LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorger PostNL neemt pakket weer mee

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
19erik77

Bezorger PostNL neemt pakket weer mee

Ongelezen bericht door 19erik77 »

Afgelopen vrijdag waren wij in verwachting van een pakket dat door PostNL geleverd zou worden.
Dit zou gebeuren tussen tijden dat zoonlief van bijna 2 jaar in bed lag. Daarom hing er dus een duidelijk briefje op de deur om niet aan te bellen maar om aan te kloppen. Uiteindelijk komt dus de bezorger en die belt toch aan. Gevolg is dat zoonlief wakker is. Mijn vrouw die thuis is opent geïrriteerd de deur en vraagt de bezorger of die soms niet kan lezen. De bezorger [ongefundeerd passage verwijderd] reageert hierop dat mijn vrouw hem discrimineerd. Daarop draait hij zich om en neemt het pakket weer mee!!!!

Vervolgens belt mijn vrouw mij op mijn werk verbouwereerd op om dit te vertellen. Ik kijk vervolgens op de track & trace pagina en zie dat het pakket zelfs retour afzender gaat. Hierop bel ik dus voor 45 cent plus de normale belkosten naar PostNL om verhaal te halen. Na hier een tijdje in de wacht te hebben gezeten krijg ik een medewerker aan de lijn. Ik informeer haar over het voorval en geef aan dit niet normaal te vinden en dat ik alsnog vandaag mijn bestelde pakket wil ontvangen omdat hier babyvoeding in zit. Daarnaast geef ik aan een klacht tegen deze bezorger in te willen dienen. De medewerkster geeft aan het even te gaan bespreken met de verantwoordelijke. Een hele tijd blijft zij weg. Daarna komt ze terug en geeft aan dat de klacht is neergelegd bij de manager van de betreffende postbezorger. Ook krijg ik te horen dat het niet mogelijk is het pakket vandaag nog bezorgt te krijgen. Ik geef aan dit toch wel heel vervelend te vinden. De medewerkster geeft aan dat ze een aanpassing in het systeem zet zodat ik via de link die ik heb een nieuw bezorgtijdstip kan aangeven, dit moet ik dan wel doen voor 22.00 die dag.

Ik heb vervolgens vele malen die link gebruikt maar heb nergens een nieuwe bezorgtijd kunnen opgeven. Op de link staat nu dat het pakket zaterdag na 15.00 komt maar verder niets. Vervolgens heb ik dus maandagochtend weer opnieuw gebeld met PostNL, wederom 45 cent plus belkosten. Na een tijdje in de wacht te hebben gezeten krijg ik een medewerkster. Die heeft aan de hand van mijn track & trace code ze zaken erbij gezocht. Zij geeft aan dat het helemaal niet mogelijk is om naderhand een andere bezorgtijd op te geven. Wel geeft zij aan dat de eerdere medewerkster heeft gezorgt dat het pakket is bezorgt bij de Primera in onze wijk. Dit staat echter niet op de track & trace pagina. De medewerkster geeft aan van wel maar ik zie het echt nergens staan. Ik heb dus een afdruk gemaakt van die pagina en die doorgestuurd naar Nutricia waar ik de bestelling geplaatst heb, en bovendien op de website van PostNL een klacht ingediend over de drie medewerkers.

De eerst die aan de deur komt neemt de zaak weer mee.
De tweede zegt dat ik die avond een andere bezorgdatum kan invullen en de derde die hardnekkig volhoud dat ik ook moet kunnen zien dat de zaak bij Primera bezorgt is en ik dat zou moeten kunnen zien.
Daarnaast bestel ik iets dat thuis bezorgt dient te worden en nu moet ik het zelf gaan halen, hetgeen pas dinsdag op zijn vroegst kan. Ik moet nu dus in de middagpauze elders een pak Nutrilon gaan halen omdat we anders morgen niets meer hebben. We waren ruim op tijd want we zouden eigenlijk vrijdag al de bestelling ontvangen.

