die nog voor de vorige bewoners in dat huis hadden gewoond. En vervolgens mag ik weer in de pen kruipen om aan die bedrijven kenbaar te maken dat ik geen reclame meer wens. Kennelijk is eenmalig de aankoop van (ik noem maar wat) een bed al genoeg reden voor deze winkels om vervolgens mensen jarenlang reclames op te sturen.
Bij dat soort geadresseerde post schrijf ik Retour Afzender en ploep mag de post en afzender zich blij mee maken.snuffel1 schreef:Ik heb ook een nee/nee sticker op de brievenbus geplakt en tot zover werkt het nog wel. Als voor reclame/huis aan huis bladen expliciet toestemming gegeven moet worden middels een ja/ja sticker dan plakken de verspreiders op de reclame ook een sticker met de tekst "aan de bewoners van dit adres" de reclame wordt dan geadresseerde post en mag zonder toestemming in de brievenbus gedeponeerd worden. De meest irritante postcodeloterij hanteert die methode al sinds jaar en dag en komt er mee weg.
Ik zou er wat voor geven om die krant te kunnen lezen!gezondheid schreef: Bron: AD van donderdag 21 mei 2016 pagina stad & land 20.
Ik wil ook de ongevraagde blauwe enveloppen niet meer hebben. En al die verjaardagskaartjes van mensen die niet willen langskomen en zo laten merken dat ze zitten je wachten op je erfenis. Tegen 'ongewenste' post zal je dus zelf aktie moeten ondernemen.JohnTheBassist schreef:Update:
https://nos.nl/artikel/2192502-folderaa ... erdam.html
Een uitstekend initiatief van de Gemeente Amsterdam.
Volgens wie was dit ook al weer een 'non-issue'?
Ik blijf erbij dat er in de basis iets flink mis is als je een actie moet ondernemen om iets niet te willen. Dat klopt gewoon niet. En dat staat nog los van het feit dat ik een schurfthekel heb aan reclames in het algemeen. Je wordt er mee doodgegooid.
Wat een stomme en ontstellend kinderachtige vergelijking, dat je alles onder de noemer 'ongewenst' gooit. Je hebt zoiets als 'noodzakelijk' en 'ongewenst'. Nogal een wereld van verschil. Reclame is in de verste verten niet noodzakelijk. Kom op, dat weet je zelf ook wel.NeoDutchio schreef:Ik wil ook de ongevraagde blauwe enveloppen niet meer hebben. En al die verjaardagskaartjes van mensen die niet willen langskomen en zo laten merken dat ze zitten je wachten op je erfenis. Tegen 'ongewenste' post zal je dus zelf aktie moeten ondernemen.JohnTheBassist schreef:Update:
https://nos.nl/artikel/2192502-folderaa ... erdam.html
Een uitstekend initiatief van de Gemeente Amsterdam.
Volgens wie was dit ook al weer een 'non-issue'?
Ik blijf erbij dat er in de basis iets flink mis is als je een actie moet ondernemen om iets niet te willen. Dat klopt gewoon niet. En dat staat nog los van het feit dat ik een schurfthekel heb aan reclames in het algemeen. Je wordt er mee doodgegooid.
Ik vind het nog steeds onzin. ik vind het ook onzin dat de gemeente Amsterdam zich om dit soort dingen druk maakt. Bij mijn weten zijn er wel grotere issues waar aandacht aan besteed kan/moet worden.JohnTheBassist schreef:Update:
https://nos.nl/artikel/2192502-folderaa ... erdam.html
Een uitstekend initiatief van de Gemeente Amsterdam.
Volgens wie was dit ook al weer een 'non-issue'?
Ik blijf erbij dat er in de basis iets flink mis is als je een actie moet ondernemen om iets niet te willen. Dat klopt gewoon niet. En dat staat nog los van het feit dat ik een schurfthekel heb aan reclames in het algemeen. Je wordt er mee doodgegooid.
Ik vind milieu niet echt een klein issuewitte angora schreef:Ik vind het nog steeds onzin. ik vind het ook onzin dat de gemeente Amsterdam zich om dit soort dingen druk maakt. Bij mijn weten zijn er wel grotere issues waar aandacht aan besteed kan/moet worden.JohnTheBassist schreef:Update:
https://nos.nl/artikel/2192502-folderaa ... erdam.html
Een uitstekend initiatief van de Gemeente Amsterdam.
Volgens wie was dit ook al weer een 'non-issue'?
Ik blijf erbij dat er in de basis iets flink mis is als je een actie moet ondernemen om iets niet te willen. Dat klopt gewoon niet. En dat staat nog los van het feit dat ik een schurfthekel heb aan reclames in het algemeen. Je wordt er mee doodgegooid.
Denk jij nu echt dat er ook maar één folder minder gedrukt gaat worden? Dat gebeurt ook niet bij die ja/nee en nee/nee stickers. De bezorger incasseert fluitend zijn centen, en alles wat hij over houdt gooit hij in de kliko. Dat wordt straks echt niet anders.angel1978 schreef:
Ik vind milieu niet echt een klein issue