Wat mij nu het meeste dwars zit is dat PostNL aangeeft de klachten te hebben ontvangen en die intern wel mee neemt, maar ik dus met een kluitje het riet ingestuurd word. Ik heb mijn bestelling te laat, moet die zelf gaan halen en ben gemaakte telefoonkosten verder. Dit kan toch niet? Bij welke consumentenorganisatie kan je voor dit soort zaken aankloppen, want PostNL geeft zelf niet thuis?
Laatst gewijzigd door Radar op 27 feb 2017 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

Dirkie

Re: Bezorger PostNL neemt pakket weer mee

Ongelezen bericht door Dirkie »

19erik77 schreef:Afgelopen vrijdag waren wij in verwachting van een pakket dat door PostNL geleverd zou worden.
Dit zou gebeuren tussen tijden dat zoonlief van bijna 2 jaar in bed lag. Daarom hing er dus een duidelijk briefje op de deur om niet aan te bellen maar om aan te kloppen. Uiteindelijk komt dus de bezorger en die belt toch aan. Gevolg is dat zoonlief wakker is. Mijn vrouw die thuis is opent geïrriteerd de deur en vraagt de bezorger of die soms niet kan lezen. De bezorger [ongefundeerd passage verwijderd] reageert hierop dat mijn vrouw hem discrimineerd. Daarop draait hij zich om en neemt het pakket weer mee!!!!
Eigenlijk vind ik de rest niet zo belangrijk, omdat het hier feitelijk begint. Het gaat er volgens mij ook om hoe de bezorger benaderd wordt. Als het briefje niet bij de bel hangt is de kans groot dat de bezorger niet gezien heeft. Hij moet zoveel bezorgen en heeft daarom geen tijd om iedere deur te bestuderen of er een briefje hangt. En als er dan ook nog open gedaan door een geirriteerd iemand die waarschijnlijk niet zo vriendelijk iets zegt dan kan ik de reactie van de bezorger wel begrijpen. Een iets vriendelijkere aanpak had al deze problemen voorkomen.
En uit eigen ervaring weet ik dat het indienen van klachten enz enz bij PostNL weinig zin heeft. Ze doen toch waar ze zelf zin in hebben. En ik werk dus niet bij/voor PostNL.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden. Doe de deur geirriteerd open en een geirriteerde reactie zal het gevolg kunnen zijn. U wilt iets van die bezorger, die bezorger hoeft niets van u. Ja, het is inderdaad niet heel erg netjes om op de bel te drukken als er een briefje hangt, er van uitgaande dat het briefje dicht bij de deurbel hangt. Als ik zie hoe de bezorgers hier vanaf de bus naar ons huis lopen, kijken ze vaak niet op of om, te druk bezig met de administratie op die zakcomputers die ze bij zich hebben, het inscannen gebeurt vaak al lopend naar de voordeur. Als er dan een briefje op het raam hangt, wordt daar inderdaad niet naar gekeken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik sta beroepshalve natuurlijk aan heel wat deuren. Je wilt niet weten op wat voor gekke plaatsen mensen briefjes ophangen. Een beetje weggemoffeld, zodat niet iedereen ziet dat er een briefje voor de deurwaarder hangt... maar met een grote(re) kans dat ik het dus ook niet zie. Geen idee of dat hier speelde natuurlijk.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

19erik77 schreef:Daarom hing er dus een duidelijk briefje op de deur om niet aan te bellen maar om aan te kloppen. Uiteindelijk komt dus de bezorger en die belt toch aan. Gevolg is dat zoonlief wakker is. Mijn vrouw die thuis is opent geïrriteerd de deur en vraagt de bezorger of die soms niet kan lezen.
En de rest is allemaal fluf. U doet het uzelf aan. Zo'n briefje verplicht niemand en zo'n reactie zou iedereen op de verkeerde plek kietelen. Als de deur eenmaal is geopend heeft het bestraffend toespreken van de bezorger geen zin meer. Ik vind de reactie van de bezorger vrij begrijpelijk.

Als u allerlei voorwaarden stelt aan de bezorging lijkt het me handiger dat u de dingen gewoon in een stenen winkel koopt, als de baby lekker thuis ligt te slapen. Voorlopig niet online bestellen dus.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

in plaats van een briefje zou je je bel ook gewoon uit kunnen zetten

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

19erik77 schreef:Bij welke consumentenorganisatie kan je voor dit soort zaken aankloppen, want PostNL geeft zelf niet thuis?
Dat ligt er natuurlijk aan welke consumentenorganisatie een briefje heeft hangen over slapende baby's. Anders kun je gewoon aanbellen.

Al zal er denk ik geen consumentenorganisatie zijn die jou serieus gaat nemen en er iets mee zal doen. Omdat 1) jij geen klant bent van PostNL en 2) de consumentenorganisatie geen partij gaat aanpakken voor iets veroorzaakt door eigen toedoen.

berndv

Ik ben toch blij met mijn draadloze deurbel, kan de ontvanger neerleggen waar ik wil, dus ook op plekken waar de kleine het niet kan horen. Dan hoef ik van mijn probleem niet het probleem van een ander te maken.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

en vraagt de bezorger of die soms niet kan lezen
Stomme vraag want als hij dat niet kon, kon hij het pakketje van TS ook niet bezorgen. Overigens zou ik het zelfde (als de postbezorger) gereageerd hebben.
en bovendien op de website van PostNL een klacht ingediend over de drie medewerkers.
Wat hebben sommige mensen toch een moeilijk leven.
Laatst gewijzigd door bprosman op 28 feb 2017 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als de postbezorger zich gediscrimineerd voelde - vraag ik me toch af welke bewoordingen er precies gebruikt zijn.

Ik zou nog maar even wachten met het indienen van allerlei klachten.

En nee, ik werk niet bij Post.nl.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Als vertegenwoordiger van een bedrijf moet je je netjes opstellen! Ik heb vaak zat door fouten van de planner/bedrijfsmanager/enz gezeik gehad en gesnauw van consumenten en bedrijven. Je hoort al kun je er niks aan doen of door een foutje{niet een briefje gezien} gewoon netjes en beleefd te blijven. Maar dat is moeilijk voor velen, van alle geloven en landen. Je vertegenwoordigt een bedrijf en als je je eigen personeel er niet op kunt of wilt wijzen dan is er iets mis in je bedrijf. Dit zou op zijn minst een waarschuwing of formele waarschuwingsbrief naar de bezorger moeten zijn. Ik ben altijd beleefd geweest al was het om niks of niet door mijn schuld. Je hebt trots in je werk of bedrijf anders moet je ander werk gaan zoeken.

berndv

john18 schreef:Als vertegenwoordiger van een bedrijf moet je je netjes opstellen! Ik heb vaak zat door fouten van de planner/bedrijfsmanager/enz gezeik gehad en gesnauw van consumenten en bedrijven. Je hoort al kun je er niks aan doen of door een foutje{niet een briefje gezien} gewoon netjes en beleefd te blijven. Maar dat is moeilijk voor velen, van alle geloven en landen. Je vertegenwoordigt een bedrijf en als je je eigen personeel er niet op kunt of wilt wijzen dan is er iets mis in je bedrijf. Dit zou op zijn minst een waarschuwing of formele waarschuwingsbrief naar de bezorger moeten zijn. Ik ben altijd beleefd geweest al was het om niks of niet door mijn schuld. Je hebt trots in je werk of bedrijf anders moet je ander werk gaan zoeken.
De een laat zich misschien makkelijker verrot schelden dan de ander. Geen idee wat er gezegd is, hoe en op welke toon, of hoe en waar het briefje hing. Ik heb veel met klanten gewerkt, en nog steeds. Ik ben van mening dat de klant koning is. Zo lang de klant zich ook koninklijk gedraagt. Maar goed, iedereen heeft daar zijn eigen opvattingen in.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

berndv schreef:
john18 schreef:Als vertegenwoordiger van een bedrijf moet je je netjes opstellen! Ik heb vaak zat door fouten van de planner/bedrijfsmanager/enz gezeik gehad en gesnauw van consumenten en bedrijven. Je hoort al kun je er niks aan doen of door een foutje{niet een briefje gezien} gewoon netjes en beleefd te blijven. Maar dat is moeilijk voor velen, van alle geloven en landen. Je vertegenwoordigt een bedrijf en als je je eigen personeel er niet op kunt of wilt wijzen dan is er iets mis in je bedrijf. Dit zou op zijn minst een waarschuwing of formele waarschuwingsbrief naar de bezorger moeten zijn. Ik ben altijd beleefd geweest al was het om niks of niet door mijn schuld. Je hebt trots in je werk of bedrijf anders moet je ander werk gaan zoeken.
De een laat zich misschien makkelijker verrot schelden dan de ander. Geen idee wat er gezegd is, hoe en op welke toon, of hoe en waar het briefje hing. Ik heb veel met klanten gewerkt, en nog steeds. Ik ben van mening dat de klant koning is. Zo lang de klant zich ook koninklijk gedraagt. Maar goed, iedereen heeft daar zijn eigen opvattingen in.
Mee eens. Soms moet je de klant ontslaan.

In mijn tijd bij AH heb ik veel vaste klanten gehad, erg plezierig contact. Dat maakt het werk ook leuk... Maar, evengoed mensen gehad die niet normaal/sociaal konden doen. Die heb ik in een aantal gevallen ook doodleuk de deur gewezen.

Of iemand aan het werk is doet namelijk niet ter zake: je dient normaal met elkaar om te gaan en echt niet alles te slikken.

That said, het pakket retour sturen is natuurlijk niet OK. Feit blijft dat PostNL geen boodschap heeft aan klachten, dus dat was ook niet handig aangepakt van de vrouw van TS.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:Als vertegenwoordiger van een bedrijf moet je je netjes opstellen!
Ik lees nergens dat de pakketbezorgers zich niet netjes opgesteld heeft. Dit in tegenstelling tot de vrouw van TS.

zombo

Ongelezen bericht door zombo »

Op de vraag "kan je niet lezen?" zou mijn immer aanwezige bereidwilligheid mij ook diep in de schoenen zakken, laat staan na de mogelijk niet zo respectvolle ongefundeerde toevoegingen die daar nog achteraan kwamen. Misschien een idee om de bezorger er eens rustig over aan te spreken? Dan is de kans in elk geval groter dat deze een volgende keer gevolg geeft aan uw verzoek.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

MichielFRL schreef: P.S. Misschien is het een idee om wat vaker op de bel te drukken als je kind slaapt zodat deze gewend raakt aan geluiden en gewoon blijft slapen.
haha dit was ook mijn eerste reactie toen ik dit bericht las! :D

Ik, als kersverse vader (en van niets wetende ) van mijn eerste, tegen mijn vrouw die wilde gaan stofzuigen: Dat kan toch niet, de baby slaapt!
mijn vrouw: "daarom juist, de baby moet wennen aan dagelijkse geluiden!"

en inderdaad, de bezorger zal dit niet expres gedaan hebben. in de haast is zo'n briefje snel over het hoofd gezien.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic berichten verwijderd door Moderator

19erik77

Ongelezen bericht door 19erik77 »

Voor de duidelijkheid, mijn vrouw reageerde geïrriteerd maar niet op een beledigende toon, zo bedoel ik dat helemaal niet. Het briefje is van het formaat A5 en hierop staat het met grote letters geschreven en hangt op het smalle raampje in het midden van de voordeur en op ooghoogte, je kan er werkelijk niet omheen. Als de mogelijkheid bestond de bel uit te schakelen hadden we dit al lang gedaan, maar helaas gaat dat dus niet. De kleine kan daarnaast ook prima slapen bij andere geluiden als stofzuiger, wind, spelende kinderen, enz. echter een luide deurbel dus niet, zeker niet als die even ingehouden wordt hetgeen gebeurde.

Het gaat uiteindelijk ook niet om het toch aanbellen, doch als er iets over gezegd wordt behoor je als bezorger niet het pakket weer mee te nemen. Mijn vrouw was echt verbouwereerd dat die man zo reageerde want die reactie was volkomen overtrokken en niet passend bij hetgeen hem toegesproken werd.

En waar iedereen aan voorbij gaat is het gevolg ervan, namelijk dat de medewerker het pakket meeneemt en bovendien aangeeft dat hij zich gediscrimineerd voelt. Dat op zich is al omgekeerde discriminatie, want in de bewoordingen was op geen enkele manier iets van discriminatie op te maken.

Ik heb nadien al 2 keer telefonisch contact gehad met PostNL, de eerste keer om het pakket opnieuw bezorgt te krijgen wat niet is gelukt. De 2e keer om te informeren waar het pakket dan nu wel was. Uiteindelijk hebben we het zelf opgehaald bij Primera. Zelfs tot op heden staat er op de track& trace pagina enkel dat het pakket bij een PostNL locatie is, maar niet waar dat ergens is. Bovendien staat er nu dus 3 dagen later nog steeds dat het pakket daar dan zou zijn, terwijl het dus al lang is opgehaald. PostNL wijst alle gevolgschade af, ook al geven ze zelf wel aan fouten te hebben gemaakt.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten